قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: مارس 26th, 2016 | 16:16 ب.ظ| كد خبر: 2526
پارس‌آباد معتدل با سواحل زیبای ارس چشم‌نواز برای گردشگران
پارس‌آباد معتدل با سواحل زیبای ارس چشم‌نواز برای گردشگران شهرستان پارس‌آباد به عنوان شمالی‌ترین شهر استان و بعد از اردبیل پرجمعیت‌ترین شهر دیار سبلان این روزها با آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و جلوه‌های زیبای خدادادی در سواحل رود ارس میزبان گردشگران بیشمار است.

به گزارشمغان رسا ، شهرستان پارس‌آباد با فاصله بیش از ۲۲۰ کلیومتری از اردبیل  به عنوان سرزمین رویایی سرسبز با آب و هوای معتدل و ۶۰ کیلومتر مرز آبی در سواحل رود ارس و ۲۵ کیلومتر مرز زمینی با جمهوری آذربایجان از شهرهای دیدنی استان اردبیل است که همه ساله در ایام نوروز میزبان طبیعت‌گردان و میهمانان بی‌شمار است.

پارس‌آباد به عنوان تکه‌ای زیبا از زیبایی‌های استان اردبیل با داشتن جاذبه‌های تاریخی همچون ،  قلعه اولتان ، تپه نادری  و چهل پله از جلوه‌های بی‌نظیر برای حضور گردشگران به شمار می‌رود که هر گردشگر خوش ذوق را به این منطقه فرا می‌خواند.

aranmoghan2549تاریخ۱

اما جاذبه‌ها طبیعی پارس‌آباد نیز شامل منطقه نمونه گردشگری اطراف دریاچه کشت و صنعت مغان، سد میل مغان، منطقه نمونه گردشگری توپراق‌کندی، رود ارس ، دره رود، باغات میوه کشت و صنعت مغان، و روستای هدف گردشگری اولتان است.

صنایع دستی این دیار از ورنی گرفته تا گلیم و جاجیم و خورجین‌بافی از جلوه‌های زیبای هنر صنعت آمیخته به ذوق و هنر هنرمندان این دیار ارزشمند است.

شهرستان پارس‌آباد را که به خاطر محصولات متنوع کشاورزی می‌شناسند در این ایام کشت و زارهای کلزا و سرسبز گندم و جو و محصولات دانه‌های روغنی متفاوتی بخشیده به طوری که آراستگی این شهر  خبر از زیبایی‌های طبیعی دارد که می تواند منظرگاهی زیبا برای گردشگران و مسافران باشد.

DSC01244n00160900-r-b-002

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اعلام اینکه این شهرستان به دلیل آب و هوای مناسب و معتدل از یک ماه پیش  میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: بخش عظیمی از گردشگران خارجی وارد شده به استان اردبیل از زیبایی‌های این منطقه که دارای آب و هوای مناسب است بهره گرفته و از آن لذت می‌برند.

پارساباد۱۵۲

اکبر صمدی افزود: مردمان این دیار که هم روستایی و هم عشایری هستند با مهربانی خاص همواره میزبان گردشگرانی هستند که می‌خواهند از این سرزمین رویایی بکر و زیبا بازدید کنند.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...