قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژوئن 18th, 2016 | 11:05 ق.ظ| كد خبر: 3512
قاضی‌پور: احمدی نژاد اول خود را در آینه ببیند بعد برای انتخابات بیاید/ نادرشاه از هندوستان آمار خزانه ایران را داشت اما احمدی نژاد…
قاضی‌پور: احمدی نژاد اول خود را در آینه ببیند بعد برای انتخابات بیاید/ نادرشاه از هندوستان آمار خزانه ایران را داشت اما احمدی نژاد… مجلس در ایران حزبی نیست و افراد مستقل آزاد رای می دهند. بنده اصولگرا هستم اما در خیلی مواقع با آقای لاریجانی بحث می کردم و رای به سود اصلاح طلبان می دهم
سومین دوره نمایندگی خود را تجربه می کند. مهم ترین دغدغه اش احیای دریاچه ارومیه باشد. می گوید اصولگرا است اما زمانی که اصلاح طلبان حرف حق می زنند به آنها رای می دهد. در سال ۹۲ حامی قالیباف بوده اما می گوید دیگر از وی حمایت نخواهد کرد و معتقد است موحدی کرمانی باید بیش از این اصولگرایان را مدیریت کند.

به گزارش مغان رسا به نقل از نامه نیوز، نادر قاضی پور می گوید مشکل اصلی اصولگرایان این است که به وحدت نمی رسند و اگر این اتفاق رخ دهد بدون شک پیروز انتخابات سال آینده هستند. در غیر این صورت باز هم روحانی در انتخابات پیروز می شود.

وی نقدهای فراوانی به عملکرد دولت قبل دارد و می گوید اگر احمدی نژاد می خواهد در انتخابات حاضر شود باید اول خود را در آینه ببیند و گذشته را بررسی کند. قاضی پور می گوید احمدی نژاد اشتباهاتی داشته است که تاوان سنگینی برای نظام به همراه داشته است.

مشروح گفت و گوی نامه نیوز با نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم را در ادامه مطالعه می فرمایید.

مجلس دهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که جناح های سیاسی مختلف خود را پیروز انتخابات می دانند. به نظر شما مجلس دهم اصولگرا است یا اصلاح طلب؟

در مجلس دهم دو اقلیت قوی حضور دارد. همه جای ایران تهران نیست که اصلاح طلبان می گویند ما پیروز انتخابات مجلس شدیم. در ایران اقشار مختلفی همچون ترک ها، کردها، لرها و جنوبی ها و شمالی ها وجود دارد.

اما در تهران اصلاح طلب ها پیروز شدند.

اینطور نیست. آقای مطهری، جلالی و نعمتی اصلاح طلب نیستند. حتی آقای محجوب نیست شخصیت مستقلی است.

برای ریاست مجلس رقابت خوبی بین آقای لاریجانی و عارف شکل گرفت اما لاریجانی باز هم رئیس شد. این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟

آقای لاریجانی دو دوره سابقه ریاست مجلس دارد. تعامل خوبی با نهادهای مختلف دارد دارد و سوابق قابل توجهی داشته است. لاریجانی به خوبی می تواند ارتباط مجلس را با دو قوه و شورای امنیت ملی و کانون های مختلف برقرار کند و انتخاب وی انتخاب خوبی بود.

آقای عارف هم چهره دانشگاهی و تحصیل کرده است. عارف با امید زیادی وارد مجلس شده و رای بسیار خوبی در انتخابات ریاست مجلس به دست آورد که نشاندهنده جایگاه و شخصیت وی است.

البته آقای عارف خودش هم می دانست برنده نمی شود.

اینطور نیست. آنها اختلاف را تا ۵ رای می دانستند.

این تفکر اشتباه نبود؟

خیر. مستقلان در مجلس آزاد رای می دهند. مجلس در ایران حزبی نیست و افراد مستقل آزاد رای می دهند. بنده اصولگرا هستم اما در خیلی مواقع با آقای لاریجانی بحث می کردم و رای به سود اصلاح طلبان می دهم. آدم های مانند بنده در مجلس زیاد هستند. درست است که اصولگرا هستیم اما تمام رای های ما اصولگرایی نیست.

آقای لاریجانی پیش از انتخابات ریاست مجلس با نشست هایی که برگزار کرد نمایش قدرت داد.

