قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 13th, 2017 | 18:00 ب.ظ| كد خبر: 5184
نظارت نظام مهندسی ساختمان پارس آباد بر ۱۸۰ هزار متر مربع ساخت و ساز
نظارت نظام مهندسی ساختمان پارس آباد بر ۱۸۰ هزار متر مربع ساخت و ساز رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد از نظارت این مجموعه بالغ بر ۱۸۰ هزار مترمربع ساخت و ساز در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش مغان رسا دکتر ایلدار فتحی گفت: نظام مهندسی ساختمان پارس آباد که از سال ۱۳۷۷ با ۵ نفر عضو در آن سال بصورت نماینده زیر نظر استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است در یک سال گذشته برای ساخت و سازهای که بصورت مستمر نظارت داشته بالغ بر ۱۸۰ هزار مترمربع می باشد.

دکتر فتحی سازمان نظام مهندسی را یک سازمان غیرانتفاعی دانست که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند و افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان منطقه در اصلاندوز نیز رابط سازمان نظام مهندسی دایر می باشد که شهروندان بتوانند از خدمات این مجموعه استفاده نمایند.
او با اشاره به عملکرد این مجموعه در یک سال گذشته اظهار داشت: انشعاب گاز اهالی شهرستان یکی از مشکلات اساسی شهروندان بود که بعد از ساخت و ساز در محدوده شهر با مشکل اخذ امتیاز گاز مواجه بودند که با همت فرماندار محترم و ساعی شهرستان پارس آباد جناب آقای صمدی و سایر ادارات مربوطه اخذ بلامانع برای انشعاب گاز نیز رفع شد تا شهروندان در این خصوص با مشکل مواجه نشوند و تا بحال برای اخذ انشعاب گاز بیش از ۱۳۰۰۰ واحد به شرکت گاز شهرستان ارجاع شده است.
وی بیان کرد: برای اولین بار دوره آموزشی ارتقاء پایه مهندسان بصورت دو مرحله در شهرستان برگزار شد که قبلا اعضای این مجموعه برای گذراندن این دوره باید مرکز استان حضور می یافتند که این موضوع نیز مشکلات خاص خود را داشت که با نظر مساعد سازمان نظام مهندسی استان دوره آموزش ارتقاء پایه مهندسان در این شهرستان برگزار شد.
وی تشکیل گروههای فنی وتخصصی را یکی از برنامه های موفق این دوره از هئیت اجرایی دانست و افزود: گروههای فنی و تخصصی که متشکل از چهار گروه عمران، معماری، برق و مکانیک است که برای اولین بار در این دوره تشکیل یافت تا اعضای این گروه با مشاوره های لازم در جهت نحوه رفع مشکلات بصورت تخصصی آنها را مرتفع نماییم.
رئیس نظام مهندسی شهرستان پارس آباد با اشاره به موضوع ماده ۲۷ نظارت بر استحکام بنا عنوان کرد: کارشناس ماده ۲۷ برای نظارت استحکام بنا قبلا از مرکز استان برای نظارت حضور می یافت که این موضوع نیز باعث ائتلاف وقت ارباب رجوع ها می شد که هئیت مدیره این دوره تصویب نمود که کارشناس ماده ۲۷ از خود شهرستان نظارت استحکام بنا را بر عهده گیرند.
او از برنامه های آتی نظام مهندسی شهرستان خبر داد و گفت: برنامه های پیش بینی شده هئیت اجرایی تشکیل حساب مشترک برای مهندسان در جهت رفاه شهروندان و مهندسین ، برگزاری کنفرانس های تخصصی و عملی برای اعضای این مجموعه و پیگیری و پلمپ دفاتری که تداخل صنفی با مشاغل نظام مهندسی دارند را برنامه های مهم این دوره دانست.
دکتر فتحی با اشاره به انتخابات هئیت رئیسه در هفته آینده اظهار داشت: به دلیل اینکه برای تکمیل پایان نامه دکتری موفق به کسب بورس از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا شده ام در این دوره از هئیت رئیسه شرکت نخواهم کرد تا همکارانی که حضور مستمر در شهرستان را دارند بتوانند در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه گام موثری بردارند و همچنین از برنامه های سایر اعضای هئیت اجرایی برای خدمت رسانی به مهندسین و شهروندان استفاده کنیم.


وی افزود: تعامل اعضای این دوره هئیت اجرایی شهرستان با هئیت مدیره استان بصورت مطلوب بود که توانستیم در یک سال گذشته برای رفع مشکلات مهندسان و شهروندان گام موثری برداریم.
او با اشاره به تعداد اعضای فعلی این مجموعه افزود: در حال حاضر ۹۴۵ نفر در نظام مهندسی شهرستان پارس آباد که متشکل از شش رشته دارای پروانه صادره از مسکن شهرسازی می باشد فعالیت می کنند
وی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای هئیت مدیره فعلی شهرستان در حال حاضر ۷ نفر می باشد که ۵ نفر از رشته عمران و از رشته های معماری و برق هر کدام یک نفر به مدت ۱۸ ماه تصدی این مسئولیت را طبق مصوبه ۹۵۵۲۰ سازمان نظام مهندسی استان برعهده دارند و همچنین در نظامنامه جدید اعضای نمایندگی شهرستان متشکل از سه نفر که از رشته های عمران، معماری و برق هر کدام یک نفر با آرای مهندسان انتخاب خواهند شد.
لازم به یادآوری است که دکتر ایلدار فتحی اجیرلو متولد شهرستان پارس آباد دانشجوی دکتری معماری و عمران می باشد که از سوابق وی می توان به طراحی سر سفارت قطر در آنکار، سر در ورودی شهر پارس آباد ، طراح تفرجگاه ساحلی ارس نماینده کمیسیون ماده ۵ شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در استان و همچنین دانشجوی نمونه دکتری در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد.


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...