قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 18th, 2015 | 20:02 ب.ظ| كد خبر: 830
مصاحبه اختصاصی مغان رسا با سعید مجردی مدیر عامل موسسه آرزو
مصاحبه اختصاصی مغان رسا با سعید مجردی مدیر عامل موسسه آرزو مؤسسه خیریه آرزو با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان برای اولین بار در سطح استان اردبیل در سال ۱۳۸۶ در پارس آباد مغان توسط سعید مجردی و یکی از همکارانش بنیانگذاری شد . میرمحمد تقی منصوری ، محمدرضا نریمان و شادروان غفار برزگر نیز به جمع آرزو پیوستند . آرزو هشت سال با […]

مؤسسه خیریه آرزو با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان برای اولین بار در سطح استان اردبیل در سال ۱۳۸۶ در پارس آباد مغان توسط سعید مجردی و یکی از همکارانش بنیانگذاری شد . میرمحمد تقی منصوری ، محمدرضا نریمان و شادروان غفار برزگر نیز به جمع آرزو پیوستند . آرزو هشت سال با تلاش خستگی ناپذیر و داوطلبانه هیئت مدیره و با برنامه ریزیها و اقدامات ارزشمند و رایزنیها و برگزاری و یا شرکت در همایش ها توسط مدیریت به برگ و بار نشست و اکنون یکی از مؤسسات مطرح استان و حتی یکی از مؤسسات قابل اتکاء در سطح کشور است.

سعید مجردی در طول هشت سال مدیریت مؤسسه به همراه میرمحمد تقی منصوری ( رییس هیئت مدیره ) از تلاشها و کوششهای ارزشمند دریغ نکردند. پای صحبت مدیر عامل آرزو نشستیم تا از تجربیات و توانایی های ایشان و آرزو مطلع شویم. این مؤسسه خیریه از کجا شروع کرد و به کجا رسید و با تکیه بر کدام اصل توانسته است اینگونه اعتماد و توجه جامعه را به خود جذب نماید .

آرزو۷

 

برات پیری مغان رسا: جناب آقای مجردی شما می توانید به ما در باره انگیزه تان از راه اندازی و تاسیس آرزو بگویید ؟ این اتفاق چرا افتاد و اگر به هشت سال قبل برگردید باز به تشکیل این نهاد اقدام می کردید ؟

سعید مجردی : بنده و یکی از همکارانم در آن زمان با یک مورد بیمار نوجوان سرطانی مواجه شدیم که اسم کوچک ایشان پریسا بود . بیماری سرطان در وجود این دختر نوجوان و معصوم ریشه دوانده بود و می رفت تا نهال تندرستی را در او ریشه کن نماید و این دختر را برای غلبه بر این بیماری توان و امکان وجود نداشت. وی دانش آموز زبان بود و در آموزشگاه کیمیای آغاز هنر در آن زمان تحصیل می کرد. واقعیت این است که آرزو یک نیاز بود. ابتدا به نمایندگی محک اقدام کردیم با درخواستی که بنده بعنوان مدیر سایت مغان ارس در آن زمان دادم و همکارم نیز بنام مؤسسه آموزشی که داشت. آنها نیز موافقت کردند و خدا رحمت کند خانم دکتر پروانه وثوق را که این شرایط را برای ما بوجود آورد. اما سریعا برنامه ریزیهای دقیق تر و بیشتری بعمل آمد تا مقدمات تشکیل آرزو را بررسی کردیم و بالاخره این مؤسسه بوجود آمد و با یاری و همت دوستان بویژه با زحمات غفار برزگر مقدمات اداری مساله نیز برطرف شد و ما در سال ۱۳۸۸ رسما آرزو را با شماره ۹۱ ثبت کردیم.

