قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 3rd, 2017 | 15:12 ب.ظ| كد خبر: 5131
رئیس اداره برق پارس آباد مغان خبر داد:
بدنبال تغییر تعرفه برق شهرستان پارس آباد از منطقه ۴ به ۳ گرمسیری هستیم
بدنبال تغییر تعرفه برق شهرستان پارس آباد از منطقه ۴ به ۳ گرمسیری هستیم رئیس اداره برق پارس آباد مغان در نشست خبری با اصحاب رسانه از پیگیری برای تغییر تعرفه برق شهرستان از منطقه ۴ به ۳ گرمسیری خبر داد.

بهروز نوری / مغان رسا، روح اللهی در نشست خبری روز چهارشنبه با اصحاب رسانه شهرستان پارس آباد گفت: تعرفه برق شهرستان با منطقه ۴ گرمسیری محاسبه میشود که شهرهای پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، جعفرآباد، اسلام آباد و تازه کند جزو شهرهایی هستند که ۲۰ درصد نسبت به سایر شهرها تعرفه ارزانی دارند.

وی با بیان اینکه تغییر تعرفه برق شهرستان از منطقه ۴ به ۳ گرمسیری از مهمترین مطالبات مردم می باشد، ادامه داد: مردم شریف پارس اباد مغان بدنبال ارزان شدن قیمت مصرف برق هستند که برای این موضوع مکاتباتی صورت گرفته و پیگیر هستیم.

وی افزود: علت انتخاب شهرستان پارس اباد بعنوان منطقه ۴ گرمسیری بر اساس وضعیت آب و هوایی شهرستان در سال ۱۳۸۳ است و برای تغییر به منطقه ۳ باید اطلاعات آب و هوایی منطقه مغان دوباره بررسی شود و با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز مکاتباتی داشتیم که این موضوع را از طریق وزیر محترم نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح نمایند.

رئیس اداره برق شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه برق در حال حاضر بعنوان زیرساخت زیرساختها محسوب می شود، تصریح کرد: مدیریت برق مغان در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار مشترک در این شهرستان دارد و ما وظیفه و مسئولیت سنگین تری برای پایداری و تداوم خدمت رسانی را داریم.

وی با بیان اینکه بیشتر سرمایه گذاری کشور در بخش وزارت نیروست و برای توسعه زیرساخت کشور این وزارتخانه توانسته تا رشد چشمگیری در توسعه زیر ساختها را داشته باشد و تصریح کرد: پارس اباد تنها منطقه ای بجز استان اردبیل می باشد که لازم است تا زیر ساخت در این شهرستان توسعه یابد.

او از شناسایی ۱۴۴ نقطه از نقاط دارای ضعف در شبکه برقی شهرستان خبر داد و افزود: ضمن تشکر از زحمات آقای عبداللهیان رئیس پیشین اداره برق شهرستان که با بررسی کارشناسی ۱۴۴ نقطه از نقاط ضعف شبکه برق منطقه را شناسایی کرده بودند که ۹۹ مورد این نقاط دارای ستاره دار محسوب می شدند که توانسته ایم ۴۵ مورد آن را مرتفع نماییم و تا یک سال آینده نیز بدنبال رفع مشکل سایر نقاط هستیم.

رئیس اداره برق پارس اباد با اشاره به استفاده غیرمجاز از برق در شهرستان پارس اباد اظهار کرد: متاسفانه استفاده غیرمجاز از برق در این شهرستان باعث وجود مشکلات متعددی در زمینه خدمت رسانی به سایر مشترکین را مواجه می سازد و تا زمانیکه انشعابات غیرمجاز وجود داشته باشد خدمت رسانی به سایر مشترکین که از انشعابات مجاز استفاده می کنند را مختل خواهد کرد.

وی کاهش تلفات شبکه برق در ایران ۱۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: کاهش تلفات در شبکه برق پارس اباد مغان نیز۱۰/۱۴ درصد است و هر یک درصد از تلفات شبکه برق کاهش یابد باعث کم شدن هزینه ها به مقدار هفت هزار میلیارد تومان می شود و این موضوع نیز نیازمند بستر سازی فرهنگی و بررسی کارشناسی می باشد.

