قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 5th, 2022 | 11:04 ق.ظ| كد خبر: 5588
محوطه باستانی قره‌حسنلو اردبیل تا پایان شهریور ثبت ملی می‌شود
محوطه باستانی قره‌حسنلو اردبیل تا پایان شهریور ثبت ملی می‌شود مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از برنامه‌ریزی و تلاش برای ثبت ملی این اثر تاریخی تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

سیامک دژآلود – مغان رسا ، نادر فلاحی روز جمعه با انتشار ویدئویی از  نشست خود با مطالبه‌گران مردمی در صفحه اینستاگرام خود، اظهار کرد: من و همکارانم انتقاد مطالبه‌گران نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی اداره کل از محوطه باستانی قره‌حسنلو را می‌پذیریم و بعد از این، مجموعه روابط عمومی ما تلاش خواهند کرد در حوزه اطلاع‌رسانی تلاش کنند تا در این رابطه سوءتفاهماتی نزد افکار عمومی و تاریخ دوستان پیش نیاید.

وی افزود: معاونت میراث فرهنگی و همکاران تلاش می‌کنند تا محوطه باستانی قره‌حسنلو را تا پایان شهریور ماه به ثبت ملی برسانند.

فلاحی یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه و عمران در استان و لزوم وجود کارخانه آهن برای ایجاد اشتغال در شهرستان نمین و ویلکیج و حمایت از سرمایه‌گذار آن، مقرر شد برنامه حفاظتی و صیانتی از محوطه باستانی مذکور را تا آخر شهریورماه در اختیار سرمایه‌گذار و واحدهای مربوطه قرار دهیم.

وی ادامه داد: از این پس یکی از مطالبه‌گران به عنوان نماینده آنها، با معاونت میراث فرهنگی و سرپرست هیات کاوش ارتباط خواهد داشت تا اطلاعات به روز در اختیار او قرار بگیرد و او نیز اطلاع‌رسانی لازم و متناسب با نیاز افکار عمومی را درباره محوطه قره‌حسنلو انجام دهد.

فلاحی تصریح کرد:همچنین از ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای گروه باستان‌شناسی استفاده خواهیم کرد و در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد و بخشی از حفاطت و صیانت از محوطه قره‌حسنلو به این گروه سپرده خواهد شد.

به دنبال فعالیت‌های احداث کارخانه فولاد در نزدیکی شهرستان نمین استان اردبیل و کشف نشانه‌هایی از محوطه باستانی قره‌حسنلو مربوط به دوره اشکانیان، موضوع حفاظت و کاوش ضرورت انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در آن، در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

۴۷ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در استان در حال اجراست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در ادامه سخنانش از در حال اجرا بودن ۴۷ پروژه و طرح در حوزه میراث فرهنگی و زیرساخت‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: با توجه به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی ۲۰۲۳، در نشست با مطالبه‌گران اجتماعی، راهبرد استان در موضوع اردبیل ۲۰۲۳ به طور اجمال مطرح شد و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، معرفی قابلیت‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی، صیانت و حفاطت از ابنیه باستانی و ثبت میراث معنوی ملموس و غیرملموس تبیین شد.

فلاحی ادامه داد: درباره برنامه‌های اداره کل در خصوص مجموعه‌های باستانی و تاریخی جمعه مسجد، شهر یئری، قلعه اولتان و محوطه‌های باستانی شهرستان های گرمی، اصلاندوز، پارس آباد، انگوت، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، نیر، نمین، سرعین، اردبیل، کوثر و خلخال بحث‌ها و مواردی در حضور مطالبه‌گران مطرح و مقرر شد از ظرفیت دانشگاه‌ها، مجموعه‌های علمی پژوهشی و تشکل‌های مردم نهاد در این راستا استفاده کنیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی جزو مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...