این اقدام نمایش قدرت نبود و همفکری است. آقای لاریجانی هیچ وقت نگفت به بنده رای بدهید. آقای لاریجانی اعلام کرد اصول ما تبلیغ دین اسلام، پیگیری منویات رهبری، ارتباط بین المللی و انتقال علوم به ایران است و همه نیز قبول کردند و به آقای لاریجانی رای دادند.

آقای لاریجانی به قول ما ترک ها ۸ سال در مجلس کلنگ زده است و زیر و بم مجلس را می شناسد. لاریجانی فرد زحمت کشی است. به نظر بنده انتخاب خوبی برای ریاست صورت گرفت.

شما گفتید مجلس دو اقلیت قوی دارد. اینطور بهتر است یا مجلس اکثریت و اقلیت داشته باشد.

یکی از وظایف مجلس نظارت است و این امر با سالم سازی و پاکدستی رخ می دهد و در مجلس باید خود نظارتی باشد. رقابت در مجلس باعث رشد می شود. این مجلس تازه شروع شده و باید عملکرد آن بررسی شود.

مجلس نهم را چطور ارزیابی می کنید؟

مجلس هشتم و نهم ایرادها و نقاط قوتی داشت و باید کارشناسان بررسی کنند. قطعا باید نقاط قوت در نظر گرفته شود و نقاط ضعف نیز از بین برود.

رابطه مجلس با دولت بهتر از مجلس نهم می شود؟

آقای لاریجانی همواره مدافع دولت بوده و در دولت احمدی نژاد هم همینطور بوده است. لاریجانی خیلی وقت ها خلاف قانون عمل کرد و استیضاح ها را اعلام وصول نکرد. لاریجانی از احمدی نژاد بیشتر از دولت های قبل حمایت کرد. در دولت قبل لاریجانی اجازه نداد بسیاری از طرح ها و استیضاح ها بر خلاف دولت اعلام شود و با دولت فعلی نیز همین رفتار را دارد.

اما رابطه لاریجانی با دولت فعلی بهتر است.

احترامی که لاریجانی برای دولت قبل قائل بود احمدی نژاد برای دولت قائل نبود و احمدی نژاد از این موضوع سو استفاده کرد. روسای قوه مقننه و قضائیه به احمدی نژاد احترام می گذاشتند اما احمدی نژاد از این موضوع سو استفاده کرد. اوج این موضوع نیز یکشنبه سیاه بود.

مجلس چندین میلیارد تومان هزینه دارد. این که از صبح تا عصر درباره یک موضوع بحث شود. نباید زیاد در آن روز زیاد انرژی مصرف می شد.

آدم هرچه مقام بالاتری داشته باشد باید قانون را بیشتر اجرا کند. مجلس قانون تصویب می کرد اما دولت آن را ابلاغ و اجرا نمی کرد و از این اتفاق ها بسیار رخ می داد.

آقای روحانی در این مسائل خوب عملکرده است.

آقای روحانی ۵ دوره نماینده مجلس بوده است و می داند باید با مجلس تعامل داشته باشد. مقام معظم رهبری فرمودند در اول مجلس مشروطه دو برادر حضور داشتند که برادر کوچک رئیس مجلس و برادر بزرگ نخست وزیر بود. قرار بود نخست وزیر به مجلس گزارش دهد که با ۵ دقیقه تاخیر آمد که آن را به مجلس راه ندادند. این موضوع یعنی این که باید به وقت توجه بیشتری شود. در دولت قبل بسیاری از وزرا به کمیسیون ها نمی آمدند و بهانه های بیماری و سفر خارج از کشور می آوردند.

وزرای دولت فعلی تعامل دارند؟

وزرا باید به مجلس بیایند. اگر وزرا نظام را دوست دارند باید با مجلس تعامل کنند. افراد متفاوت هستند. در دولت روحانی هم به علت نبود نقدینگی مشکلات فراوانی وجود دارد. این نقدینگی را نباید تمام به گردن دولت قبل انداخت. همه مقصر هستیم و در دولت احمدی نژاد تمام وزرای فعلی مسئول بودند و بعد از این هم همه مسئول هستند. تا دیروز برخی طرفدار کامل احمدی نژاد بودند و امروز همان افراد طرفدار روحانی هستند.

آقای احمدی نژاد می خواهد برگردد.

آقای احمدی نژاد در آینه نگاه کند و ببیند با مملکت و انضباط مالی چه کرده است. یکی از پیامدهای مدیریت آقای احمدی نژاد عدم انضباط مالی بود. نادرشاه هندوستان جنگ می کرد آمار خزانه ایران را داشت اما احمدی نژاد در ایران بی انضباطی مالی داشت. الان انضباط مالی کشور باید ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. برای یک دولت و نظام بد است که معاون اول و معاون اجرایی در زندان باشد.

