قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 7th, 2019 | 09:19 ق.ظ| كد خبر: 5391
علائی فرماندار پاس آباد ؛
کشاورزی در پارس آباد مغان صنعتی می شود
کشاورزی در پارس آباد مغان صنعتی می شود فرماندار پارس آباد مغان گفت: بخش کشاورزی این شهرستان در سایه اقدامات موثر انجام شده به سمت صنعتی شدن حرکت می کند.

به گزارش مغان رسا، علی علایی امرزژوز در جلسه کارگروه آب و خاک و منابع طبیعی اظهار داشت: بزرگترین پروژه آبی، خاکی کشور در پایاب سد خدا آفرین و عمارت در ۱۵ هزار هکتار اراضی دشت مغان با سرمایه گذاری کلان و سیستم های نوین دنیا در آبیاری و احداث گلخانه هزار و ۵۰۰ هکتاری در این شهرستان تحولی بزرگ در تولید محصولات و اشتغالزایی بوجود خواهد آورد.

او آب و خاک و هوای معتدل را از ویژگی های ممتاز این منطقه دانست که با بهره گیری از این نعمات الهی نیازهای بزرگی از تولیدات محصولات کشاورزی و پروتیینی کشور در پارس آباد مغان تامین شده و رونق تولید در چرخه های زنجیره غذایی و صنعتی شکل گرفته است.

علایی همچنین با اشاره به بارش های خوب در سال جاری از بهبود ذخایر سدهای ارس و خدا آفرین و میل مغان و عمارت خبر داد و گفت: برای تامین آب کشت دوم امسال مشکلی نداریم اما باید آبیاری تحت فشار را ترویج و ازکشت محصولات پر مصرف خودداری کرد.

او گفت: کشت برنج در مناطق بالا دست دره رود اصلاندوز مغان در سال گذشته باعث چالش بزرگی در تامین آب شرب مردم شد و امسال اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مورد انتظار است.

فرماندار پارس آباد همچنین از پیش بینی برداشت پنج هزار تن جو ، ۱۱ هزار تن کلزا ، ۸۰ هزار تن گندم از سطح زیر کشت ۲۳ هزار هکتاری شهرستان خبر داد و افزود: برای خرید تضمینی این محصولات ۱۰ مرکز اصلی و هشت مرکز پشتیبان پیش بینی شده و مشکلی در خرید تضمینی این محصولات نخواهد بود.

او به اختصاص ۱۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بهاره اشاره کرد و گفت: این اراضی به کشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای و بذری و سویا ، پنبه ، چغندر ، بادام و جالیز و صیفی جات تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: امسال برای پالایش پرونده های پایاب سد خدا آفرین ، مبارزه با آفات ملخ ، جلوگیری از زهدار شدن اراضی ، ترویج فرهنگ بیمه ، پرداخت به موقع خسارت کشاورزان، بیمه کارگران حوزه کشاورزی ، بهبود جاده های بین مزارع ، حمایت از توسعه شیلات و حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی تلاش می شود.

او افزود: حیات شهرستان پارس آباد به کشاورزی گره خورده و انتظار داریم دستگاه های اجرایی متولی ضمن همکاری و وحدت در رویه برای رفع مشکلات کشاورزان و دامداران، اعتماد متقابل را بین کشاورزان فراهم و شرایط را برای افزایش راندمان و بهره وری تولیدات تسهیل کنند.

احمد آذری


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...