قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: جولای 31st, 2016 | 11:30 ق.ظ| كد خبر: 4157
همسر الهام علی اف، معاون اول وی می شود؟
همسر الهام علی اف، معاون اول وی می شود؟ درپی صدور فرمان الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان برای برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی این کشور، یک حزب سیاسی خانم مهربان علی اوا، همسر الهام علی اف را شایسته ترین فرد برای انتصاب به عنوان معاون اول رییس جمهوری آذربایجان دانست!
به گزارش مغان رسا ، قدرت حسنقلی اف، رهبر «حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه» و نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان گفت : « مهربان علی اوا، نماینده خانواده ای است که به ملت آذربایجان خدمت کرده است.
در خانواده ای روشنفکر و ملی بزرگ شده است و هم اکنون نیز به عنوان بانوی اول کشور و نماینده مجلس، کارهای بزرگی انجام می دهد و برای شناساندن جمهوری آذربایجان و زن آذربایجانی به دنیا ، تلاش فراوانی دارد.
بخاطر فعالیت هایش در زمینه های انسان دوستانه و توانایی و صمیمیتش رغبت مردم را به خود جلب کرده است.»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « مهربان علی اوا همچنین با توجه به اینکه معاون حزب حاکم است، وفادارترین همرزم رییس جمهوری است.
تصدی مقام معاون اول رییس جمهوری توسط وی، تامین کننده منافع ملی است. سایر معاونان رییس جمهوری نیز باید وفادار به رییس جمهوری، توانا و مجرب باشند.  با توجه به این ویژگی ها، معاونان  «یاپ» (حزب حاکم آذربایجان نوین ) و  رامیز مهدی اف (رییس نهاد ریاست جمهوری)، بیلگر ایوب اف ( معاون نخست وزیر)، رامیل اوسوب اف (وزیر کشور)، کمال الدین حیدروف (وزیر حالت های فوق العاده)، واصف طالب اف ( رییس مجلس عالی نخجوان) برای انتصاب به عنوان معاونان رییس جمهوری شایسته هستند. البته، یک بار دیگر می گویم بهترین انتخاب را نیز خود رییس جمهوری انجام می دهد.»
قدرت حسنقلی اف افزود : « لازم است در دوره پیش از انتخابات، نام معاون اول رییس جمهوری معلوم شده باشد. در انتخابات قبلی ریاست جمهوری ، نیروهای خارجی در پوشش دموکراسی از  رستم ابراهیم بیگف ( یکی از رقبای مطرح برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۳ که براثر فشارهای سیاسی انصراف داد) استفاده کردند که البته موفق نبودند.
این بار نیز ممکن است با استفاده از مساله حساس قره باغ، بازی هایی انجام شود.  ممکن است روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، رییس جمهوری آذربایجان را به برخی گذشت ها در مساله قره باغ مجبور کنند و پس از آن ، با شعار «قره باغ را تسلیم کردند»، ممکن است برای نقض ثبات در جمهوری آذربایجان تلاش شود. در این شرایط می توانند رییس جمهوری آذربایجان را مجبور کنند که یکی از دوستان غرب یا کرملین را به عنوان معاون اول منصوب و خود از ریاست جمهوری استعفا کند. با توجه به این ، باید برای محافظت کشور و رییس جمهوری از تمامی فشارها و خطرهای احتمالی ، تمامی موارد را در نظر گرفت. »
قدرت حسنقلی اف افزود : « به خوبی به یاد می آورم که در سال ۲۰۰۱ ، در زمان مذاکرات صلح قره باغ در «کی وست» آمریکا،  علی کریم لی رهبر حزب جبهه خلق (حزب مخالف دولت) در بازگشت از دیدار با سفیر وقت آمریکا در باکو اعلام کرد باید «تجمع درخواست پایان داده شدن به فشار بر جمهوری آذربایجان در مذاکرات صلح قره باغ» را  به حالت تعلیق درآوریم. زیرا، سفیر آمریکا به او گفته بود که بگذارید این مساله را به دست حیدرعلی اف حل کنیم و سپس شما بیایید راحت بر کرسی ریاست جمهوری بنشینید.»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « الهام علی اف فردی باتجربه و پرجرأت است و خواهد توانست در شرایط دشوار ، تصمیم عاقلانه بگیرد. برغم این، باید برای حراست از دولتمداری ، تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرد. به همین علت، باید شخصی که می تواند جایگزین رییس جمهوری شود، از قبل معین شود. »
 از سوی دیگر به گزارش «میدان تی وی» علی کریم لی، رهبر حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان در نامه ای به دادگاه قانون اساسی جمهوری آذربایجان، پیشنهادهای الهام علی اف برای همه پرسی تغییر قانون اساسی این کشور را غیرقانونی دانست و نوشت : « در میان تغییرات پیشنهادی، افزایش مدت ریاست جمهوری از پنج تا هفت سال، لغو شرط سنی حداقل ۳۵ سال برای نامزدی ریاست جمهوری و حداقل ۲۵ سال برای نامزدی نمایندگی مجلس، اعطای اختیار انحلال مجلس به رییس جمهوری و برگزاری انتخابات زودهنگام، ایجاد مقام های معاون اول رییس جمهوری و سایر معاونت ها و تعیین افراد به این مقام ها خارج از اراده ملت، امکان انتقال قدرت رییس جمهوری به معاون اولی که خارج از اراده مردم تعیین شده است و نیز محدودسازی حق مالکیت خصوصی در کشور ، با اصل ۱۵۵ قانون اساسی جمهوری آذربایجان مغایرت دارد.»
آران نیوز

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...