کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

چاپ

به گزارش مغان رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجید خدابخش بعد از ظهر امروز در نشست با جوانان، فرهیختگان و فعالان سیاسی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و ولازم الاجراست این سیاست‌ها اهداف مختلفی از جمله شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، ارتقا کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی، انسانی و فناوری، افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی را دنبال می‌کند.

وی ارزش واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این شرکت همه ساله درلیست فروش آگهی روزنامه‌ها قرار می‌گیرد که امکان فروش کشت وصنعت دامپروری مغان به سرمایه گذاران کشور وجود ندارد و ما تصمیم داریم دراین زمینه در سفر آتی به روسیه و آذربایجان درمورد فروش آن باسرمایه‌گذاران آن کشورها رایزنی کنیم.

وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در شهرستان پارس‌آباد افزود: میزان اعتبارات هزینه شده و تخصیص یافته دولت تدبیر امید در سه سال اخیر به شهرستان پارس‌آباد بیش از ۲۰سال گذشته است که اراضی پایاب سد خداآفرین به مساحت ۵۰ هزار هکتار با کسب اعتبار از صندوق توسعه ملی در رابطه با مهار آب‌های مرزی در دو سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار کسب کرد و امسال نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

استاندار اردبیل افزود: در سال ۹۲ دولت منابع مالی کافی برای تخصیص به استان‌های کشور نداشت و ما طبق یک برنامه‌ریزی ۴پروژه مهم را تحت عنوان مگاپروژه برای رشد و توسعه اقتصادی استان اردبیل،‌ ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری برنامه‌ریزی کردیم که منطقه ویژه اقتصادی نمین،‌ پهنه‌های معدنی و اراپی پایاب سدخداآفرین این پروژه‌ها را شامل می‌شوند.

خدابخش تصریح کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل چند پروژه مهم و حائز اهمیت در استان اردبیل پیگیری شد، برای اجرای این طرح‌ها یعنی مهار آب‌های مرزی در سطح کشور ۸٫۵ میلیارد دلار اختصاص یافته که سهم استان اردبیل یک میلیارد دلار است.

استاندار اردبیل یکی از دلایل حذف کمرگ اصلاندوز را شکایت وزارت نیرو بیان کرد و افزود: ایجاد کمرگ خشک یکی از اولویت‌های اصلی ما بوده و دراین مورد اقدامات اساسی و پیگیرهای ویژه انجام گرفته است.

خدابخش با اشاره به دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این نشست مقرر شد تامین اعتبار لازم وایجاد ردیف اعتباری جداگانه برای تعریض جاده اردبیل به پارس آباد مغان در بودجه سال آتی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احتمالا موضوع مناطق آزاد اردبیل تا دو هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت، گفت: موضوع نام مناطق آزاد مغان پس از تصویب مجلس و کمیسیون در موقع تنظیم اساسنامه تشکیل مناطق آزاد مطرح خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز باتاکید بر ضرورت تلاش برای رسیدن به توسعه پایدار، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید دانست.

اکبر صمدی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای دولت یازدهم به گونه‌ای بوده است که سبب رونق در اجرای طرح‌های بخش خصوصی و افراد بومی منطقه شده است، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دولت در فرایند توسعه پایدار، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است و در راستای توسعه اقتصادی دولت، نوسازی کشت وصنعت مغان کلید خورده ومنطقه آزاد یکی از مطالبات ویژه واساسی مردم منطقه تبدیل شده است.