نخست وزیر انگلیس مشخص شد

چاپ

به گزارش مغان رسا ، با کناره‌گیری آندره‌آ لدسام، وزیر انرژی دولت دیوید کامرون از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس و جانشینی دیوید کامرون در نخست وزیری این کشور، اکنون ترزا می، وزیر کشور این دولت و دیگر کاندیدای نخست وزیری، راه همواری برای رسیدن به این سمت خواهد داشت.

لدسام اعلام کرد، به این نتیجه رسیده که از حمایت کافی در میان قانونگذاران حزبش برای رهبری یک دولت قدرتمند و با ثبات برخوردار نیست.

وی در سخنانی در محل ستاد تبلیغاتش در وستمینیستر آرزو کرد ترزا می به موفقیت دست پیدا کند و وعده حمایت کامل خود از او را داد.

وزیر انرژی انگلیس تاکید کرد، کشورش نیازمند یک نخست وزیر جدید در سریعترین زمان ممکن است و ترزا می جایگاه ایده‌آلی برای رهبری خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از همه‌پرسی ۲۳ ژوئن را دارد.

قرار است به دنبال اعلام کناره گیری لدسام از رقابت برای نخست وزیری انگلیس مقامات حزب محافظه کار بیانیه ای را در این ارتباط صادر کنند و گمانه زنی ها حاکی از آن است که با تایید کناره‌گیری لدسام، ترزا می به عنوان تنها کاندیدای جانشینی دیوید کامرون، بدون نیاز به کسب رای ۱۵۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار به رهبری این حزب برسد.

ایسنا