۴۰۰ مسابقه ورزشی ویژه بانوان در اردبیل برگزار می‌شود

چاپ

به گزارش مغان رسا؛ مژگان سلطانی پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی مسابقات ورزشی بانوان گفت: این مسابقات بر اساس مطالعات صورت گرفته از وضعیت رشته‌های ورزشی مورد استقبال بانوان در استان برگزار می‌شود.

وی با یادآوری برگزاری ۵۰۰ مسابقه از ابتدای سال، تأکید کرد: مطالعات جامعی در خصوص استعدادهای ورزشی بانوان استان انجام شده و ۱۲ رشته انتخاب شده‌اند تا به‌صورت ویژه جهت برگزاری مسابقات و هدایت ورزشکاران در اولویت قرار گیرند.

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان ورزش و جوانان استان با تأکید به‌ضرورت هدایت ورزشکاران در هیئت‌های ورزشی در خصوص وضعیت فعالیت هیئت‌ها تصریح کرد:  در حال حاضر ۲۸۰ هیئت ورزشی ویژه بانوان داریم که از این تعداد ۳۹ مورد هیئت استانی است.

سلطانی افزود: تأکید ما بر این است که بانوان در رشته‌های ورزشی که استعداد ویژه دارند و توانسته‌اند ظرفیت خود را به اثبات برسانند موردحمایت قرار گیرند.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۱۰ نفر از بانوان ورزشکار استان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، اضافه کرد: علاوه بر این وضعیت اعزام به مسابقات جهانی و بین‌المللی نیز نشان می‌دهد درصورتی‌که حمایت قابل قبولی از بانوان ورزشکار صورت گیرد در این استان استعدادهای ورزشی قابل‌توجهی داریم.

وی با ذکر مثالی به اعزام ژاله کاردان به مسابقات جهانی کارگران و کسب دو مدال طلا و نقره در پرتاب دیسک و وزنه و اعزام پرور منصوری و مریم عبدی فرد مسابقات قهرمانی آسیا در دو و میدانی ناشنوایان و کسب مدال برنز در پرتاب دیسک توسط منصوری و کسب سه مدال طلا نقره و برنز توسط عبدی فرد در ۴۰۰ متر -۸۰۰متر و ۱۵۰۰ متر اشاره کرد.

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان ورزش و جوانان استان با تأکید به اینکه ورزش و جوانان در هدایت و ساماندهی ورزشکاران زن از سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده است، اضافه کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته داریم.

به گفته سلطانی ساماندهی ورزشکاران زن، هدایت مطلوب ورزشکاران حرفه‌ای به مسابقات و رقابت‌های ملی و بین‌المللی و درعین‌حال برگزاری مستمر مسابقات ازجمله برنامه‌های اصلی اداره ورزش و جوانان تا پایان سال است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری مهر