قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: می 27th, 2016 | 12:45 ب.ظ| كد خبر: 3211
گرانت باگراتیان : وجود بمب اتم در ارمنستان موضوع تازه ای نیست و واکنش کنونی جمهوری آذربایجان به آن تعجب آور است
گرانت باگراتیان : وجود بمب اتم در ارمنستان موضوع تازه ای نیست و واکنش کنونی جمهوری آذربایجان به آن تعجب آور است گرانت باگراتیان، نخست وزیر پیشین ارمنستان تاکید کرد از دهه ۱۹۷۰ بمب اتمی در ارمنستان موجود است.
به گزارش مغان رسا ، نخست وزیر پیشین ارمنستان در گفتگو با نشریه « آیکاکان ژاماناک» این کشور گفت وجود بمب اتم در ارمنستان موضوع تازه ای نیست و واکنش کنونی جمهوری آذربایجان به آن تعجب آور است.»
گرانت باگراتیان افزوده است : « برنامه اتمی ارمنستان تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.»
به گزارش ویرتوالاز، وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بررسی وجود بمب اتمی در ارمنستان شده است.
در همین حال، سخنان ژنرال زاهد حسین اف، فرمانده واحد موشکی ارتش جمهوری آذربایجان مبنی بر وجود امکان حمله موشکی این کشور به ایروان، پایتخت ارمنستان و وجود موشک هایی با برد ۲۰۰  ، ۳۰۰ و  ۵۰۰ کیلومتر در ارتش جمهوری آذربایجان ، مباحثی جدی را در ارمنستان و روسیه درپی داشته است.
پایگاه اینترنتی «سووبودنایا پرسسا» نوشته است که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان موشک های تاکتیکی « توچکا-یو» با برد ۷۰ کیلومتر در اختیار دارند که دقت آن بالا نیست.
ویرتوالاز افزوده است : « براساس اطلاعات اعلام شده ، جمهوری آذربایجان از اسراییل  موشک های تاکتیکی  «آی ام آی اکسترا» ?M? Extra خریداری کرده است که برد حداکثری آن ۱۵۰ کیلومتر است. »
ایوان کونووالوف، مدیر «مرکز قرینه سازی استراتژیک» روسیه گفته است:« بخشی از ذخایر زرادخانه موشکی جمهوری آذربایجان مبهم باقی مانده است. براساس گزارش های رسمی جمهوری آذربایجان، این کشور دارای ۱۲ مجموعه  موشکی « توچکا-یو» است. اما، گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد جمهوری آذربایجان از اسراییل علاوه بر سیستم های دفاع هوایی ، موشک های تاکتیکی اکسترا EXTRA خریداری کرده ست. همچنین گزارش هایی نیز درباره خرید موشک های «هاتف-۴» از پاکستان توسط جمهوری آذربایجان وجود دارد.»
ویکتور موراخوسکی، سردبیر نشریه نظامی «زرادخانه وطن» و عضو شورای کارشناسی «کمیسیون نظامی-صنعتی روسیه» نیز گفته است جمهوری آذربایجان از کره شمالی نیز موشک های تاکتیکی-عملیاتی به قیمت پایین خریداری کرده است. کره شمالی این موشک ها را به یمن، ایران و عربستان سعودی نیز فروخته است. این موشک ها با فناوری قدیمی نیز بکار گرفته می شوند و چندصد کیلومتر برد دارند. جمهوری آذربایجان نیز می تواند این موشک ها را تامین کرده باشد.»
لئونید ایواشوف، مدیر پیشین اداره همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه نیز گفته است : «  جمهوری آذربایجان می تواند چنین موشک هایی را به راحتی از چین، پاکستان و کشورهای عضو ناتو از جمله ترکیه خریداری کند. اما، کاربرد این موشک ها ی تاکتیکی-عملیاتی، خیلی هم ساده نیست. اگر با این موشک ها ارمنستان هدف قرار داده شوند، روسیه برای حفاظت از متحد خود تدابیر لازم را خواهد اندیشید. اگر جمهوری آذربایجان موشک های تاکتیکی-عملیاتی خریداری کند، روسیه باید به فکر این باشد که موشک های «اسکندر- ام» را به ارمنستان بدهد. روسیه باید هرکاری را که امکان پذیر است، انجام دهد تا عملیات نظامی مجددا در قره باغ از سر گرفته نشود. به همین علت باید موازنه قوا حفظ شود.»
میخاییل خودارنوک، سرهنگ بازنشسته ارتش روسیه نیز گفته است : « جمهوری آذربایجان محدودیتی در خرید موشک هایی با برد دو هزار کیلومتر را ندارد. از خود ایران هم می تواند این نوع موشک ها را خریداری کند. »
منبع: آران نیوز

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...