قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 3rd, 2016 | 17:19 ب.ظ| كد خبر: 2852
بزرگترین مجتمع گاوداری شیری در مغان کلنگ زنی شد/اولین کلنگ شکور پورحسین+تصاویر
بزرگترین مجتمع گاوداری شیری در مغان کلنگ زنی شد/اولین کلنگ شکور پورحسین+تصاویر بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی ۵ هزار راسی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اردبیل منتخب مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس در اراضی ملی قشلاق حاج بایندور شهرستان پارس آباد کلنگ زنی شد.

به گزارش مغان رسا به نقل از ارس تبار عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی ۵ هزار راسی بخش خصوصی پیش از ظهر امروز سه شنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ،مجید خدابخش استاندار اردبیل ،شکور پورحسین نماینده منتخب مجلس در حوزه پارس آباد و بیله سوار، جمعی ازمسئولان استان و شهرستان ،ائمه جمعه پارس آباد و اصلاندوز و فرماندهان نظامی و انتظامی در اراضی ملی قشلاق حاج بایندور شهرستان پارس آباد کلنگ زنی شد.

طرح احداث گاوداری ۵ هزار راس مولد با اعتبار یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار توسط “صفر قدرتی” بومی استان اردبیل و یکی از پرورش دهندگان با تجربه گاو شیری در کشور از امروز آغاز شد.

این پروژه برای ۲۴۰ نفر بطور مستقیم و برای ۱۸۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده و محصولات تولیدی آن شیر و گوشت است که بنا به اعلام مجری این طرح مدت زمان اجرای آن حدود ۶ لغایت ۱۸ ماه خواهد بود.

رئیس سازمان چهاد کشاورزی استان اردبیل در این مراسم با اشاره به این‌که راه‌اندازی این مجتمع یکی از اقدامات اساسی دولت یازدهم در حوزه سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مجتمع تحول عظیمی در بخش اشتغال و اقتصاد استان اردبیل به ویژه دشت مغان حاصل شود.

سروی یکی از اولویت‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی را جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای شکوفایی ظرفیت‌های منطقه دانست و گفت: انتظار می‌رود با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد رونق بخش کشاورزی در استان اردبیل باشیم.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۲۰ درصد ظرفیت تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی استان افزایش خواهد یافت.

استان اردبیل با داشتن ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار واحد دامی و تولید ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز رتبه هشتم کشوری و ۲۴۰ هزار تن شیر خام در رتبه ۱۴ کشور یکی از مهمترین استان های کشور در راستای تولید پروتئین های حیوانی است.

حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن و ۱۳۰ هزار تن به ترتیب به مصرف داخل استان رسیده و مازاد آن به صورت های دام زنده و شیر خام از استان خارج می شود.

بنابراین یکی از مهمترین اولویت ها در عرصه اقتصاد مقاومتی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان در سال جاری، تشکیل سیستم زنجیر تولید گوشت قرمز و شیر در راستای افزایش ارزش افزوده صادرات و افزایش بهره وری و کاهش ضایعات تولید است.

IMG_0783IMG_0789IMG_0799IMG_0805IMG_0814IMG_0841IMG_0851IMG_0862IMG_0863IMG_0880IMG_0882IMG_0887IMG_0892

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...