قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: فوریه 2nd, 2016 | 05:39 ق.ظ| كد خبر: 1700
پرونده منطقه آزاد را مجددا پیگیری می‌کنیم
پرونده منطقه آزاد را مجددا پیگیری می‌کنیم استاندار اردبیل گفت: از رد شدن لایحه منطقه آزاد استان اردبیل ناامید نشده‌ایم بلکه دنبال مطرح شدن این لایحه در مجلس دهم هستیم تا از مزایای آن استفاده کنیم.

به گزارش مغان رسا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل در نخستین روز از ایام‌الله دهه‌فجر در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما امروز در حالی سی و هفتمین سالگرد تولد انقلاب را جشن می‌گیریم که در سایه استقرار نظام اسلامی شاهد سرنگونی رژیم استبدادی و پهلوی بودیم.

وی با بیان اینکه امروز همه مسئولان وظیفه سنگین و خطیری را بر عهده دارند که این مسئولیت‌ها را به بهای گزافی به عنوان امانت به ما سپرده‌اند تا خدمتگزار مردم باشیم، گفت: ما دوران آزمون در امتحان سختی را سپری می‌کنیم و در انجام این مسئولیت و ماموریت همواره در معرض آزمایش و ابتلای الهی هستیم.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه همه مردم باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشند که این کشور را از یوغ مستبدان و ظالمان روزگار نجات داد، یادآور شد: ما باید در لحظه لحظه پاسداشت این نعمت بزرگ ادای وظیفه و مسئولیت شاکر خداوندی باشیم که فرصت داده تا در مسئولیت سنگین خود بتوانیم خدمتگزار راستین برای مردم باشیم.

خدابخش تصریح کرد: دهه‌فجر فرصتی مغتنم برای خدمتگزاران و مسئولان است تا دستاوردهای بی‌نظیر و بی‌بدیل انقلاب را به همراه خدمات ارزشمند نظام اسلامی در ابعاد فرهنگی، مذهبی، بین‌المللی، اقتصادی و… به همگان نشان دهیم.

این مسئول افزود: در دو سالی که در قالب دولت تدبیر و امید در این استان عهده‌دار مسئولیت بودم در کنار همه محدودیت‌های منابع مالی سعی‌مان بر این بوده تا سطح معیشت، ‌رفاه و بستر اشتغال مولد برای جوانان را فراهم کنیم که در این مدت چهار مگاپروژه تحول‌آفرین را در استان اردبیل پیگیری کردیم تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

استاندار اردبیل به فضای آرام، معنوی و امن استان در پیش‌برد اهداف نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: امروز با تلاش همه مسئولان و در راس آن نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سعی شده تا با پرهیز از تنش، تخریب و بداخلاقی‌ها در استان فضای رو به جلوی توسعه و پیشرفت فراهم آید.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه آب و خاک اردبیل

خدابخش با اشاره به پروژه بزرگ تبدیل اراضی پایاب سد خداآفرین به زمین‌های آبی بیان کرد: با پیگیری‌های رئیس‌جمهور و اذن مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی ۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شد تا وزارت نیرو و جهاد کشاورزی طرح‌های آب و خاک را در سطح کشور اجرایی کند.

وی گفت: سهم استان اردبیل از این رقم یک میلیارد دلار بود تا آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی پروژه‌های خود را در شمال استان اردبیل اجرایی کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یادآور شد: تاکنون از این محل ۲۲۰ میلیارد تومان به رغم کاهش قیمت نفت و کسری منابع درآمدی در اختیار آب منطقه‌ای قرار گرفته تا با همکاری جهاد کشاورزی عملیات اجرایی پروژه آغاز شود تا در مدت چهار سال شاهد تکمیل و اتمام این پروژه عظیم در شمال استان اردبیل باشیم.

خدابخش عنوان کرد: تزریق این منابع و طرح‌های توسعه‌ای آب و خاک به ایجاد کشت و صنعت جدید در مغان منجر خواهد شد.

