قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: جولای 13th, 2016 | 12:04 ب.ظ| كد خبر: 3931
حرکت ربیعی روی تیغ/ حقوق‌های نجومی وزیر را هم قربانی می‌کند؟
حرکت ربیعی روی تیغ/ حقوق‌های نجومی وزیر را هم قربانی می‌کند؟ بعد از انتشار فیش‌های حقوقی نجومی در مجموعه زیر نظر وزارت کار، گویا تیغ اصلاحات روی گردن وزیر کارگذاشته شده است.
به گزارش مغان رسا ، چندی پیش موج افشای حقوق‌های نجومی مدیران در شبکه‌های اجتماعی با افشای دریافتی ۲۳۴ میلیونی رئیس بانک رفاه کارگران به راه افتاد، موجی که هنوز در حال ارتفاع گرفتن و تبدیل شدن به سونامی است. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی هر روز از ابعاد جدید این موضوع پرده برداری می‌کند و دولت هم بعد از عذرخواهی عده ای از مدیران را از سمتشان برکنار کرد.
دریافت حقوق‌های نجومی و چند ده میلیونی در زیر مجموعه وزارتخانه ربیعی انتقادهایی به نحوه مدیریت وی ایجاد کرد. انتقادهایی که حالا مانند تیغ روی گلوی وزیر قرار داده شده تا اولین استیضاح مجلس دهم رقم بخورد.
*جمع آوری ۶۰ امضا برای استیضاح
محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از طرح استیضاح وزیر کار، رفاه اجتماع با امضای ۶۰ نماینده خبر داد.
وی افزود: ما امضا کننده طرح استیضاح وزیر رفاه خواستار این هستیم که دولت تغییرات لازم پیش از ارائه طرح استیضاح در کابینه خود اعمال کند و گرنه دست به کار خواهیم شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: طی مکاتباتمان با دولت مدت زمان معینی برای تغییر وزیر کار در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم دولت به این فرصت تعیین شده توجه داشته باشد و گرنه نمایندگان با طرح خود وزیر کار را استیضاح می‌کنند.
*حرکت روی لبه تیغ
ربیعی در مجلس نهم توانست نظر نمایندگان را برای تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور جلب کند.
او توانست با ۱۶۳ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع وزیر وزارتخانه‌ای شود که اداره بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور را در دست دارد.
اختلافات با وزارت بهداشت در خصوص تجمیع بیمه ها، مسائل رخ داده در شستا و سازمان تأمین اجتماعی و انتقادها به میزان بیکاری جوانان موضوعاتی بود که در این ۳ سال ربیعی را تحت فشار قرار داده بود.
اکنون ۶۰ امضا در یک روز برای استیضاح ربیعی جمع شده است و با توجه به نارضایتی‌ها اصحاب استیضاح از انتصابات در شستا، گفته می‌شود که تعداد امضاها بیشتر شود.
*انتصاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شستا
بر اساس حکم صادر شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سیدرضا نوروز‌زاده، علی عبدالعلی‌زاده، رضا راعی، مرتضی لطفی و غلامعلی عابدی به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شدند.
کبریایی‌زاده، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در مراسم معارفه اعضای جدید شستا، گفت: با همت مدیریت آگاه و مطلع شستا امیدواریم این مجموعه در مسیر رشد و شکوفایی قرار گیرد و در رشد اقتصادی کشور نیز نقش‌آفرینی کند.
وی افزود: رشد و شکوفایی شستا و فعالیت مناسب اقتصادی در این مجموعه زمینه‌ساز کمک بیشتر به سازمان تأمین اجتماعی در راستای خدمت به جامعه کارگری و بازنشستگان خواهد بود و امیدواریم در ‌‌نهایت شاهد ارتقای خدمات سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از ظرفیت شستا باشیم.
لازم به ذکر است، سیدرضا نوروززاده به عنوان رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به خدمت بود که پس از تغییرات در این سازمان، در اسفند ماه سال گذشته با حکم مهندس نعمت‌زاده به سمت مشاور وزیر منصوب شد.
عبدالعلی‌زاده نیز در سابقه کاری خود مسئولیت وزارت مسکن در دولت اصلاحات و مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم را دارد.
*پس‌لرزه‌های فیش‌ حقوقی و انتصاب در شستا
یکی از خبرگزاری‌ها در این ارتباط نوشت: در نشست مجلس شورای اسلامی زمزمه‌ای درباره تهیه و تدوین طرح استیضاح وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گوش رسید.
طرحی که تدوین آن در ابتدای مجلس دهم کمی عجیب به نظر می‌آمد اما در عین حال برخی نمایندگان به دنبال جمع‌آوری امضاء برای آن بودند.
پیگیری‌ها نشان می‌داد که ۲ تن از نمایندگان لیست امید تهران به دنبال طرح استیضاح وزاری اقتصاد و کار هستند؛ طرحی که کلید خورد اما مدتی از تدوین آن نگذشته بود که با مخالفت برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مجلس ازجمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم مواجه شد. همین مخالفت‌ها و تذکرات باعث شد طرح در گوشه میز ۲ نماینده یاد شده بماند.
طرح از دستورکار ۲ چهره لیست امید تهران خارج شد اما این موضوع باعث نشد که نمایندگان انتقادات خود را به ۲ فرد یاد شده منتقل نکنند.
این افراد تغییرات توسط وزارت اقتصاد پس از افشای فیش‌های حقوقی و انتصابات در شستا را عاملی برای استیضاح وی برشمردند و کمی به هم طیفی‌های خودشان که جز طراحان طرح استیضاح بودند انتقاد کردند.
حالا باید منتظر ماند و دید از یکسو چقدر ۶۰ امضاء کننده استیضاح اصرار دارند تیغ را استیضاح را با گلوی وزیر به شکل کامل آشنا کنند و در عین حال به چه میزان از این توانایی برخوردارند؟ که بر تعداد همراهان خود بیافزایند و در نهایت آیا چنانچه همه چیز وفق مراد استیضاح کنندگان پیش رود به چه میزان نطق ربیعی و مدافعانش از توان هماوردی با استیضاح کنندگان در روز موعود بهرمند باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...