قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آوریل 20th, 2016 | 16:21 ب.ظ| كد خبر: 2736
کشت و صنعت مغان بازوی توانمند کشاورزان منطقه
کشت و صنعت مغان بازوی توانمند کشاورزان منطقه کشت و صنعت مغان بازوی توانمند کشاورزان بوده و کمک قابل توجهی برای تولید کنندگان در منطقه کرده است.

به گزارش مغان رسا، عباس کشاورز روز چهارشنبه در بازدید از مزارع دشت مغان در استان اردبیل افزود: دستورالعمل خرید گندم به تمام استان ها ارسال شده و دستگاههای ذینع در خرید گندم در آماده باش کامل بسر می برند و هیچ مشکلی در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح کشور وجود ندارد.
او اظهار کرد: مباشرین خرید غله و تعاون روستایی امکانات لازم برای خرید گندم از کشاورزان را آماده کرده و کمیسیون های خرید نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی گفت: عملیات شروع خرید گندم در کشور از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و در دیگر استان های گرمسیری نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.
او همچنین در زمینه قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال است که بر اساس هماهنگی ها در کمترین زمان ممکن وجه محصول خریداری شده پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از کشت و صنعت و دامپروری مغان تاکید کرد که این مجموعه فضای لازم برای سرمایه گذاری و ارتقای تولید دارد.
وی افزود: مسوولان و دست اندرکاران این شرکت بزرگ اقتصادی ، کشاورزی فضای لازم و ایده آلی را برای سرمایه گذاری و تولید فراهم کرده اند.
او گفت: عملکرد کشت و صنعت مغان نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به ویژه در زراعت دانه های روغنی و کلزا بسیار موفق عمل کرده است.
او اظهار کرد: پایداری و افزایش عملکرد در این زراعت مرهون کارشناسان زحمتکش و مسوولان این شرکت است زیرا تولید بذر هیبرید برای اولین بار در این مجتمع عظیم زراعی شکل گرفت.
به گفته وی ، کشت و صنعت مغان بازوی توانمند کشاورزان بوده و کمک قابل توجهی برای تولید کنندگان در منطقه کرده است.
او اظهار امیدواری کرد با همکاری های خارجی بویژه با شرکت اورالیس فرانسه بستر لازم برای توسعه بیش از پیش دانه های روغنی در ارقام پرمحصول و مقام به آفات و بیماری ها فراهم شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.

منبع: ایرنا

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...