قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 16th, 2019 | 06:09 ق.ظ| كد خبر: 5454
انصارالله یمن: عامل ایران نیستیم/ حمله پهپادی به تاسیسات نفتی سعودی ربطی به ایران ندارد
انصارالله یمن: عامل ایران نیستیم/ حمله پهپادی به تاسیسات نفتی سعودی ربطی به ایران ندارد “محمد علی الحوثی”: مگر از محاصره همه‌جانبه یمن یک تکه نان هم می‌تواند بگذرد که موشک‌ها و پهپادهای ایرانی بتواند از آن عبور کرده و به دست ما برسد!

یک عضو ارشد رهبری جنبش انصارالله یمن اعلام کردحمله اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در عمق خاک این کشور، هیچ ارتباطی به تنش رو به فزونی آمریکا و ایران در منطقه ندارد.

به گزارشمغان رسا” محمد علی الحوثی” رییس کمیته عالی انقلاب یمن و از رهبران حوثی های یمن در گفتگو با بی بی سی، ضمن اعلام اینکه حمله سه شنبه گذشته این گروه به تاسیسات نفتی سعودی ارتباطی با ایران نداشته است، تاکید کرد که این گروه بیش از ۴ سال است که علیه تجاوز نظامی ائتلاف به رهبری سعودی به یمن می‌جنگد و جنگ این جنبش علیه متجاوزان سعودی و اماراتی به نیابت از ایران نیست.

این عضو بلندپایه انصارالله گفت: “حمله با پهپادهایی صورت گرفت که ساخت خود ماست و مگر از محاصره ائتلاف تحت رهبری سعودی یک تکه نان هم می‌تواند به یمن منتقل شود که موشک‌ها و پهپادهای ایرانی بیاید!”

او گفت:” ایران هیچ نقشی در تصمیم گیری برای حمله ما به تاسیسات نفتی سعودی نداشته است. ما عوامل ایران نیستیم، تنها خواسته ما این است که جلوی خشونت‌ها و تجاوز ائتلاف سعودی گرفته شود. اگر به تهاجمات و محاصره ما پایان داده شود ما هم در مقابل حملات راکتی را متوقف می‌کنیم، ما خود در این باره تصمیم می‌گیریم، نه ایران.”

اظهارات این فرمانده نظامی انصارالله در استقلال این گروه از ایران در حالی است که مقامات سعودی و ایالات متحده آمریکا پس از حمله اخیر پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی سعودی انگشت اتهام رابه سمت ایران گرفته و مدعی‌اند این حمله به نیابت از ایران انجام شده است.

انصارالله یمن پس از حمله ۲ روز پیش به تاسیسات نفتی سعودی در عمق خاک عربستان تهدید کرده است در صورت ادامه حملات و تجاوزهای ائتلاف سعودی- اماراتی به خاک یمن، حملات بیشتری با این شیوه به مراکز مهم و حساس عربستان سعودی و امارات متحده عربی به انجام خواهد رسانید./عصر ایران

 


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...