قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: سپتامبر 23rd, 2016 | 19:29 ب.ظ| كد خبر: 4513
جناب استاندار، هم مسئولید و هم پاسخگو…!
جناب استاندار، هم مسئولید و هم پاسخگو…! دلنوشته خواندنی منوچهر شیخ الاسلامی خبرنگار مغانی خطاب به استاندار اردبیل در مورد جاده های ترسناک مغان…..«جناب استاندار،هم مسئوولید و هم پاسخگو» …

به گزارش مغان رسا به نقل از پایگاه خبری صبح مغان، منوچهر شیخ الاسلامی خبرنگار مغانی در یادداشتی خواندنی خطاب به استاندار اردبیل نوشت؛

آقای استاندار،دراندک عمری که سپری کرده ام و نگارندگی و تنقید قسمتی از آن بوده است، یقین بدانید که به اندازه نگارش این دردنامه با مشکلات و دشوارهایی  مواجه نبوده ام که اکنون هستم. راستش را بخواهید دلخوشی خوبی از اوضاع نداشته و حال و روز مناسبی برای نوشتن و گفتن ندارم ؛ اما چه کنم که این خاک تفتیده را عاشقم.نیک می دانم که این دلنوشته نیز بسان سایر شکوه ها و نوشته ها ، جز سایش انرژی و زحمت چیز دیگری در پی نخواهد داشت و به قول مشهور ، دم گرم من در آهن سرد شما اثر نمی کند .اما یقین بدانید از لحظه «پرواز مظلومانه چندین جوان رعنا و پرپرشدن اعضای یک خانواده در محدوده زمانی ده روز و تصادفات منجر به مرگ بعد از آنها » عملا توان نگارش تا به الان از بنده سلب گردیده بود تا اینکه امروز بالاجبار وناگزیر قلم بدست گرفته ام تا با دستانی لرزان و چشمانی اشکبار جهت تسلیت به اذهان جریحه دار شده مغان والتیام  بخشی از آلام خانواده های داغدیده ، نکاتی را خدمت استاندار انقلابی و مکتبی ام متذکر شوم و امیدوارم اینبار مورد توجه قرار گیرد وحتی اگر بمانند نوشته های قبلی مورد توجه قرار نگیرد، باز دلخور نخواهیم شد چرا که ما بعنوان زبان گویای مردم این خطه، وظیفه خطیر و پرمسئولیت مان را به سرانجام رساندیم ،باشد که در قیامت سربلند و رو سفید باشیم و حتی به یقین می دانم این بار نیزاز الطاف مکرر متملقان و دوست نماهایی که حتی بخاطر منافع شخصی،با خودشان نیز درگیری دارند،بی بهره نخواهم ماند.و اما بعد

جناب استاندار، هفته دولت شما مصادف بود با هفته خونین مغان.در لحظاتی که وزیر محترم راه و شهرسازی در رسانه های مختلف مشغول ارائه آمار راه سازی در کشور بودند که متاسفانه مغان هیچ سهمی از آن را نداشت ، بدون شک خبر فاجعه پرپرشدن اعضای یک خانواده و چندین جوان ورزشکار در جاده های مرگبار مغان به محضرتان رسید و نیک میدانم که حضرتعالی ، بعنوان مقام عالی دولت در استان ، از وضعیت اسفبار جاده های مغان مطلع هستید و بخوبی میدانید که در مغان خانواده ای نیست که از اعضای خود یا فامیل کسی را در این جاده های «قتلگاه مانند» از دست نداده باشد.

 جناب خدابخش؛ قطع به یقین استحضار دارید که این جاده ها حدود سی سال پیش احداث شده است و بعنوان گذرگاه ترانزیتی کشور نه تنها از رتبه خوبی برخوردار نیست،بلکه به دلیل  نا امن و پر حادثه بودن ، همچنان قربانی می گیرد. و در این مدت بسیاری از جاده های مناطق دورافتاده برخی استانها چهار بانده شده است.راه آهن را میخواهند تا روستاهایشان بکشند و هواپیما هایشان در مناطقی می نشیند که وقتی فرودگاه پارساباد احداث می شد راه مناسب برای درشکه نداشتند.اما نمیدانم برای پیشرفت و توسعه منطقه فلاکت زده مغان که زمانی بعنوان نگین آذربایجان محسوب میشد،  چه اتفاقی افتاد اما بخوبی میدانم که این خطه یکی از قربانیان سیاست بازیهای سیاسیون بوده است.شاید نتوانستند و یا نخواستند این منطقه به چشم بیاید.

