قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: جولای 8th, 2017 | 19:21 ب.ظ| كد خبر: 5109
توضیحات رییس‌دیوان‌محاسبات درباره اخذ ١٠ریال اضافی از هر پیامک / دریافت مبلغ قانونی است/ توقف اجرای قانون تخلف است
توضیحات رییس‌دیوان‌محاسبات درباره اخذ ١٠ریال اضافی از هر پیامک / دریافت مبلغ قانونی است/ توقف اجرای قانون تخلف است رییس دیوان محاسبات کشور،گفت: توقف اخذ ١٠ ریالی از پیامک برای واریز به خزانه که در بخش درآمدی بودجه پیش بینی شده تخلف است.

به گزارش مغان رسا ،عادل آذر  گفت :با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اضافه دریافت ١٠ ریالی پیامک و بررسی آن در دیوان محاسبات، گفت: از آنجا که این اقدام در قانون بودجه ردیف درآمدی دارد، لذا دیوان محاسبات اصرار به اجرای این حکم قانونی دارد و این مبلغ باید حتما دریافت شود.

رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه اختلاف نظری درباره دریافت یا عدم دریافت این مبلغ ١٠ ریالی از پیامک وجود دارد، افزود: گویا برخی نهادهای دیگر اظهار داشته اند که چون احکام و ردیف های هزینه ای این درآمد مشخص نبوده این اقدام دریافت ١٠ ریالی باید متوقف شود.

درآمد را به بهانه مشخص نبودن هزینه نمی توان متوقف کرد

وی ادامه داد: دیوان محاسبات بودجه را دو بخش دیده و حکم درآمد و هزینه را جدا می بیند،   براساس برخی شنیده ها دریافت این مبلغ متوقف شده  که به هیچ وجه نباید متوقف شود و اگر این اتفاق بیفتد از نظر دیوان محاسبات تخلف محسوب شده و رخ داده است.

عادل آذر با بیان اینکه حسابرس های دیوان محاسبات هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند، یادآور شد: اگر هزینه ای برای این بخش تعریف نشده به عنوان درآمدهای دولت محسوب می شود و نمی توان درآمد دولت را به این دلیل که هزینه آن مشخص نشده متوقف کرد.

رییس دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه براساس قانون باید قانون بودجه اجرا شود و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود، تصریح کرد: احکام دائمی کشور می گوید آنچه که در قانون بودجه مشخص شده حکم قطعی بود حال می توان در برابر آن ردیف هزینه پیش بینی کرده یا پیش بینی نکرد./خانه ملت


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...