قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 8th, 2016 | 18:13 ب.ظ| كد خبر: 2922
تب برفکی گریه دامداران منطقه را درآورده است
تب برفکی گریه دامداران منطقه را درآورده است ساکنان مناطق روستایی و عشایرنشین شمال استان اردبیل از شدت گرفتن بیماری تب برفکی و بی‌توجهی مسؤولان دامپزشکی گله‌مند بوده و از این غفلت‌ها ناراحت هستند.

به گزارش مغان رسا، در حالی که همچنان دامداران مناطق روستایی و عشایری شمال این استان به ویژه شهرهای گرمی، مشگین‌، بیله‌سوار و پارس‌آباد از شدت گرفتن بیماری تب برفکی و طغیان آن عاجز و ناتوان مانده و از تأمین نشدن واکسن‌های این بیماری و عدم ورود مسؤولان به کنترل این بیماری حتی به گریه و ناله افتاده‌اند، معلوم نیست مسؤولان حوزه دامپزشکی چرا چشم بر حقایق بسته و اقدامی برای کنترل و مهار این بیماری و تزریق به موقع واکسن به دام‌های تلف شده نمی‌کنند.

n3053964-4903245

ساکنان روستاها و عشایر غیور شمال استان در حالی که در هفته‌های اخیر صدها دام سبک و سنگین خود را بر اثر این بیماری از دست داده و یا در حال تلف شدن هستند، از آمار بالای شیوع این بیماری نگران بوده و اعلام می‌کنند در حالی که زنگ خطر بیماری تب برفکی به صدا درآمده، اما مسؤولان گویا گوش شنوایی برای شنیدن این دردها و مشکلات روستاییان ندارند.

اما با بالا رفتن آمار تلفات دام‌های سنگین و سبک بر اثر شیوع بیماری تب برفکی، رها شدن لاشه‌های دام نیز در روستاها بوی تعفن و نامطبوعی را در روستاها رقم زده که خود این امر باید مسؤولان بهداشتی را نیز در مناطق روستایی و عشایری به هوش کند تا مراقبت‌های لازم را انجام دهند که مبادا در سایه شیوع بیماری تب برفکی بیماری‌های واگیر یا غیر واگیر دیگری دامن ساکنان روستاها و عشایر را بگیرد.

کنترل بیماری تب برفکی در گونه‌های حیات وحش

اما در حالی تب بیماری تب برفکی در استان اردبیل بالا گرفته که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از برخی اقدامات برای کنترل بیماری تب برفکی در حیات وحش طبیعی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

سید رضا موسوی با بیان اینکه علائمی از این بیماری در گونه‌های حیات وحش مشاهده نشده است، اظهار کرد: با شبکه‌های دامپزشکی استان هماهنگی‌ها انجام شده تا با تأمین واکسن‌های مورد نیاز جلوی گسترش و ابتلا به بیماری تب برفکی گرفته شود.

به گزارش فارس، تعدادی از زنان و مردان روستایی در حالی که گریه سر داده و عاجز از گسترش بیماری تب برفکی هستند و تنها ممر درآمدی خود را نگهداری دام و احشام می‌دانند از مسؤولان خواستند تا هر چه سریعتر فکری به حال آنها بکند به طوریکه تعدادی از این روستاییان در طول شبانه‌روز تا ۱۰ رأس گاو و دیگر احشام خود را از دست داده‌اند.

منبع: ساوالان خبر

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...