قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 16th, 2022 | 16:07 ب.ظ| كد خبر: 5548
تشدید برخورد با کشتار غیرمجاز دام در حاشیه راه‌های روستایی مشگین‌شهر
تشدید برخورد با کشتار غیرمجاز دام در حاشیه راه‌های روستایی مشگین‌شهر فرماندار مشگین‌شهر از تشدید برخورد با کشتار غیر مجاز دام در محورهای مواصلاتی و قصابی‌های بین‌راهی در حاشیه برخی از روستاهای این شهرستان خبرداد.

مهدی پارسا ، مغان رسا- ایرج بیگدلو روز سه‌شنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه با کسی تعارف نداریم و با مدنظر قرار دادن نظرات تخصصی دامپزشکی اگر موردی در راستای مصلحت و منافع عمومی باشد قطعا حمایت می‌کنیم.

وی بر لزوم ساماندهی و بازسازی زیرساخت‌های کشتارگاه دام این شهرستان تاکید کرد و افزود: کشتارگاه یک مجموعه بهداشتی در راستای تامین سلامت عمومی جامعه است و فقط نگاه انتفاع محور به آن قابل قبول نیست.

وی با قدردانی از حساسیت دامپزشکی استان در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام گفت: فرمانداری با جدیت به موضوع ورود کرده و در دو ماه اخیر چندین بار بازدید سرزده از کشتارگاه انجام داده و تلاش می‌شود با اتخاذ تصمیمات لازم و کارشناسی  این معضل بهداشتی منطقه برطرف شود.

 

وی همچنین با اشاره به جایگاه تاثیرگذار دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه و خدمات‌رسانی مطلوب به دامداران، روستاییان و عشایر منطقه خاطرنشان کرد: تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین‌بخشی توام با برنامه‌ریزی تخصصی و کارشناسی شده مهم‌ترین عامل خدمت‌رسانی ، دستیابی و کسب رضایت مردم است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل هم در این نشست گفت: دامپزشکی در سه محور حفظ و حراست از سرمایه دامی از طریق تامین بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای تولید و تضمین سلامت مواد غذایی تلاش می‌کند.

بهلول تکلوی افزود: در کنار پوشش کامل جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های مهم و استراتژیک دامی در دو سال گذشته عمده تلاش خود را برای مبارزه با بیماری‌های مشترک معطوف کرده است.

وی اظهار کرد: بروز و مشاهده این بیماری‌ها در جمعیت انسانی هر قدر هم کم باشد حساسیت‌های ملی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و تجربه تلخ آن را در شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سه ماه  گذشته در استان به عینه مشاهده کردیم.

تکلوی با قدردانی از اشرافیت و حساسیت فرماندار مشگین‌شهر به حوزه فعالیت‌های دامپزشکی و تقویت اعتبارات دامپزشکی نسبت به مدت مشابه سال قبل ادامه داد: دامپزشکی با نیروی انسانی و امکانات بسیار کم در صف اول سلامت و بهداشت عمومی جامعه قرار دارد ، طوری‌که تعداد زیادی از همکاران دامپزشکی به بیماری تب مالت مبتلا شده‌اند.


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...