قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آوریل 16th, 2016 | 18:20 ب.ظ| كد خبر: 2700
جنگ روانی رسانه‌های غربی علیه “فرمانده سپاه قدس” + تصاویر
جنگ روانی رسانه‌های غربی علیه “فرمانده سپاه قدس” + تصاویر شبکه فاکس نیوز جنگ روانی وسیعی علیه “سردار سلیمانی” به راه انداخته است.

به گزارش مغان رسا ،جنگ روانی رسانه های غربی علیه مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران پایان ندارد و اخیرا رسانه های غربی  در تازه ترین اقدام خود  به سراغ فرمانده سپاه قدس رفتند.

البته این موضوع که اقدام جدیدی نیست در سال گذشته میلادی نیز به شکلی دیگر مطرح شده و اعتقاد رسانه های وابسته به امپریالیسم این است که  “سردار سلیمانی” به ” مسکو”  سفر کرده که البته تاکنون هیچ منبعی این موضوع را تائید نکرده است.

**ادعای شبکه ” فاکس نیوز”

شبکه خبری “فاکس نیوز” به نقل از آنچه “چندین منبع اطلاعاتی” خوانده مدعی شده است “سردار قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بار دیگر به  “مسکو” سفر کرده و قصد دارد با “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

۴۳۹۳۳۳۴_۶۶۳

“فاکس نیوز” ادعا کرده است این دومین سفر “فرمانده سپاه قدس”  به “مسکو” از زمان حصول توافق هسته‌ای و نخستین سفر او پس از خروج بخشی از  “نیروهای روس”  از سوریه است.

در ادامه ادعاهای مطرح شده آمده است: “سردار سلیمانی” قرار است در این سفر دو روزه با روس‌ها در مورد مرحله بعد نبرد در سوریه رایزنی کند. تحویل  “سامانه اس-۳۰۰ ”  به ایران در “سفر پیشین” سردار سلیمانی به  “مسکو”  نهایی شد.

خبرگزاری  “رویترز” به نقل از مقامی ایرانی مدعی شده بود: “فرمانده سپاه قدس” برای گفتگو درباره سامانه اس ۳۰۰ و همچنین همکاری نظامی بیشتر، به مسکو سفر کرده است. البته سخنگوی  “کرملین” دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس جمهور روسیه در”  مسکو را تکذیب کرد.

سوال اینجاست که چگونه  “فاکس نیوز”  از سفر  “سردار سلیمانی” مطلع بوده  و آیا این موضوع صحت دارد؟  البته مقامات کشورمان تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکردند ؛ اما تکذیب سخنگوی “کرملین”  به عنوان یک مقام رسمی روس نشان می دهد صحت این ادعا جای سوال جدی دارد.

**ادعای قابل تامل “رویترز”

از طرفی  “رویترز”  هم مدعی شده سفر  “فرمانده سپاه قدس” جمهوری اسلامی ایران به نقل از یک مقام ایرانی تائید شده و این در حالی است که در هیچیک از پایگاه های خبری رسمی کشور صحت ادعای مذکور تائید نشده است.

۴۳۹۳۳۳۳_۴۷۹

در حقیقت رسانه های وابسته به ایالات متحده آمریکا تلاش می کنند تا با طرح ادعاهای اینچنینی مقدمات تحریم های بیشتر ضد جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند و ادعای اخیر هم در همین راستا انجام شده است.

**صحت و سقم سفر  “سردار سلیمانی”  و واکنش مقامات آمریکایی ؟

جالب است که پس از تکذیب ادعای سفر سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه ، رسانه های غربی بازی روانی جدیدی آغاز کردند که در آن “جان کری”  نگرانی خود را از سفر (مورد ادعایی) مقام نظامی ایرانی ابراز داشته است.

فاکس نیوز در این باره نوشت: “کری” از روسیه درباره سفر “سردار سلیمانی” به “مسکو” پرسیده و مدعی شده است این سفر قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند. این رسانه آمریکایی افزود: “جان کری” در گفتگو با همتای روس خود به شدت از سفر فرمانده سپاه قدس ایران به  “مسکو”  ابراز نگرانی کرده است.

براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که “جان کری” در گفتگوی تلفنی با “سرگئی لاوروف” نگرانی خود از این موضوع را ابراز داشته است.  “جان کربی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: چنین سفرهایی، اگر خبر آن صحت داشته باشد، نقض قطعنامه سازمان ملل است و موضوعی جدی برای نگرانی محسوب می شود.  فاکس نیوز افزود: وی به واکنش “سرگئی لاوروف” به تماس تلفنی  “جان کری” اشاره ای نکرده و نگفت که پاسخ  “لاوروف”  به این ابراز نگرانی چه بوده است.

جنگ روانی رسانه های خارجی امتداد اقدامات اخیر “کاخ سفید” در راستای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بوده  که البته این سناریو برای فرمانده سپاه قدس تاکنون محقق نشده و به نظر می رسد در آینده هم محقق نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...