برادر عزیزم جناب آقای استاندار،علیرغم اینکه دفاعیه هایی از منطقه آزاد(مغان) و پایاب سد خداآفرین داشتید که قابل تحسین و تقدیر است ،انتظارمردم مغان این بود که درسرفصل رایزنی و ملاقات ۶۰ دقیقه ای اخیرحضرتعالی با ریاست محترم جمهور(درپاستور) از جاده های ترسناک مغان نیز سخن به میان می آوردید که نیاوردید…!! اما باز دلخور نیستیم و هنوز هم جنابعالی را مقام ارشد استان میدانیم و امیدواریم بدون فوت وقت قلم به دست بگیرید و از زخم دلهای مردمان این دیار به ریاست محترم دولت تدبیر و امید و وزیر راه و شهرسازی بنگارید و بنویسید که “نگین آذربایجان” نفس های آخر خود را می کشد و از سوی مردمان  این خطه به آنها برسانید ، در هفته دولت که آنها مشغول انتشار آمار و ارقام در رسانه ها بودند و هفته مبارکی برای خود داشتند در گوشه ای از این مملکت هفته خونینی سپری شد.

 به آنها بنویسید و بگویید! که این فاجعه ها بلای آسمانی برای این منطقه نیست . بلکه نشئت گرفته ازندانم کاری، سوء مدیریت و بی مهری کسانی است که برمسند قدرت تکیه زده اند و اما عزم واراده غلبه برمشکلات را ندارند.و همچنین به آنها برسانید که مردم مغان،دیگراز دولت تدبیر وامید نیز نا امید شده اند.

جناب خدابخش به آنها بنویسید و بگویید! که با توجه به موقعیت استراتژیکی شهرستانهای پارس آیاد و بیله سوار در زمینه اقتصادی و همچنین قطب کشاورزی بودن آنها در کشور و وجود دو شرکت غول آسای( اما طوفان دیده) خاورمیانه در این منطقه انتظار میرفت جاده اش هم در شان خودش باشد. به آنها یادآوری کنید که مغان عرصه گسترده ای از کشور است که از گذشته تا کنون ، سهوا یا عمدا در نظام توسعه کشور ،علیرغم برخورداری از ظرفیت هاى بالقوه فراوان و مزیت های نسبی گسترده ،به ویژه در حوزه کشاورزی و اگرو توریسم یا توریسم کشاورزى،بنا به دلایل مختلف،به سطح قابل قبولی از توسعه دست پیدا نکرده است.

آقای استاندار؛ مشتاقانه و دردمندانه از حضرتعالی انتظار است که با دعوت از وزیر محترم راه و شهرسازی و در معیت ایشان از جاده های ترسناک مغان که بوی مرگش چندین سال است به مشام مغانیان میرسد و مطمئن هستم این روزها به مشام مبارک جنابعالی هم رسیده است،بازدید نمایید و در مورد جاده های این منطقه براساس دستورات وجدان خود عمل نمایید زیرا که وجدان  آدمی تنها محکمه ای است  که نیاز به قاضی ندارد .و یقین بدانید که این کمترین خواسته ای است که مغان، در کنار همه کمبودهایش، نجیبانه تحقق آن را انتظار می کشد. مردم این خطه انتظار دارند که استاندارشان ، همانطور که در جلسات شورای اداری و سایر جلسات در شهرستانها از دستگاههای اجرایی انتقاد می نماید باید به رفع مشکل و درمان نیز اقدامات فوری و اورژانسی انجام دهد.آیا استاندارمقام ارشد استان نیست و آیا وظایف هماهنگی کلیه دستگاههای اجرایی برای توسعه وایجاد راههای مواصلاتی ایمن از جمله وظایف آقای استاندار نمی باشد؟جناب استاندار ،لطفا به مردم مغان روشنگری فرمایید که طی چند سالی که حضرتعالی سکان استانداری اردبیل را به دست گرفته اید ،چه اقداماتی درحوزه راه برای این منطقه انجام شده و برای پایان دادن به کابوس مرگ از سرجاده های مغان، چه تدابیری اندیشیده شده است؟چه میزان از وعده های شما برای این منطقه محقق شده است؟ آیا پرپر شدن یک جوان تازه به دوران رسیده در مقابل چشمان پدری که با هزار بدبختی و آرزو، ایشان را به این دوران رسانده است بر مسئولین امر قابل درک و فهم می باشد؟

آقای استاندار ، در استان آذربایجان شرقی که جنابعالی نیز زمانی بعنوان یکی از معاونان آن استان بوده اید ومطمئنا نقش کلیدی استانداران را در ایجاد جاده های استاندارد از جمله تبریز- مراغه، تبریز- مرند، تبریز-اهر و…به یاد دارید،چه توضیحات قانع کننده ای برای این تفاوتها به افکار عمومی دارید؟

جناب استاندار سخن بسیار است و مجال اندک .اما امیدوارم سلام گرم مردمان نگون بخت این دیار فلاکت زده را ، به روسای خود برسانید و بگویید که اگر توفیقی بر ما حاصل شد و قدمی بر چشم ما نهاده شده در جاده های ترسناک مغان مواظب خودشان باشند چرا که چند روزی نیست که از کشته شدن چندین جوان رعنا و  ورزشکارمان در این قتلگاهها نمی گذرد. امیدواریم در یک حضور پر ثمر خودمان سلاممان را به آنها برسانیم..

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...