پیشی گرفتن«کلینتون» از «ترامپ» با اختلافی عجیب!

چاپ

به گزارش مغان رسا ، مردم آمریکا به دنبال فروکش کردن اضطراب ناشی از تیراندازی «اورلاندو»، بار دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را به رقیب جمهوریخواه وی ترجیح دادند.

نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ ماه میلادی جاری (ژوئن) انجام گرفت، نشان می دهد که ۴۶.۶ درصد از رای دهندگان احتمالی آمریکا در رقابت نهایی ۸ نوامبر از کلینتون حمایت خواهند کرد حال آنکه این رقم برای ترامپ ۳۳.۳ درصد است. در این میان ۲۰.۱ درصد از رای دهندگان احتمالی نیز از هیچ یک از دو نامزد مطرح این دور از انتخابات حمایت نکردند.

ناگفته نماند که ترامپ بعد از حادثه تیراندازی «اورلاند و» به واسطه شعارهای ضد مهاجرتی و اسلام هراسانه ای که می داد، شاهد بهبود مختصر در میزان محبوبیت خود بود حال آنکه این مسئله دوام چندانی نیاورد. عامل این حادثه که به کشته شدن ۴۹ نفر منجر شد، یک جوان آمریکایی افغانی تبار بود.

اما در این میان، برتری ۱۳.۳ درصدی کلینتون در مقایسه با وضعیت وی قبل از حادثه تیراندازی اورلاندو تغییری نکرده است.

یکی از دلایل افت محبوبیت ترامپ در نظرسنجی اخیر کاهش منابع مالی و همچنین گستردگی  فعالیت های انتخاباتی وی در مقایسه با کلینتون عنوان می شود.

ترامپ ستاد انتخابتی ماه ژوئن خود را با هزینه ای معادل ۱.۳ میلیون دلار آغاز کرد که درصد ناچیزی از هزینه ۴۲ میلیون دلاری اختصاص داده شده از سوی کلینتون است.

یکی دیگر از دلایل افت محبوبیت ترامپ، عدم قطعیت حاکم بر لحن رهبران حزب جمهوریخواه به هنگام اعلام حمایت از وی است. به عنوان مثال هفته گذشته، «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به جای اینکه هم حزبی هایش را به حمایت قاطع از ترامپ تشویق کند، از آنها خواست تا در این باره به وجدان خود رجوع کنند.

منبع: مهر