پادشاه عربستان خطاب به احمدی نژاد: آیا من شراب می‌خورم؟!

چاپ

به گزارش مغان رسا؛  روایت زیر از دیدار احمدی نژاد و ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه وقت عربستان را سید صاحب صادقی،مدیر ماهنامه دیپلمات به نقل از یک مقام آگاه نقل کرده است.

روابط ایران و عربستان همواره با تغییرات بنیادی و اصطلاحا سینوسی مواجه بوده است، تنش بعد از یک دوره روابط معمولی، ترجیع بند همیشگی روابط تهران-ریاض است.

آنچه را از نظر می گذرانید، روایتی از یکی از دیدارهای روسای دو کشور در دوره سابق است:

سال ۹۱ و در جریان اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی احمدی نژادبعد از چانه زنی های چندین روزه راضی شد که به اجلاس در ریاض برود. داخل جلسه ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان خیلی احمدی نژاد را تحویل گرفت و در کنار خودش فراخواندش به نحوی که ۴۷ سران اسلامی وقتی وارد میشدند مجبور بودند به هر دو نفر سلام بدهند.

ملک عبدالله حدود ۲۰ دقیقه تمام با وجود وخامت جسمانی شدید، با احمدی نژاد صحبت کرد و فقط گلایه میکرد که چرا به من میگویید شراب خوار؟ چرا به من میگویید مهره اسرائیل؟ چرا میگویید آمریکایی؟ چرا این همه به من توهین میکنید؟ ما برادریم باید مشکلاتمان را حل کنیم. خوب نیست این روابط بین ما باشد.

چندین مرتبه قبل و بعد از آن اجلاس سعود الفیصل با مقامات ایرانی تماس می گیرد و خواهان مذاکره دوجانیه و حل مشکلات فی مابین می شود که احمدی نژاد راضی نشد و اجازه نداد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان