تشدید برخورد با کشتار غیرمجاز دام در حاشیه راه‌های روستایی مشگین‌شهر

چاپ

مهدی پارسا ، مغان رسا- ایرج بیگدلو روز سه‌شنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه با کسی تعارف نداریم و با مدنظر قرار دادن نظرات تخصصی دامپزشکی اگر موردی در راستای مصلحت و منافع عمومی باشد قطعا حمایت می‌کنیم.

وی بر لزوم ساماندهی و بازسازی زیرساخت‌های کشتارگاه دام این شهرستان تاکید کرد و افزود: کشتارگاه یک مجموعه بهداشتی در راستای تامین سلامت عمومی جامعه است و فقط نگاه انتفاع محور به آن قابل قبول نیست.

وی با قدردانی از حساسیت دامپزشکی استان در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام گفت: فرمانداری با جدیت به موضوع ورود کرده و در دو ماه اخیر چندین بار بازدید سرزده از کشتارگاه انجام داده و تلاش می‌شود با اتخاذ تصمیمات لازم و کارشناسی  این معضل بهداشتی منطقه برطرف شود.

 

وی همچنین با اشاره به جایگاه تاثیرگذار دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه و خدمات‌رسانی مطلوب به دامداران، روستاییان و عشایر منطقه خاطرنشان کرد: تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین‌بخشی توام با برنامه‌ریزی تخصصی و کارشناسی شده مهم‌ترین عامل خدمت‌رسانی ، دستیابی و کسب رضایت مردم است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل هم در این نشست گفت: دامپزشکی در سه محور حفظ و حراست از سرمایه دامی از طریق تامین بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای تولید و تضمین سلامت مواد غذایی تلاش می‌کند.

بهلول تکلوی افزود: در کنار پوشش کامل جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های مهم و استراتژیک دامی در دو سال گذشته عمده تلاش خود را برای مبارزه با بیماری‌های مشترک معطوف کرده است.

وی اظهار کرد: بروز و مشاهده این بیماری‌ها در جمعیت انسانی هر قدر هم کم باشد حساسیت‌های ملی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و تجربه تلخ آن را در شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سه ماه  گذشته در استان به عینه مشاهده کردیم.

تکلوی با قدردانی از اشرافیت و حساسیت فرماندار مشگین‌شهر به حوزه فعالیت‌های دامپزشکی و تقویت اعتبارات دامپزشکی نسبت به مدت مشابه سال قبل ادامه داد: دامپزشکی با نیروی انسانی و امکانات بسیار کم در صف اول سلامت و بهداشت عمومی جامعه قرار دارد ، طوری‌که تعداد زیادی از همکاران دامپزشکی به بیماری تب مالت مبتلا شده‌اند.