برات پیری مغان رسا:آقای مجردی شما فهرست وار به اهم فعالیتهای مؤسسه خیریه تحت مدیریت خودتان ” آرزو ” اشاره نمایید ؟

آرزو یک مؤسسه خیریه با اساسنامه مشخص و هیئت امناء و هیئت مدیره می باشد و بنده بعنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل در چهارچوب اساسنامه و با تکیه بر اهداف ارزشمندی که با دوستان بدان تاکید داشتیم حرکت کرده ام . فعالیتهای ما در آرزو از چند بعد قابل توجه است. بخش فرهنگی آرزو بیشتر مد نظر است و آن این است که وقتی ما شروع به کار کردیم تصور درستی از بیماری سرطان در منطقه وجود نداشت. سرطان مساوی با مرگ بود و هیچ کس فکر نمی کرد می توان با سرطان کنار آمد و بر ان غلبه هم کرد. فلذا آمدیم بخش حمایتی را قوی تر کردیم و در بخش های مختلف آن را توسعه دادیم. از یک طرف مردم بزرگوار به آرزو اعتماد کردند و از طرف دیگر ما آمدیم بخش خیرین را گسترش دادیم. با پزشکان متخصص و فوق تخصص با مراکز پزشکی و کلینیکی و با جراحان زبردست و حاذق نشستیم و صحبت کردیم و قرارداد بستیم .

بنده شخصا از روابطی که با پزشکان داشتم در جهت رشد و تقویت این بخش استفاده بیشتر کردم. تشویق این قشر زحمتکش و بسیار شریف از طریق رسانه ای کردن زحمات و خدمات ارزشمندشان در همه حال جزو برنامه های بنده بوده و نتایج پرثمری از این شیوه ما تا بحال کسب کرده ایم.

تشویق معلمان که همواره نقطه آغاز نیکوکاری و نوع دوستی هستند نیز از ابتدای فعالیت از اهداف اصلی ما بشمار میرفت و نتایج پرباری از این اقدام بدست آوره ایم.

در بخش حمایتی مؤسسه از بدو فعالیت بصورت پلکانی حمایتها را افزایش داده است. امروز تا هشتاد و صد درصد هزینه درمان پرداخت می شود. مددجویان از نظر ارزاق و پوشاک و وسایل مورد نیاز رفاهی در سطح بالایی حمایت می شوند و البته این حمایتها بیشتر متوجه مددجویانی هست که نیاز بیشتری دارند .

در بخش جراحی ، مشاوره و راهنمایی ها و هدایت بیماران برای تصمیم درست بواسطه ارتباطات بنده با پزشکان ماهر و حاذق که همواره بصورت خیرخواهانه در خدمت آرزو هستند خدمات مناسب و کیفی ارایه داه ایم . در بحث درمان علاوه بر حمایت هشتاد درصدی و گاه صد درصدی هزینه های دارو وشیمی درمانی در زمینه رادیوتراپی هم با دو مرکز طرف قرارداد هستیم و شخصا با این مراکز صحبت کرده ام و قرارداد بسته ایم و نتایج حاصل از آن در واقع انجام رادیوتراپی رایگان در مهرانه زنجان و بیمارستان بازرگانان تهران می باشد که از بابت تهران از دکتر عبادی عزیز باید تشکر کرد بخاطر کمک به ما برای این قرارداد خیرخواهانه و از مهرانه زنجان بخاطر عقد قرارداد و پذیرش درخواست متشکریم.

کارت درمان رایگان به مددجویان داده ایم که مددجو بدون اینکه ریالی هزینه کند به بهترین پزشکان منطقه که با آنها صحبت کرده ایم و قرارداد بسته شده مراجعه می کنند و درمان می شوند. پنجاه درصد آن توسط مؤسسه به پزشکان طرف قرارداد پرداخت می شود و مابقی را این پزشکان شریف تخفیف می دهند . برخی از این پزشکان صدرصد تخفیف می دهند . کمک ما از طریق کارت درمان علاوه بر هشتاد تا صد درصدی است که موسسه برای درمان مددجویان در شهرستانها پرداخت می کند.

مردم بزرگوار بخاطر اعتمادی که به آرزو دارند نذورات و احسانات خودشان را تقدیم این مؤسسه می کنند. دو نرم افزار برای این منظور طراحی کرده ایم بنام های فرم هفت و فرم هشت. در فرم هفت کلیه ورودی ها اعم از گوشت ، برنج ، خواربار ، پوشاک و لوازم مورد نیاز مددجویان که به آرزو از طرف خیرین اهداء می شود ثبت می شود و کالاها واجناس کد بندی می شوند. در فرم هشت هم تک به تک این کالاها که به مددجویان داده می شود ثبت می شوند. برای تحویل این کالاهای غیرنقدی خیرین به مددجویان از دو شیوه معمول استفاده می کنیم. بصورت انفرادی و یا بصورت دسته جمعی و در مراسمات و مناسبتهای مختلف این هدایا تقدیم این عزیزان می شوند و حتی در تعطیلات ما برای تحویل این نذورات وقت می گذاریم و دعوت می نماییم. در مدت نه ماه سال جاری نزدیک نوزده میلیون تومان کمکهای غیرنقدی خیرین به مددجویان تقدیم شده است.

