قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آوریل 4th, 2016 | 11:46 ق.ظ| كد خبر: 2564
اجرای اقدامات مراقبتی برای مهار بیماری زنگ زرد در مزارع پارس‌آباد
اجرای اقدامات مراقبتی برای مهار بیماری زنگ زرد در مزارع پارس‌آباد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: اقدامات مراقبتی برای مهار احتمالی بیماری زنگ زرد درمزارع شهرستان پارس‌آباد به ویژه گندم‌زارها اندیشیده شده تا جلوی گسترش این بیماری گرفته شود.

به گزارش مغان رسا، علی اکبر حسنیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به زراعت‌های منطقه در حضور کارشناسان و مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: زارعان گندمکار شهرستان پارس‌آباد توجه داشته باشند که بارش‌های متناوب باران و افت محسوس دما در روزهای اخیر که همچنان ادامه دارد شرایط را برای فعالیت و توسعه بیماری‌های قارچی غلات، نظیر زنگ زرد و سفیدک سطحی و… مساعد کرده و احتمال آلودگی مزارع غلات به این بیماری‌ها در روزهای آتی وجود دارد.

وی افزود: لازم است کشاورزان ضمن بازدیدهای مستمر از مزارع خود و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدامات لازم بر اساس توصیه کارشناسان را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: اقدامات مراقبتی برای مهار احتمالی بیماری زنگ زرد در مزارع شهرستان پارس‌آباد به ویژه گندم‌زارها اندیشیده شده تا جلوی گسترش این بیماری گرفته شود.

حسنیان افزود: زنگ زرد گندم یکی از بیماری‌های مهم و خسارت‌زای گندم در اکثر نقاط دنیاست که عامل آن یک نوع قارچ است.

این مسئول گفت: این بیماری یکی از خطرناکترین بیماری‌های غلات در منطقه محسوب می‌شود و معمولا اپیدمی‌های آن هر چهار تا پنج سال یک‌بار خسارت‌های شدیدی را به محصول گندم منطقه وارد می‌سازد و ضروری است کشاورزان با مشاوره کارشناسان این مدیریت از هم اکنون آمادگی لازم را جهت مقابله با خطر احتمالی آن داشته باشند.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...