قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: فوریه 17th, 2016 | 08:21 ق.ظ| كد خبر: 1920
برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در پارس آباد +تصاویر
برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در  پارس آباد +تصاویر جشنواره بازیهای بومی محلی در شهرستان پارس آباد به مناسبت ایام دهه فجر در شهر اسلام آباد به همت هیات روستایی و عشایری و بازیهای بومی محلی استان اردبیل و باهمکاری اداره ورزش و جوانان بر گزار گردید.

به گزارش مغان رسا؛ در این جشنواره ورزشکاران در مسابقات طناب کشی ، دال پلان ،دارت، بازی های سنتی به رقابت پرداختند و همچنین در پایان به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا گردید .

انور موسی زادگان رئیس اداره ورزش و جوانان گفت : هدف از برگزاری این جشنواره را احیای سنت و فرهنگ محلی در پارس آباد عنوان کرد و گفت: ورزش‌های محلی و بازی‌های بومی بخشی از فرهنگ غنی این مرز و بوم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: این ورزش‌ها متناسب با وضعیت اقلیمی و شرایط فرهنگی مناطق مختلف طراحی شده و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های بروز شادی و نشاط و ایجاد شعف در افراد جامعه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد بر ضرورت توجه بیشتر به ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی تأکید و خاطرنشان کرد: این گونه ورزش‌ها باید در مدارس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاها با محدودیت و کمبود امکانات ورزشی و تفریحی روبه‌رو هستند، باید ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی را که با کمترین هزینه و امکانات راه‌اندازی می‌شوند در کنار توسعه و تجهیز روستا مورد توجه جدی قرار داد.

موسی زادگان  به ویژگی‌های بازی‌های بومی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی این بازی‌ها تقویت کار گروهی، ایجاد فضا شاد و رفع مشکلات جسمی ناشی از فقر حرکتی و تخلیه روانی افراد است.

DSC01268DSC01269DSC01271DSC01277DSC01295DSC01300

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...