قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 16th, 2022 | 15:35 ب.ظ| كد خبر: 5533
۸۰ درصد مشکل استاندارد آسانسورها مربوط به مالکان و بهره برداران آن است
۸۰ درصد مشکل استاندارد آسانسورها مربوط به مالکان و بهره برداران آن است مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه گواهی استاندارد آسانسور یک ساله است گفت: بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پاساژها و مجتمع‌های مسکونی و اداری نباید بدون اخذ گواهی استاندارد از آسانسور استفاده کنند.

برات پیری ، مغان رسا -هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل روز دوشنبه در بازدید از پایگاه خبری و تحلیلی سبلان ما با بیان اینکه این واحدهای تولیدی و خدماتی نقش زیادی در تامین نیاز مردم دارند، گفت: ۴۵ درصد از تولیدات این واحدها در بخش صنعت ساختمان و مابقی نیز در سایر حوزه‌های خدماتی و تامین نیاز شهروندان است.

وی با بیان اینکه همه این واحدها پروانه تولید استاندارد محصول و خدمت دارند، گفت: تولیدات و خدمات آنها به صورت تصادفی کنترل، بازرسی، نمونه‌برداری و کیفیت سنجی می شود و اگر مطابق با استانداردهای تدوین شده نباشد، برابر قانون اقدام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی مکلف به استمرار کیفیت و مطابقت تولید خود با استانداردهای ملی هستند و با متخلفان برابر قانون اقدام می شود.

وی گفت: مهندسان ناظر طرح ها و پروژه‌ها نباید اجازه دهند که مصالح ساختمانی غیراستاندارد وارد کارگاه ساختمانی شود.

علایی تامین امنیت و سلامت شهروندان در استفاده از کالاها و خدمات پرمصرف مثل مواد غذایی و آسانسور را از جمله اولویت های کاری اداره کل استاندارد استان اردبیل برشمرد و عنوان کرد و گفت: در زمینه تامین استاندارد و امنیت آسانسورهای نصب شده، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و نیز مالک و بهره‌بردار مسئول هستند و باید نسبت به اخذ گواهی استاندارد آن اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ۸۰ درصد مشکل استاندارد آسانسورها را مربوط به مالکان و بهره برداران دانست و افزود: گواهی استاندارد آسانسور یک ساله بوده و باید هر سال تمدید شود.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پاساژها و مجتمع‌های مسکونی و اداری نباید بدون اخذ گواهی استاندارد از آسانسور استفاده کنند.

علایی با اشاره به بی توجهی شهرداران استان به اخذ گواهی استاندارد برای زمین‌های بازی موجود در پارک ها و تفرجگاه‌های داخل شهرها گفت: هر چند که تجهیزات بازی نصب شده در پارک‌ها وضعیت بهتری دارد، ولی استفاده از آنها نیز نیاز به تمدید گواهی اخذ شده دارد.

وی در ادامه ترویج فرهنگ توجه به دریافت و خرید خدمات استاندارد در جامعه را منوط به همکاری رسانه‌ها دانست و اضافه کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید مطالبه‌گر فرهنگ تولید کالاها و خدمات استاندارد باشند.


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...