بسیاری از مددجویان که مجبور هستند برای درمان بیماری کانسر به تهران عزیمت کنند و یا برای پیوند مغز استخوان نیاز پیدار می کنند به تهران سفر کنند و حتی تا سه و شش ماه در هتل ها و مسافرخانه ها اقامت می کنند و بسیاری هم حتی خانه های خودشان را می فروختند تا منزلی در چند صد کیلومتری تهران اجاره و یا رهن کنند تا بتوانند شرایط اسکان خودشان برای پیوند را تامین کنند. اینها بر اساس تفاهم نامه ای که در اردیبشهت امسال بنده در زنجان با مهرانه انجام دادم از خدمات رایگان اسکان و تغذیه در تهران و زنجان برخوردار می شوند و این خدمت بسیار بزرگی به بیماران سرطانی است. چرا که اسکان و تغذیه در کلان شهری مانند زنجان و تهران یکی از بزرگترین مشکلات بیماران است. قبلا بنده بارها شاهد بوده ام مددجویان حتی خانم ها اظهار داشتند که در نیمکت های انتظار در سالن بیمارستانها در تهران شبهای بسیاری را به صبح میرساندند تا مجبور نشوند هزینه هتل را بپردازند. اکنون باید از مهرانه هم تشکر کرد که درخواست بنده را در اینخصوص پذیرفتند و امروز مددجویان ما با طیب خاطر و آسایش خیال به درمان خودشان می پردازند.

در بحث پروتز اعم از پای مصنوعی ، پروتزهای سینه و کیسه کلوستومی مؤسسه در حد توان به مددجویان کمک می کند. کیسه کلوستومی که در بیماران با کانسر روده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد یکی از گرانترین پروتزهایی است که مددجویان به آن نیاز پیدا می کنند. مؤسسه در تامین هزینه آن همکاری خوبی دارد.

مددجویانی هستند که سرماخوردگی برای آنها مانند سم است و در اینگونه موارد نبود بخاری مناسب برای ایشان و اعضای خانواده خیلی مشکل ساز می شود ، فلذا در خرید بخاری همکاری داریم و در اینخصوص حتی از طریق اطلاع رسانی به خیرین از کمک های مستقیم آنها هم بهره مند می شویم .

ویلچر یکی از نیازهای اساسی برای برخی مددجویان است که اخیرا مددجویان که حمل آنها برای خانواده ها مشکل ساز شده است به استفاده از ویلچر مجبور می شوند . در یک مورد اخیر متوجه شدیم کودکی ده ساله مبتلا به سرطان نخاع فلج کامل شده و پدر و مادر این کودک بخاطر حمل فرزندشان دچار مشکلات ستون فقرات و قلب شده اند . وظیفه خود دانستیم وارد عمل شویم و خوشبختانه باز خیری از تهران با واریز کردن مبلغ شش میلیون ریال به حساب مؤسسه به خرید این وسیله حیاتی برای این کودک کمک کرد.

کسانی پیدا می شوند تجهیزات پزشکی که برای بیمار خودشان خریده اند را به مؤسسه اهداء می کنند و این ناشی از اعتماد آنها به آرزوست و ما افتخار می کنیم. در یک مورد خانواده محترم شادروان حاج محرم مهتاب سه دستگاه اکسیژن ساز اهدا کرده بودند که با هماهنگی و رضایت این خانواده هر سه دستگاه برای استفاده رایگان بیماران به بیمارستان امام ( ره ) شهرستان پارس آباد ارجاع شدند. در دیداری که به همراه این خانواده محترم با دکتر صادق زاده داشتم عرض کردم که نظر به اینکه تعامل و همکاری همواره بین مؤسسه خیریه آرزو و شبکه بهداشت پارس آباد وجود داشته است و همواره شبکه با حمایت از مددجویان سرطانی در تعرفه این بیماران تخفیف لازم را ارایه می دهند و با در نظر گرفتن نیاز بیماران که به مراقبتهای پزشکی احتیاج دارند این دستگاهها به شبکه بهداشت تقدیم گردید و انتظار داریم بیماران سرطانی و نیازمند از بابت تعرفه این دستگاهها معاف باشند و در مقابل ارایه خدمات با این دستگاهها وجهی از آنها اخذ نشود.

