قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 4th, 2022 | 12:07 ب.ظ| كد خبر: 5591
کانون پرورش فکری اردبیل از حماسه‌سازان نوجوان در تاریخ اسلام الگوسازی می‌کند
کانون پرورش فکری اردبیل از حماسه‌سازان نوجوان در تاریخ اسلام الگوسازی می‌کند مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: کانون پرورش فکری این استان به‌ عنوان یک‌ نهاد فرهنگی و تربیتی در معرفی و الگوسازی از حماسه‌سازان کودک و نوجوان در طول دوران تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نقش سازنده‌ای داشته است.

سیامک دژآلود- مغان رسا – ملیحه ملک‌زاده فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از فعالیت‌های کانون در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و دینی بر انتقال و نهادینه کردن مفاهیم تربیتی فرهنگ عاشورا در مخاطبان نیز متمرکز شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا را از رسالت‌های مهم مربیان کانون عنوان کرد و گفت: برای تربیت مطلوب فرزندان خود نیازمند داشتن الگوی مناسب هستیم ، نهضت بزرگ عاشورا برغم تمامی مصائب جانسوز معرف کودکان و نوجوانانی شد که توانستند با سن کم خود نماد معرفت و شناخت و در ظلم‌ستیزی، ایستادگی و جان‌فشانی، الگوی بی‌بدیل جوانان غیرتمند در همه‌ اعصار باشند.

وی با بیان اینکه انتقال پیام‌ها و آموزه‌های واقعه‌ کربلا راهی روشن در پیش روی نسل جدید قرار خواهد داد، ادامه داد: خداشناسی، توجه به نماز، معرفت دینی، ولایت‌پذیری، شهامت، عشق به شهادت، صبر و پایمردی و احساس مسوولیت از ویژگی‌های بارز تربیتی حماسه‌ عظیم عاشورا است.

ملک زاده فرد خاطرنشان کرد: امروزه هر کدام از شهدای خردسال واقعه‌ کربلا یک الگوی کامل و شایسته برای معرفی و سرمشق‌گیری نه‌ تنها کودکان و نوجوانان بلکه بزرگسالان هستند و ما در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت‌ساله‌ دفاع مقدس شاهد حماسه‌آفرینی‌های تربیت‌یافتگان زیادی از همین مکتب بودیم.

وی اظهار کرد: مکتب عاشورا کامل‌ترین و بهترین مکتب انسان‌ساز است ، در حماسه بزرگ عاشورا از کودک ۶ ماهه و نوجوان ۱۳ ساله تا حبیب بن‌مظاهر پیرمرد نام‌آور، همراه حضرت امام حسین (ع) قدم در وادی کربلا گذاشتند تا این پیام را به ما برسانند که عمل به تکلیف و پاسداری از دین وظیفه‌ همگانی است.


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...