علاوه بر عدم انضباط مالی مشکلات دیگری از جمله تاکید بر برخی چهره ها همچون آقای مشایی داشت.

وقتی نظام روی برخی افراد حساس است باید با تعامل این حساسیت برطرف شود. نباید شرایطی پیش می آمد که به خاطر آقای مشایی ۷ وزیر جلسه را ترک کنند. وزیر امور خارجه در سنگال برکنار شد. وزیر امور خارجه پناهنده نمی شد که در آن شرایط برکنار شد.

خانم دستگردی نیز حاشیه های فراوانی داشت.

بله همینطور است. اما همان آدم هایی که رابط خانم دستگردی با مشایی بودند هم اکنون در این دولت وزیر هستند.

آقای احمدی نژاد بیاید چه شرایطی برای اصولگرایان پیش می آید؟

اگر آقای احمدی نژاد بیاید رای اصولگرایان شکسته می شود. اگر اصولگرایان به وحدت برسند حتما پیروز می شوند. اما اگر به وحدت نرسند شکست خواهند خورد. تعدادی از اصولگرایان به طور کامل طرفدار احمدی نژاد هستند و تعدادی از اصولگرایان مخالف جدی احمدی نژاد هستند.

اما احمدی نژاد سفرهای انتخاباتی را آغاز کرده است.

ایرادی ندارد. رئیس جمهور سابق بوده و باید احترامش حفظ شود.

احمدی نژاد رای می آورد؟

رای اول را نمی آورد.

رای اول آقای روحانی است؟

خیر. اگر اصولگرایان متحد شوند پیروز هستند.

اصولگرایان چه کسانی را برای انتخابات دارند؟

انقدر شخصیت های خوبی هستند که مطبوعاتی نیستند و می توانند مملکت را به نحو احسن مدیریت کنند و امنیت فعلی کشور مدیون زحمات نیروهای پشت پرده است.

مثلا سردار سلیمانی؟

سردار سلیمانی برای ریاست جمهوری حیف است. سردار سلیمانی یک الگوی مبارزه ای است. سردار را نباید برای سیاست خرج کرد. سردار سلیمانی یک چهره مذهبی و ولایت مدار است. اما به عنوان یک قهرمان ضد تروریستی فعالیت می کند و باید احترام وی را نگه دارند.

آقای جلیلی چطور؟

آقای جلیلی افراد خود را دارد که رای چشم گیری ندارد و شاید رای جلیلی کمتر از انتخابات ۹۲ باشد.

اگر اصولگرایانی همچون لاریجانی بیایند رای می آورند اما در غیر این صورت رای نخواهند داشت. بعد از آقای مهدوی کنی اصولگرایان مشکلاتی دارند و هم اکنون آقای موحدی کرمانی باید بیشتر اصولگرایان را مدیریت کند.

شنیده می شود آقای زاکانی در انتخابات شرکت می کند.

آقای زاکانی در تهران رای نیاورد. چطور می شود که برای انتخابات ریاست جمهوری بیاید.

چنین افرادی تایید صلاحیت می شود؟

در انتخابات گذشته خیلی ها رد صلاحیت شدند اما اعلام کردند که انصراف داده ایم.

شما حامی آقای قالیباف بودید. اگر قالیباف بیاید از وی حمایت می کنید؟

از وی خبر ندارم. اگر بیاید از او حمایت نمی کنم. وقتی یک نفر دو بار رای ندارد نباید در عرصه حضور پیدا کند. برای خدمت نباید تنها در ریاست جمهوری حضور داشت. قالیباف در شهرداری خوب عملکرده است و می تواند در جایگاه های دیگر به نظام خدمت کند.

اگر قالیباف بیاید می تواند جلوی روحانی قرار بگیرد؟

ما در ایران زندگی می کنیم. آقای هاشمی انتخابات برگزار کرد و همه فکر می کردند ناطق برنده می شود اما رئیس دولت اصلاحات برنده شد. انتخابات ۸۴ همه فکر می کردند هاشمی برنده می شود اما احمدی نژاد برنده شد. در سال ۹۲ احمدی نژاد انتخابات را برگزار کرد و روحانی پیروز شد. مردم شعور دارند و در لحظه زندگی می کنند و می دانند مشکلات چگونه است.

