قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: مارس 10th, 2016 | 16:23 ب.ظ| كد خبر: 2338
مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی اعلام کرد
ریزگردهای نمکی فشار تبریزی‌ها را بالا برد
ریزگردهای نمکی فشار تبریزی‌ها را بالا برد مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی از افزایش ریزگردها و شعاع در برگیرنده آنها ابراز تأسف کرد و گفت: با توجه به آمار پزشکی شهر تبریز، فشار خون افراد در شهر تبریز، ۰.۵ الی ۱ درجه افزایش داشته است.

به گزارش مغان رسا، خلیل ساعی در طرح بوته کاری حاشیه دریاچه ارومیه در روستای شندآباد شبستر با بیان اینکه در سال ۱۳۷۴ این منطقه یکی از مناطق سبز و حاصل خیز استان و کشور به شمار می‌رفت، اظهار داشت: منطقه شندآباد شبستر در سال‌های اخیر بر اثر استفاده‌ها نادرست و نامناسب از منابع طبیعی، باعث نابودی شده‌اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با اشاره به تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه، تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم، کاهش آب دریاچه ارومیه را کنترل کرده و با توجه به آمار، امروز در مقایسه با همین روز در سال گذشته، آب دریاچه ارومیه ثابت بوده و این نشان از کنترل ستاد احیای دریاچه ارومیه در این مدت اندک می‌باشد.

 

وی افزود: اندیشه‌ها و ایده‌هایی که توسط اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان می‌شود، باعث شده است امسال و سال آینده را با نام تثبیت در دریا نامگذاری کنیم و تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا در مقایسه با سال گذشته، به کمبود آب بر نخوریم.

 

ساعی با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در امر احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: کاشتن نهال‌ها و بادشکن‌های زنده از سوی ستاد احیا و سازمان منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی انجام خواهد شد و مردم نیز باید در این راستا با ستاد احیا همکاری کنند.

 

وی از افزایش ریزگردها و شعاع در برگیرنده آنها ابراز تأسف کرد و تصریح کرد: با توجه به آمار پزشکی شهر تبریز، فشار خون افراد در شهر تبریز،۰٫۵ الی ۱ درجه افزایش داشته است.

 

وی افزود: متخصصان معتقدند که با افزایش ریزگردهای نمکی و پخش شدن آنها توسط باد، باعث می‌شود، مردم تبریز که فاصله نسبتاً کمی با دریاچه ارومیه دارند، ریزگردها را تنفس کرده و این باعث افزایش فشار خون همشهری‌ها و هم استانی‌ها می‌شود.

 

وی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: پس از مرحله تثبیت سطح آب دریاچه ارومیه، در مرحله بعدی باید نسبت به انتقال حوزه به حوزه آب اقدام شود که در سال‌های آینده به روند احیای دریاچه امیدواریم.

منبع: ایسنا

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...