قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: اکتبر 14th, 2016 | 10:27 ق.ظ| كد خبر: 4609
پورحسین انتقاد کرد:
بی‌توجهی مسئولان به ساماندهی اتباع بیگانه / اتباع بیگانه تهدیدکننده فرصت های شغلی هستند
بی‌توجهی مسئولان به ساماندهی اتباع بیگانه / اتباع بیگانه تهدیدکننده فرصت های شغلی هستند عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه، گفت: متاسفانه تا کنون اراده ای در مسئولان برای ساماندهی اتباع بیگانه وجود نداشته است.

مغان رسا -شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان وزارت کشور به ساماندهی اتباع بیگانه، گفت: در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی پذیرش اتباع بیگانه و پناهندگان براساس قوانین بین المللی و کنوانسیون ها انجام می شود همچنین اینکه بیشتر کشورها دارای قوانین قاطع و محکمی در حوزه پذیرش اتباع بیگانه هستند اما در جمهوری اسلامی ایران قوانین پذیرش اتباع بیگانه شاید خیلی قابل قبول نباشد.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان برای یافتن شغل مناسب و زندگی در حریم امن وارد ایران می‌شوند، افزود: متاسفانه تاکنون اقدامی در جهت ساماندهی اتباع بیگانه از سوی مسئولان مرتبط صورت نگرفته و درصدی از اتباع به صورت غیرمجاز در استان های کشور درحرفه های مختلف فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تصویب قانونی معین برای ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه غیرمجازها ضروری است، تصریح کرد: ورود و اقامت اتباع بیگانه به کشور باید طبق قانون صورت گیرد یعنی اگر فردی بدون مجوز قانونی وارد کشورمان شود به طورحتم باید مجازات و از کشور اخراج و طرد شود اما در مقطعی به دلیل افزایش اتباع بیگانه زندانی در زندان ها مسئولان از اجرای مجازات برای آنها صرف نظرکرده و تنها اقدام به اخراج آنها کردند.

پورحسین با تاکید براینکه حدود یک میلیون تبعه افغانی غیرمجاز در کشور حضور دارند، گفت: ورود این افراد به کشور درحال حاضر موجب ایجاد پدیده هایی به نام حاشیه نشینی، تغییر بافت فرهنگی و کار در اطراف شهرها و گسترش مدارس خودگردان شده است، همچنین وجود فرزندان اتباع بیگانه موجب اخلال در نظام آموزشی نیز شدهف ضمن اینکه باید گفت ضریب امنیتی با فعالیت این افراد در کشور کاهش پیدا می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه برخی از اتباع بیگانه به دلایلی مانند قتل و خرید و فروش مواد مخدر در زندان ها هستند، گفت: همچنین فعالیت اتباع بیگانه در مشاغل مختلف فرصت شغلی را از اشتغال هزاران جوان ایرانی گرفته این در حالی است که طبق قانون به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز توسط کارفرما جرم محسوب می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه توسط وزارت کشور، افزود: متاسفانه درمسئولان اراده جدی برای ساماندهی اتباع بیگانه وجود ندارد و دولت باید طی لایحه ای به مجلس این موضوع را تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی که در صحن علنی مجلس قرائت شد بر تصویب قانون  ساماندهی اتباع بیگانه تاکید کرد.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...