این یک تعامل ارزشمند می باشد که همواره مورد توجه خواهد بود و ما به دنبال سود شخصی نبوده ایم بلکه به دنبال خدمتیم و این را کارنامه هشت ساله آرزو در خدمت به نیازمندان بخوبی نشان میدهد . کما اینکه بنده بارها عنوان کرده ام خودم بعنوان مدیر عامل و آقای منصوری و سایر همکارانم در هیئت مدیره ریالی از مؤسسه بعنوان حقوق وغیره دریافت نکرده ایم و خدمت ما کاملا فی سبیل الله می باشد و اگرچه پذیرش این امر کمی مشکل برای عده ای بنظر میرسد اما یک واقعیت است ، چرا که ما برای خدمتگزاری به نیازمندان مبتلا به سرطان و بیماران نیازمند این مؤسسه را بوجود آوردیم.

آرزو۳

 

برات پیری مغان رسا: مؤسسه مشکل مسکن خودش را چگونه حل کرده است و اقدامات خودتان را در این خصوص توضیح دهید ؟

سعید مجردی :از سال ۱۳۸۸ درخواستی که برای یکی از مسئولان وقت دادم موفق شدیم محل اسکان فعلی خودمان را بصورت رایگان و امانی دریافت کنیم . از این بابت از این مسئول محترم و از اعضای شورای شهر و شهرداران که در این مدت با ما همکاری داشتند صمیمانه سپاسگزاریم. اما در هر حال ما در این مکان موقتی هستیم و برای این منظور و برای توسعه فرهنگ خیرخواهی در سال ۱۳۹۰ طی تصمیمی که در هیئت مدیره گرفته شد موفق شدیم زمین ۵۵۵ متر مربع را که در خیابان شهید پیرزاده و در جنب اداره برق واقع شده خریداری کنیم. این زمین برای استفاده بعنوان پارکینگ و انباری مناسب سازی شد و حصار کشی شد که البته اکنون فقط بعنوان انباری استفاده می شود. سند آن را بنام مؤسسه آرزو تهیه کرده ایم. یکی از همسایگان بنام خانواده محترم اصولی زحمت کشیدند برای تعریض ورودی زمین مقداری از زمین خودشان را علیرغم اینکه ساخته بودند و بخشی از حیاط خانه شان بود تخریب و در اختیار آرزو قرار دادند که بصورت امانی در اختیار آرزو می باشد و از این بابت بسیار متشکریم.

کمیته فنی و مهندسی در دیدارهایی که با ایشان داشتیم و درخواست ما را پذیرفتند و کاملا رایگان و فی سبیل الله نقشه زمین فوق را آماده کردند که انشااله ساختمانی چند منظوره در این زمین احداث خواهیم کرد و دورنمای این ساختمان در واقع درمانگاه خواهد بود که به نفع بیماران سرطانی و تحت پوشش آرزو فعالیت خواهد کرد . مسلما بخش اداری آرزو نیز نهایتا به این ساختمان منتقل می شود.

امید ما برای ساخت این زمین ابتدا به خدا و بعد به دستان پر مهر خیرین است و چشم امید به کمکهای مردم بزرگوار داریم که همواره در پشت سر آرزو و در کنار این نهاد مردمی بوده اند و می دانیم ما را تنها نمی گذارند.

آرزو۴

۰۷

برات پیری مغان رسا: در زمینه غربالگری سرطان هم فعالیت دارید و اقداماتی هم شده است . لطفا توضیح دهید ؟

سعید مجردی : مؤسسه خیریه آرزو با همکاری کمیته پیشگیری و پرستاری بصورت کاملا داوطلبانه و رایگان طرح غربالگری سلامت با تست فشار خون ، تست قندخون و سایر تست های لازم که در این مرکز اعضای کمیته پرستاری انجام دادند با حضور کارکنان و داوطلبان محترم انجام دادند و نتایج پربار بدست آمد و ما شاهد بودیم که استقبال خیلی وسیع بود از طرف مددجویان تحت پوشش آرزو و هم از طرف خیرین استقبال خوب بود. کما اینکه اینگونه طرح های غربالگری و پیشگیری در آرزو بخاطر برنامه ریزی های جدید در آرزو در جهت حفظ سلامت و ارتقاء بهداشت جامعه انجام می گیرد . امسال مؤسسه آرزو همگام با مؤسسات مطرح کشور نظیر مهرانه وارد بعد پیشگیری شده است و تلاش داریم در پیشگیری از بیماریها نقش داشته باشیم.

