قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 17th, 2019 | 12:39 ب.ظ| كد خبر: 5460
صنایع تبدیلی و تکمیلی ؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی پارس آباد مغان / خرید تضمینی مُسکنی بیش نیست
صنایع تبدیلی و تکمیلی ؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی پارس آباد مغان / خرید تضمینی مُسکنی بیش نیست با آغاز برداشت برخی محصولات کشاورزی از جمله سیر و محصولات باغی و … در شهرستان پارس آباد جای صنایع تبدیلی و تکمیلی (فراوری) بیش از پیش احساس می شود .

به گزارش مغان رسا ، وجود خاک حاصلخیز و کشاورزان تحصلیکرده ، توانمند و تلاشگر ودارا بودن شرایط آب هوای مناسب وتولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباداین خطه سرسبز را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

براساس آمار های اعلامی از سوی کارشناسان کشاورزی مغان ۱۰٪ الی ۴۰٪ محصولات کشاورزی بعلت نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی (فراوری ) به ضایعات تبدیل می شود و از طرفی نبود صنایع تبدیلی دلالان از فرصت استفاده کرده محصولات کشاورزی را با کمترین قیمت خریداری و روانه بازار می نماید یعنی بیشترین سود را بجای کشاورزان، دلالان به جیب میزنند.

بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است. این صنایع باعث کاهش میزان بیکاری‌های دائمی ‌و فصلی در این شهرستان پارس آباد می‌شود. همچنین زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند و به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت‌های شغلی می شود.


صنایع تبدیلی به دلیل به کارگیری محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه می‌تواند عاملی برای استفاده بهتر از این محصولات تلقـی گـردد. بـسیاری از محـصولات کـشاورزی دارای زمان تولید و مصرف متفاوتی می‌باشند. تولید یا برداشت آنهـا معمـولاً در یـک زمـان مشخص و کوتاه ولی مصرف در زمان طولانی تری صورت میگیرد. صنایع تبدیلی مـی‌توانـد با حفظ و نگهداری محصولات در آنها به گونـه ای تغییـر و تبـدیل ایجـاد نمایـد کـه امکـان مصرفشان در طی سال میسر باشد.
ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی دارای برخی اثرهای اقتصادی از جمله ایجـاد ارزش افزوده، ایجاد اشـتغال، ایجـاد درآمـدهای ارزی و همچنـین اسـتفاده بیـشتر از محـصولات کشاورزی و به این ترتیب جلوگیری از اتلاف و ضایع شدن محصولات می‌گردد.

با این تفاسیر از مهندس بهنام جو استاندار اردبیل ، دکتر علائی فرماندار شهرستان پارس آباد انتظار میرود از گفتار درمانی خارج با اتخاذ تدابیر از جمله جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی (فراوری) گام مهمی درحمایت از بخش کشاورزی مغان بردارند و از طرفی مقام معظم رهبری، سال۹۸ را سال “رونق تولید” نامگذاری نموده است در راستای تحقق شعار سال گام عَملی بردارند.

اخیراً با مکاتبه مسئولان محلی و با ورود دکتر تابش معاون وزیر صمت خرید تضمینی سیر آغاز شده است اینکار صرفاً تزریق مُسکینی برای کاهش درد زخم های عمیق بخش کشاورزی مغان بیش نیست شاید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و حذف دلالان  ، زخم های عمیق کشاورزی مغان بهبودی خویش را بدست آورد.

✍برات پیری

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...