روح اللهی با بیان اینکه مدیریت مصرف براساس برآورد رشد بار ۷ درصد در کل کشور می باشد افزود: رشد بار در شهرستان پارس آباد بالای ۱۵ درصد است و مردم نیز باید با نحوه صحیح مصرف آشنا شوند و ابزارهای مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد تا در انتخاب خود دقیق باشند زیرا برق سرمایه ملی است.

وی تصریح کرد: کولرهای بدمصرف عامل اصلی در استفاده بیش از اندازه مصرف برق می باشد که برای آنالیز و مقابله با مصرف بیش از اندازه نیازمند توجه دستگاههای دولتی است.

روح اللهی پارس آباد را جزو شهرهای دارای شرایط اقلیمی خاص عنوان کرد و گفت: بیشترین زمان مصرف برق این شهرستان در بازه زمانی ظهر و شب است که وضعیت آب و هوایی خاص این منطقه را متمایز می سازد.

رئیس اداره برق پارس آباد نحوه تبادل انرژی به جمهوری آذربایجان را پایا پای خواند و افزود: تبادل انرژی بین ایران و جمهوری آذربایجان از نوار مرزی پارس آباد بصورت پایاپای می باشد و درفصل تابستان برق مصرفی خود را از این کشور تامین می کنیم و در سایر فصلها نیز تبادل بالعکس می شود.

وی اظهار کرد: پایاب سد خداآفرین به ۱۷۰ مگاوات برق نیاز دارد تا صنعت کشاورزی منطقه متحول شود و برای توسعه زیر ساخت ۱۱ پست ۳۲ کیلوواتی احداث شده و در حال نهایی شدن برای بهره برداری می باشد و قبل از افتتاح این پروژه عظیم زیرساخت این مجموعه تامین خواهد شد.

او سرمایه گذاران را برای احداث نیروگاههای برق در منطقه مغان دعوت کرد و اظهار داشت: وزارت نیرو از سرمایه گذاران صنعت برق به جد حمایت می نماید و بستر را برای ایجاد نیروگاهها توسط سرمایه گذاران را فراهم می سازد.

وی افزود: پنلهای خورشیدی یکی از مدرنترین روش برای تولید برق در جهان است و در حال حاضر نیز شرکتهای دانش بنیان ارائه دهنده خدمات این پنل در استان وجود دارد و اقلیم پارس اباد بهترین و مناسب ترین محل برای نصب پنل های خورشیدی است و خرید تضمینی انرژی این نوع پنلهای نسبت به سایر روشهای تولید انرژی چند برابر بوده و اداره برق شهرستان آمادگی ارائه مشاوره لازم به سرمایه گذاران این صنعت را دارد تا بسترهای تولید انرژی در منطقه فراهم شود.

رئیس اداره برق شهرستان تصریح کرد: حجم سرمایه گذاریهای اداره برق در شهر پارس آباد بالغ بر ۵/۸ میلیارد می باشد و تنها درآمد این اداره از بخش وصول مطالبات می باشد و در بحث وصول مطالبات با مشکل جدی مواجه هستیم و بالغ بر ۵/۲ میلیارد بدهی وصول نشده از مشترکین پارس ابادی را داریم که این موضوع نیز نیازمند همکاری مردم برای وصول بدهی در وقت مقرر و ارائه خدمات بهتر از سوی ما به مشترکین است.

وی با انتقاد از عدم همکاری شهرداری با این اداره گفت: حرص اشجار وظیفه شهرداریها می باشد و چنانچه در خیابان یا کوچه ای عقب نشینی شود شهرداری ملزم به تامین زیر ساخت است تا اقدامات لازم برای عقب نشینی تیرهای برق اعمال شود ولی متاسفانه تنها شهرداری پارس آباد در کل کشور تابع این قانون نمی باشد.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...