قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژوئن 9th, 2016 | 10:44 ق.ظ| كد خبر: 3397
قابل توجه کشاورزان منطقه ؛
هشدار محیط زیست شهرستان پارس آباد/آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ممنوع+ اطلاعیه
هشدار محیط زیست شهرستان پارس آباد/آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ممنوع+ اطلاعیه اداره محیط زیست شهرستان پارس آباد طی اطلاعیه ای از هر گونه آتش زدن و سوزاندن بقایا کاه و کلش هشدار داد.

به گزارش مغان رسا ، هاشم میرزانژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس آباد طی اطلاعیه ای به متخلفان محیط زیست از جمله کسانی که در آتش زدن بقایای محصول زراعی نقش داشته باشند هشدار داد.

متن اطلاعیه :

اطلاعیه

قابل توجه کشاورزان زحمتکش شهرستان

با توجه به اثرات بسیار نامطلوب سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی روی خاک زراعی که موجب از بین رفتن مواد ارزشمند خاک سطح الارض و افزایش مواد معدنی و به عبارتی شوری خاک زراعی می گردد و علاوه بر آن موجب آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده و سلامت ساکنان منطقه را به شدت به مخاطره می اندازد  بطوریکه بعد از مدتی مزرعه مورد نظر غیرقابل کشت خواهد شد و با عنایت به اینکه خاک مقدس است و انسان از خاک آفریده شده است و بوسیله خاک از نعمت های خدادادی بهره مند می شود و نهایتاً خاک که آرامگاه او بعد از مرگ است اگر با آتش سوزانده شود، این عمل نوعی ناشکری به نعمت های خداوند است .

لذا به اطلاع کشاورزان فهیم و زحمتکش منطقه می رساند پس از برداشت محصول ، کاه و کلش بریده شده را از مزرعه خارج و بقایای برجا مانده و بریده نشده را با استفاده از ساقه خرد کن ، خرد کرده و با شخم مناسب به زیر خاک برگردانند. و از هر گونه آتش زدن و سوزاندن بقایا ( کاه و کلش ) بعد از برداشت محصول جداً خودداری نمایند ، در غیر اینصورت با توجه به صراحت منع قانونی این گونه موارد ، اداره حفاظت محیط زیست  ، حسب وظیفه قانونی خود در قبال حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ، ناچار به برخورد قانونی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی می باشد .

بدینوسیله از عموم زارعین محترم دعوت بعمل می آید ضمن رعایت موضوع ، در صورت مشاهده هر گونه آتش زدن بقایای محصول زراعی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد  با شماره تلفن تماس۳۲۷۲۱۱۴۱ اطلاع دهند .

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...