قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آوریل 6th, 2016 | 17:54 ب.ظ| كد خبر: 2603
ادعای اعطای دلار و تابعیت در ازای ازدواج با دختران روس، مردان عرب را هم وسوسه کرد+ تصاویر
ادعای اعطای دلار و تابعیت در ازای ازدواج با دختران روس، مردان عرب را هم وسوسه کرد+ تصاویر خبر ازدواج آسان با دختران روس، موجی از بازتاب ها را در رسانه های عرب زبان به همراه داشت.
به گزارش مغان رسا، پس از آن که خبر کوتاه ، اما وسوسه انگیز اعطای ۱۵ هزار دلار و تابعیت رایگان به مردان خارجی در ازای ازدواج با دختران روس منتشر شد، علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه های داخلی کشورمان، موجی از واکنش ها را در میان کاربران شبکه های اجتماعی عرب زبان به دنبال داشت.
ماجرا از آن جا آغاز شد که برخی رسانه ها و روزنامه های عرب زبان از جمله روزنامه الدیار لبنان روز اول آوریل خبری را منتشر کردند مبنی بر این که رئیس شورای فدرال روسیه از بررسی طرحی عجیب در پارلمان این کشور خبر داده است. طبق این طرح به هر مرد خارجی که با یک دختر روس ازدواج کند، ۱۵ هزار دلار آمریکا و تابعیت این کشور اعطا می شود.
۴۳۴۷۲۶۵_۳۱۳
خبر کوتاه بود؛ اما ظاهر فریبنده آن سبب شد به سرعت در بسیاری از پایگاه های عربی دست به دست شود و موجی از استقبال ها و اظهار نظرها را در میان کاربران شبکه های اجتماعی عرب زبان به راه بیاندازد. همچنین رسانه های فارسی زبان هم که دست به انتشار این خبر زدند، سبب شدند موجی از اظهار نظرها و واکنش ها در میان مخاطبان کشورمان به راه بیافتد.
پس از این بازتاب، برخی کاربران کشورهای عربی با استقبال از طرح جدید پارلمان روسیه آمادگی خود را برای رفتن به روسیه و ازدواج با دختران روس اعلام کردند. برخی کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی اعلام کردند این فرصتی مناسب برای ازدواج با دختران زیبا و در عین حال دریافت تابعیت این کشور برای رفتن به روسیه و دریافت پول است.
اما در مقابل این گروه از کاربران، گروه دیگری اعلام کردند ازدواج مسأله ای ساده و آسان نیست و آنها ترجیح می دهند با دختران عرب ازدواج کنند؛ چرا که خصوصیتی که آنها دارند در دختران روس یافت نمی شود.
اما این واکنش ها و اظهار نظرها همچنان در میان کاربران عرب زبان به مانند کاربران کشورمان ادامه داشت تا این که برخی رسانه ها، بدون اشاره به نام منابعی موثق اعلام کردند پخش این خبر در چارچوب دروغ اول آوریل بوده است.
پایگاه “Syria news” که رخدادهای سوریه را پوشش می دهد با انتشار خبری با عنوان “آیا اعطای ۱۵ هزار دلار و تابعیت به هر خارجی که با یک دختر روس ازدواج کند، صحت دارد؟” به جنجال ایجاد شده در میان شبکه های اجتماعی عرب زبان پرداخت.
۴۳۴۷۲۶۳_۲۴۵
این پایگاه پس از نقل قول برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت: یک جوان عراقی که “محمد سلیم” نام دارد و ساکن مسکو است می گوید: این خبر، نقل محفل جوانان عراقی در روسیه شده و آنان همچنان در جستجوی دریافت ملیت روسی هستند.
این پایگاه در ادامه به نقل از این جوان عراقی ساکن مسکو می نویسد: هفته گذشته با ۳۰ عراقی در مسکو دیدار داشتم که به دنبال استفاده از فرصت این قانون احتمالی بودند.
پایگاه “سیریا نیوز” در انتهای بررسی صحت خبر منتشر شده اعلام کرد: “منابع رسانه ای صحت این خبر را تکذیب و اعلام کردند خبری را که برخی پایگاه ها در اول آوریل منتشر کردند، در چارچوب “دروغ آوریل” بوده و هیچ منبعی در رسانه های روسیه ندارد.”
همچنین پایگاه “الصفحه العربیه” با انتشار متن خبر و بررسی آن اعلام کرد: این خبر در چارچوب دروغ آوریل است.
این پایگاه در ادامه می افزاید: پیشتر نیز پایگاه اماراتی “ارم نیوز” از آزادی “محمد حسنی مبارک” (دیکتاتور سابق مصر) خبر داده بود که بعد مشخص شد خبری دروغ است و واقعیت ندارد. پایگاه “الصفحه العربیه” همچنین اعلام کرد امروز (اول آوریل و زمان انتشار خبر) بسیاری از رسانه های جهان و شبکه های اجتماعی اخبار دروغی را در چارچوب “دروغ آوریل” منتشر می کنند.
۴۳۴۷۲۶۴_۷۲۲
اما این نخستین بار نیست که چنین موضوعاتی در رسانه ها مطرح می شود. دو ماه پیش برخی رسانه ها به نقل از مسئولان کویتی اعلام کردند این کشور در ازای ازدواج اتباع خارجی با زنان مطلقه کویتی به آنها پاداش هایی اعطا می کند. بهمن سال گذشته پایگاه خبری “اخبار الساعه” امارات خبری را با این تیتر منتشر کرد: با زنان مطلقه کشورهای عربی خلیج (فارس) ازدواج کن و اقامت دریافت کن”.
اما فارغ از همه این مسائل، انتشار چنین خبری اگرچه به دروغ، سبب شد تا بسیاری از مردم کشورمان و کشورهای دیگر را به فکر فرو ببرد که آیا در صورت فراهم شدن چنین شرایطی حاضر به ازدواج با فردی خارجی هستند یا همسری هم وطن خود را انتخاب خواهند کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...