با پیگیری های موسسه آرزو پرسشنامه تعداد چهارده تن از افراد داوطلب برای شرکت در طرح غربالگری توسط پزشک فوق تخصص بررسی و نتیجه بررسیها به موسسه آرزو در دوازدهم آذرماه ١٣٩۴ کتبا اعلام شد.این پرسشنامه ها دقیقا بررسی شدند و توصیه های پزشک توسط اینجانب طی نامه ای به فرد ذینفع اعلام گردید. در بررسیهای موارد فوق پزشک به انجام یکسری تست ها از جمله آندوسکوپی ، کولونوسکوپی فوقانی ، آزمایش پروستات و ماموگرافی و تست فشار خون اشخاص فوق را توصیه کرده بود. در یک مورد انجام کولونوسکوپی در اولین فرصت و در بقیه موارد بصورت سالیانه توصیه شده است.پرسشنامه هایی که اخیرا توسط داوطلبان توزیع شده است به افراد ذینفع در حال اطلاع رسانی هستیم تا نسبت به اخذ و ارسال آنها به پزشک متخصص و یا فوق تخصص اقدام نماییم. در واقع این مؤسسه مردمی در راستای خدمت به جامعه علاوه بر دستگیری و حمایت از بیماران سرطانی به افراد سالم جامعه نیز اهمیت داده و در پیشگیری از بیماری سرطان و آموزشهای لازم طرح مهم غربالگری را در دستور کار خود دارد.

غربالگی۱۱

 

برات پیری مغان رسا :گزارش مالی آرزو در شش ماهه اول را در حد امکان بیان نمایید ؟

سعید مجردی : در شش ماهه اول سال جاری مجموعه کمکهای خیرین و مردم بزرگوار به آرزو به مبلغ ۱۹۰۹۷۰۱۳۳۱ ریال بوده است. بالای یکصد و نود میلیون تومان . یعنی چیزی حدود سی و دو میلیون تومان در هر ماه درآمد مؤسسه آرزو بوده است. این نشاندهنده اعتماد مردم به فرزندانش اعم از مدیریت و کارکنان این نهاد مردمی می باشد. بر این اعتماد می بالیم و به عملکرد و اقدامات خودمان افتخار می کنیم. آنچه مهم است در این مدت هزینه هایی که در راستای اهداف آرزو اعم از کمکها و اعانات پرداختی به مددجویان ، خرید قلک و صندوق و هزینه تبلیغات و سایر توسط مؤسسه انجام گرفته است در مدت شش ماه مبلغ ۱۳۷۹۵۵۸۹۲۵ ریال را به خود اختصاص داده است. یعنی مبلغی در حدود بالای ۱۳۷ میلیون تومان. بصورت میانگین مؤسسه آرزو هر ماه مبلغ ۲۲ میلیون تومان در مدت شش ماه هزینه داشته است.

بسیاری از خدمات آرزو که در اثر قراردادها و ارتباطات مدیریتی و شرکت در همایش ها و مراسمات و نشستها و با الهام از امکانات دیگر مراکز و نهادهای حمایتی شهرستانی نصیب آرزو و مددجویانش شده است در این گزارش ذکر نمی شود گزارشات کمکهای ارزاق و احسانات جداگانه اطلاع رسانی می شوند و سایر اقدامات حمایتی . مثلا دهها مددجو به مهمانسرای خیریه مهرانه در تهران و یا رادیوتراپی های رایگان در تهران و مهرانه زنجان معرفی شده است و مبالغ سنگینی که قرار بود مددجویان بپردازند رایگان حساب شده است و در پایان شش ماهه اول سال جاری مبالغ مانده در حسابهای آرزو جمعا به مبلغ ۱۰۶۳۰۱۶۳۴۸ ریال بوده است. یعنی بالای ۱۰۶ میلیون تومان .