عملکرد دولت روحانی چطور است؟

عملکرد دولت زیاد از حد سیاسی و حزبی و تبلیغاتی است.

این نقد مطرح است که دولت تنها به برجام توجه کرده است.

معیشت مردم باید مورد توجه قرار بگیرد. الان مردم ایران و به خصوص مسئولان دنبال رفاه هستند و می خواهند سفر خارج از کشور بروند. به طور مثال سازمان های نظارتی آمار مسئولانی که ۱۴ و ۱۵ خرداد برای تفریح به خارج از کشور رفتند را اعلام کنند تا این موضوع مشخص شود که چقدر به رفاه فکر می کنند.

مسئولان به دنبال رفاه هستند و مشهد هم هم اکنون به جای این که زیارتی باشد بیشتر سفر تبلیغاتی است. مسئولان دنبال رفاه هستند. اگر به دنبال این باشیم که اول رفاه باشد و بعد امنیت و تولید در اولویت قرار بگیرد مشکلات برطرف نمی شود.

باید تولید، امنیت و رفاه در اولویت قرار بگیرد تا مشکلات موجود برطرف شود. اما متاسفانه شرایط کاملا برعکس است. آقای روحانی باید رویکرد دولت را تغییر بدهد. هم اکنون در دولت یک فرمانده اقتصادی وجود ندارد. چندین چهره اقتصادی هستند و نمی توانند کار کنند.

مثلا آقای نعمت زاده انسان با تجربه ای است اما وقت ندارد. هم از لحاظ مشغله شخصی و هم شرایط سنی نمی تواند موضوع تولید را پیگیری کند و باید وزیر جوانتری انتخاب شود.

آقای روحانی اصولگرا است یا اصلاح طلب؟

آقای روحانی نگفته بنده اصولگرا هستم. گفته متعدل هستم اما بعضی چهره ها خود را به روحانی می چسباند. از این ناراحت هستم فردی که دو دوره رئیس ستاد احمدی نژاد بود در مجلس از روحانی حمایت می کند و آقای روحانی باید از این افراد دوری کند. آقای روحانی ۲۰ سال در مجلس اصولگرا بوده است. برخورد بسیار بد اعضای جبهه پایداری باعث شده تا چهره های سیاسی خود را از اصولگرایی مبرا بدانند. متاسفانه برخورد ۲ یا ۳ نفر باعث شد چهره هایی همچون توکلی و نادران فدای آنها شوند و رای نیاورند.

این روزها حقوق های نجومی حاشیه های فراوانی داشته است. نمایندگان هم اینطور حقوق می گیرند؟

حقوق نمایندگان کم است و اضافه کار و حق ماموریت ندارند. این موضوع از وزارت نفت شروع شده و به شرکت های دیگر رسیده است. مدیران نهادهای دیگر نیز پاداش های زیادی می گیرند و پاداش هایی تا یک میلیارد تومان می گیرند. تعدادی از مسئولان حقوق کمی می گیرند و با پاداش زحمات آنها جبران می شود که این موضوع صحیح نیست و باید هزینه کار کم شود.

مسئولانی هستند که شغل درجه بالایی دارد و مدیران شرکت های بزرگ هستند اما خانواده آنها در کانادا، انگلستان هستند و این افراد هزینه های بالایی دارند. برخی مسئولان برای تعطیلات آخر هفته به انگلستان سفر می کنند و به نام تحریم ضربه های بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرند. تمام این مسائل هزینه ایجاد می کند. این افراد نباید در راس مدیریت قرار بگیرند.

حرف بنده این است زمانی که اگر می خواهیم عدالت حضرت علی را اجرا کنیم و گفته هایمان را عملی کنیم باید پاکدست باشیم. آدم های پاکدست می توانند بر قلب مردم نفوذ کنند. نمی شود در کاخ چند میلیاردی حضور داشته باشید و به مستضعفان فکر کنید.

وضعیت دریاچه ارومیه به کجا رسید؟

بعضی افراد کارهای سبکی انجام می دهند که نظام تاوان آن را می دهند. در نقشه ای که در پشت ثبت اسناد نقش بسته است دریاچه ارومیه نیست. اگر دریاچه ارومیه خشک هم که شود باید در نقشه باشد. این موضوع هزینه های فراوانی دارد. این اقدامات باعث می شود برخی مشکلات امنیتی شود که نباید اینطور باشد. امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...