انتخاب طرح منتخب المان میدان شهدا شهرستان پارس آباد

چاپ

به گزارش مغان رسا، در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر داوری مسابقه طراحی المان میدان شهدا که در سالن جلسات شورای شهر پارس اباد با حضور اعضای محترم آقای دکتر خیراله سربلند شهردار پارس آباد، صمد نوری رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی، صیاد معصومی رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی عظیم قربانی و خانم لیلا ایمانزاده عضو شورای اسلامی شهر پارس آباد برگزار گردید.

در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی، به داوری طرح های رسیده المان میدان شهدا پرداخته شد که از ۱۰ طرح رسیده از ۸ طراح، ۳ طرح انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی گفت : برگزاری این مسابقه در راستای سیاست های شورای زیبا سازی و مبلمان شهری و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد شهر اسلامی و با حمایت شهردار محترم و اعضای شورای شهر بوده است.

صمد نوری اظهار کرد: از طرحهای ارائه شده ۳ طرح بعنوان برترین طرح به شورای فرهنگی عمومی شهرستان پارس آباد ارجاع داده خواهد شد تا بعد از تایید طرح منتخب برای برآورد هزینه کارشناسان شهرداری برای اجرای نهایی اقدامات لازم را انجام دهند.

صیاد معصومی از استقبال گرم هنرمندان برای اجرای المان میدان شهدا ابراز خرسندی کرد و دقت نظرات هنرمندان و معماران به نقوش اسلامی و یادآوری ۸ سال دفاع مقدس در طرحها را از نکات مثبت در این طرحها دانست.

شهردار پارس آباد بیان کرد: سعی بر این شده است تا با دیدن این طرح در ورودی کمربندی شهر توسط مسافران ذهنیت این موضوع که شهرستان پارس آباد شهر شهید پرور است و همچنین معرفی این شهر را نیز در برگفته باشد، به وجود آید.

وی ادامه داد: در طراحی نماد این میدان طرح باید بطوری طراحی شود تا آن طرح برای همیشه بعنوان نماد پارس آباد در ذهن مسافران باقی بماند.

دکتر خیراله سربلند در خصوص طرح منتخب اظهار کرد: به زودی ساخت این المان بعد از تایید نهایی طرح در شورای فرهنگی عمومی شهرستان پارس آباد و نظریه های نهایی کارشناسان شهرداری آغاز خواهد شد.

طرحهای ارائه شده برای المان میدان شهدا شهرستان پارس آباد به ترتیب زیر می باشد.

نام طراح و تعداد طرح

آیناز فتاح زاده ۱ طرح

حسین محمدیان، داوود هادی ۱ طرح

داریوش شیرزاده ۱ طرح

رامین احمدی، میرهاشم آل محمد ۱ طرح

رحیم کوهی ۱ طرح

کانون آگهی تبلیغاتی پدیده مغان ۳ طرح

گروه طراحی آتلیه خانه معمار ۱ طرح

مرتضی گیگلو و مصطفی ولیزاده تیم طراحی شهر پاک ۱ طرح

هادی سید نوری و سلدا پورعلی ۱ طرح