قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: جولای 11th, 2016 | 19:05 ب.ظ| كد خبر: 3902
پایاب سد خداآفرین مغان را متحول می‌کند/ تلاش برای خروج کشت و صنعت از لیست واگذاری
پایاب سد خداآفرین مغان را متحول می‌کند/ تلاش برای خروج کشت و صنعت از لیست واگذاری فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: اجرای پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین منطقه مغان را در حوزه اقتصادی متحول کرده و زمینه اشتغال و درآمدزایی بیشتر را فراهم می‌آورد.

به گزارش مغان رسا ، اکبر صمدی عصر امروز در نشست مسؤولان شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: مهمترین پروژه اجرایی در منطقه و استان اردبیل طرح پایاب سد خداآفرین است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

وی افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم طی دو سال اخیر به این پروژه اختصاص یافته و ناحیه اول از چهار ناحیه طراحی شده، آماده بهره‌برداری شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: اجرای پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین منطقه مغان را در حوزه اقتصادی متحول کرده و زمینه اشتغال و درآمدزایی بیشتر را فراهم می‌آورد.

صمدی ادامه داد: مابقی پروژه در فازهای مختلف به سرعت در حال اجرا و تکمیل و بهره‌برداری هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: با اجرایی شدن این پروژه بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی مغان شامل شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت.

صمدی ادامه داد: با اجرای این طرح قابلیت و پتانسیل قوی برای اجرای مجتمع‌های عظیم کشت و صنعت و دامپروری و همچنین طرح‌های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این منطقه فراهم می‌آید.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن مجموعه عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان در لیست واگذاری به بخش خصوصی در قالب اصل ۴۴، پیگیری‌های جدی از طرف استاندار اردبیل،  نماینده  شهرستان های پارس‌آباد و بیله‌سوار برای خارج شدن این مجموعه از لیست واگذاری و نوسازی و توسعه مجتمع کشت و صنعت که مهمترین قطب توسعه اقتصادی در شهرستان و استان محسوب می‌شود ، از اهم فعالیت‌های پیش‌رو است.

فرماندار شهرستان پارس آباد مغان اظهار کرد: با توجه به توفیقات دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و ایجاد ثبات و آرامش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور با برگزاری دو انتخابات مهم پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور محترم مبنی بر برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و بانشاط با مشارکت حداکثری مردم و بدون هیچگونه جانبداری موفقیت مهمی در کل کشور خصوصا در این حوزه در عرصه سیاست داخلی برای دولت به دست آمده شاهد هستیم تورم بالای ۴۰ درصد یک رقمی شده و رکود ناشی از رشد اقتصادی منفی ۶ درصد به مثبت یک درصد رسیده است.

صمدی عنوان کرد: در برنامه توسعه ششم رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده است که قطعا با رسیدن به این مهم زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان بیکار و در نهایت شاهد افزایش رفاه و سطح معیشتی مردم و رضایتمندی عمومی آنان خواهیم بود.

وی افزود: بر همین اساس در کنار اجرای سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید در منطقه، زمینه سازی لازم برای فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم نیز فراهم شده و سعی بر فعال کردن کلیه احزاب و تشکل‌های منطقه و حمایت از فعالیت‌های قانونی آنها داریم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: البته در کنار این بحث، توجه به وحدت و همگرایی گروه‌های مختلف و سلیقه‌های مختلف موجود و تقویت ساختار فرهنگی و اجتماعی منطقه با توجه به قرار گرفتن شهرستان در شمالی‌ترین نقطه استان و داشتن بیش از یکصد کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و از طرف دیگر افزایش شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی و مسائل و مشکلات مختلفی که از این حیث می‌تواند، ناهنجاری‌هایی را در زمینه فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند، در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان مدنظر قرار دادیم.

فارس

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...