ذخایر معدنی اردبیل امیدبخش است

وی در ادامه سخنان خود به دومین اولویت خود در توسعه استان با رویکرد اکتشاف و استخراج معادن اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل سه پهنه معدنی وجود دارد که توسط سه شرکت غیردولتی مطالعات اکتشاف و استخراج این سه زون معدنی آغاز شده که در چهار شهرستان خلخال، مشگین‌شهر، کوثر و اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل امیدبخش بودن مطالعات معادن استان را یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد استخراج و اکتشاف و استقرار صنایع معدنی در استان باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی محل بارانداز کالا برای کشورهای آسیای میانه

خدابخش ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین را بر اساس مصوبه دولت و با جذب شرکت سرمایه‌گذاری شاهد یادآور شد و تصریح کرد: ۲ هزار هکتار زمین در اختیار این شرکت قرار گرفته تا با تکمیل کار مطالعاتی هر چه سریع‌تر منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان محل بارانداز کالا برای کشورهای آسیایی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: البته تکمیل راه‌آهن اردبیل ـ میانه و ادامه آن تا پارس‌آباد و اتصال به شبکه ریلی آذربایجان می‌تواند در این حوزه راه‌گشا باشد.

رئیس شورای اداری استان چهارمین مگاپروژه مدنظر خود را تلاش برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان اعلام کرد و یادآور شد: مناطق آزاد به عنوان یک ظرفیت و مشوق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بهترین بستر برای تثبیت سکونت مرزنشینان بوده و با توجه به مزایایی که مناطق آزاد دارند همواره نقطه تحولی اقتصاد در مناطق مرزی محسوب می‌شود.

خدابخش بیان کرد: برای اینکه بتوانیم مرزداران وفادار نظام اسلامی و مدافعان با غیرت مرزنشین را تشویق و ترغیب به حضور در این مناطق بکنند باید ظرفیت‌های مناسب و مشوق‌های حمایتی مورد توجه قرار گیرد که در ۱۰۰ سال گذشته یکی از این مشوق‌ها تاسیس مناطق آزاد در شهرهای مرزی بوده است.

نباید اشکالات مناطق آزاد را به پای قربانی کردن تصویب سایر مناطق نوشت

وی افزود: در کشور هفت منطقه آزاد تجاری راه‌اندازی شده که قطعا اشکالات و ایراداتی را نیز دارد اما این اشکالات نباید مبنایی باشد تا اصل موضوع و مسئله نادیده گرفته شود.

استاندار اردبیل با انتقاد از کسانی که به تصویب مناطق جدید آزاد اشکال می‌گیرند و به جای رفع اشکالات موجود مانع تصویب مناطق جدید هستند، ادامه داد: برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و تسهیل رفت و آمدها از مزایای مناطق آزاد است که متاسفانه هفته گذشته لایحه منطقه آزاد اردبیل در مجلس رای نیاورد.

خدابخش عنوان کرد: ما دوباره این لایحه را از طریق دولت و مجلس پیگیری می‌کنیم و امیدواریم شش استان مرزی کشور که خواستار راه‌اندازی این منطقه آزاد هستند در تعامل با همدیگر بتوانند این موضوع را پیگیری کرده و امیدواریم در مجلس دهم این لایحه به سرانجام برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه هیئت‌دولت موافق این لایحه است قطعا با تشکیل مجلس دهم و پیگیری نمایندگان استان به راحتی می‌توانیم در این زمینه با یک دیدگاه مثبت نسبت به عملکرد این مناطق شاهد تصویب منطقه آزاد تجاری باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یادآور شد: استان اردبیل در شرایط تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا و قطع روابط روسیه با ترکیه در طلایی‌ترین و استثنایی‌ترین شرایط برای تقویت روابط با روسیه با هدف تامین مواد غذایی این کشور است که ما به راحتی می‌توانیم سهم خودمان را از بازار ۶۰ میلیارد دلاری واردات مواد غذایی و لبنی به دست آوریم.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...