نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد

چاپ

مهدی پارسا،مغان رسا- سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان سفر به مشگین‌شهر برای آغاز بهره‌برداری از معدن مس و کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل به استان‌های دارای ظرفیت معادن فلزی اضافه شد که این موضوع در جهش اقتصادی استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: دولت تصمیم به درمان بخشی از بیماری‌های مزمن اقتصادی چندین ساله کشور را دارد که ورود به این مسائل و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی ریشه‌دار، کار سختی بوده اما تلاش دولت برای خدمت‌رسانی و حل مسائل مردم توقف‌ناپذیر است.

وحدت و همدلی در حل مسائل و خدمت‌رسانی به مردم موثر است

استاندار اردبیل ادامه داد: با اتخاذ تدابیری می‌توان از موانع عبور کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبنایی که می‌تواند در این شرایط منجر به تداوم خدمت‌رسانی به مردم شود، تلاش همراه با وحدت، همدلی و هم‌افزایی برای حل مسائل و مشکلات است.

عاملی تصریح کرد: مشگین‌شهر دارای ظرفیت‌های خدادادی و تاریخی ارزشمندی است اما از این ظرفیت‌ها استفاده چندانی در تولید ثروت برای مردم نشده است که باید از فرصت‌های ایجادشده برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها بهره برد.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای پیشرفت استان اردبیل به‌ویژه در حوزه‌های زیرساخت و اقتصاد تدوین شده است که مسؤولان استان به‌دنبال تحقق این برنامه‌ها هستند.

استاندار اردبیل گفت: پروژه بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تکمیل بزرگراه شمال – جنوب استان اردبیل نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

عاملی اظهار کرد: علاوه بر این برای آب‌رسانی به روستاها و شهرهای استان هم برنامه‌های مهمی وجود دارد و در خصوص برق نیز امیدواریم نیروگاه بخش خصوصی در شهرستان مشگین‌شهر با ظرفیت ۱۸ مگاوات ظرف ۴۵ روز آینده راه‌اندازی شود که در تامین برق منطقه و تثبیت زیرساخت‌های منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: سرعت پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرستان مشگین‌شهر مطلوب بوده و همراهی و همکاری بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشبرد سریع این پروژه ضروری است و بر اساس وعده مسؤولان مربوطه، تا پایان سال جاری روند تحویل بعضی از این واحدها آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: توسعه و پیشرفت استان اردبیل زمانی محقق خواهد شد که اشتغال مردم تامین شده و درآمد آن‌ها ارتقا یابد که این موضوع با تلاش همه مسؤولان اجرایی و نمایندگان مردم با جذب منابع ملی به استان قابل تحقق است.