آرزو۵

 

برات پیری مغان رسا: در خصوص آیین نامه مالی آرزو برای حمایت از مددجویان سرطانی و مفاد آن توضیحات لازم را بدهید ؟

سعید مجردی :با تصمیمات اخیر در آرزو سقف حمایتها باز هم بالاتر رفت. بگونه ای که دارو و درمان ۷۰ درصد ، هزینه بیمارستانی مددجویان ۸۰ درصد ، هزینه ویزیت ۱۰۰ درصد ، هزینه های سی تی اسکن ، نوار قلب ، ام آر آی و سونوگرافی و ماموگرافی و آزمایشات و رادیولوژی ۶۰ درصد ، هزینه های تزریق شیمی درمانی ، کیسه کلوستومی ، آزمایشات پیوند ، پرتودرمانی ، پروتز و استنت های داخلی و بیرونی پنجاه درصد در مؤسسه آرزو قابل پرداخت می باشد. هزینه آمبولانس داخل شهری و بین شهری پنجاه درصد ، هزینه کفن و دفن پنج میلیون ریال قابل پرداخت توسط موسسه آرزو می باشد. هزینه راه نیز توسط مؤسسه پرداخت می گردد. مددجویان که به تهران می روند یک میلیون ریال ، تبریز ۶۰۰۰۰۰ ریال ، اردبیل ۴۰۰۰۰۰ ریال و حومه پارس آباد ۲۰۰۰۰۰ ریال بعنوان حق سفر درمانی دریافت می نمایند. کمک درمان تا سقف دو میلیون ریال تا ارایه فاکتور و مبالغی که توسط مؤسسه بصورت کمیسیونی برای ادامه درمان نیز به مددجویان پرداخت می شود تا سقف دو میلیون تومان نیز پرداخت می گردد. یکی دیگر از خدمات آرزو کارت درمانی رایگان آرزو می باشد که در شهر پارس اباد با رایزنی های مدیرعامل با پزشکان عملی شده است و نزدیک ۴۰ نفر پزشک عمومی ، متخصص و فوق تخصص ، آزمایشگاهها ، مراکز فیزیوتراپی و سونوگرافی و اودیولوژی و تزریقات و غیرو فقط با دریافت پنجاه درصد از مؤسسه خدمات رایگان به مددجویان ارایه می دهند و در سر هر ماه با پزشکان خیر فوق تسویه مالی می شود و در مواردی پزشکان از سهم خودشان نیز می گذرند.

آرزو۶

برات پیری مغان رسا :آینده مؤسسه آرزو را چگونه می بینید ؟ جایگاه این مؤسسه در بین سایر مؤسسات مطرح کشور در کجاست ؟

سعید مجردی : در واقع آرزو فرایند یک فکر سالم است . اگر افراد با تفکرات نوع دوستانه و دلسوزانه و عاری از بزک های دنیوی در صدر این مجموعه باشند این مؤسسه به نتایج بهتر از اینها هم خواهد رسید. نمونه این رشد را در مهرانه زنجان می بینیم. افراد یکدست و موفق مهرانه را به سر منزل موفقیت رسانده اند.

در اثر حضور پر رنگ مؤسسه در همایش های ملی و بین المللی و در اثر ارتباطات با پزشکان و دانشمندان و صاحب نظران عرصه مبارزه با سرطان و مؤسسات مطرح کشور که در زمینه حمایت و درمان این بیماری فعالیت دارند ، در اثر ارتباط با نویسندگان و صاحبان رسانه های جمعی و هنرمندان و صاحبان فرصت و اندیشه ، این مؤسسه ( آرزو ) در سطح کشور مطرح شده است . امروزه در همایش های بزرگ ، لوگوی آرزو جزو چند مؤسسه مهم کشور همیشه دیده می شود. از یک کشور خارجی ایرانیان مقیم که هر سال به یک مؤسسه مطرح کشور کمک می کنند مثلا به محک ، آمنه و کهریزک کمک مادی می کردند امسال در ماه مبارک رمضان از آلبرتا کانادا به آرزو کمک کردند.

نویسندگان کتابهای مطرح شخصا به اسم از ما تشکر کرده و کتابهای مهم خودشان در زمینه سرطان را به آرزو تقدیم کرده اند. اینها همه نشان از این دارد که آرزو به هدف و جایگاه خود رسیده است و امیدوارم در شهر خودمان هم رفته رفته این جایگاه بیشتر و بیشتر شناخته شود.

آرزو۱


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...