قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 8th, 2019 | 18:56 ب.ظ| كد خبر: 5404
امروز نوبت دنیاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند
امروز نوبت دنیاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آخرین اقدام ایالات متحده در روز ۴ مه ۲۰۱۹ درواقع اجرای برجام را غیر ممکن کرده است.

به گزارش مغان رسا، محمد جواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که شب گذشته به منظور دیدار با مقامات روسی به مسکو سفر کرده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین اقدام ایالات متحده در روز ۴ مه ۲۰۱۹ در واقع اجرای برجام را غیر ممکن کرده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند با فشار، تهدید و قلدری مانع از انجام فعالیت هسته‌ای ایران که در چارچوب برجام پیش می رفت، شوند.

ظریف اظهار کرد: ایران به جهان نشان داده است که به تعهدات خود پایبند است و امروز نوبت دنیاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند. ما نشان داده ایم کشوری کهن با صبر زیاد هستیم، اما حاضریم برای حقوق خود مقاومت کنیم و امروز نوبت دنیا است که به تعهد خود عمل کند.

وزیر خارجه ادامه داد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در دادن فرصت ۶۰ روزه به پنج کشور باقی مانده در برجام این فرصت را به آن‌ها ارائه می‌کند که بتوانند با تامین حقوق ایران در برجام، برجام را به حالت اولیه برگردانند.
وی بابیان اینکه اقدام ایران، اقدام خارج از برجام نبوده و معنای آن هم خروج از این توافق نیست.  برخلاف اقدام ایالات متحده که نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده، اقدام ما در چارچوب برجام است. جمهوری اسلامی ایران امروز نامه ای برای روسای باقی مانده در برجام یعنی پوتین، مرکل، شی جی پیگ، مکرون و می ارسال کردیم.

ظریف ادامه داد: گرچه از نظر حقوقی نامه ای که ما برای اعضای ۱+۴ فرستادیم متحدالشکل بود اما دیدگاه ما نسبت به اعضا این گروه به هیچ عنوان یکسان نیست. در طول یکسال گذشته جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن صبر راهبردی در برابر تلاش های ایالات متحده برای نابوذد کردن برجام، نشان داده که همواره به تعهدات بین المللی خود پا برجا است.ایالات متحده نه تنها در طول یکسال گذشته خود ناقض برجام و عهده ۲۲۳۱ بوده است بلکه تلاش کرده است سایر کشورهای دنیا را هم با فشار، قلدری و زورگویی وادار به نقض برجام و از آن مهمک تر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود./باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...