زنده شدن مرده‌ای در سردخانه

چاپ

به گزارش مغان رسا ، خسرو طالب آغ‌بلاغ ساعت یک و ۵۰ دقیقه بامداد ۳۰ تیر امسال به علت عارضه قلبی همراه همسر خود به بیمارستان شهید بهشتی مراغه مراجعه و در حین انجام مراقبت‌های اولیه، دچار ایست قلبی شده و با آمبولانس به اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان منتقل می‌شود.

متخصص اورژانس همراه پزشک معین بیمارستان که متخصص قلب و عروق است، اقدام به احیای علائم حیاتی این بیمار می‌کنند اما به رغم این تلاش‌هاساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد، فوت این بیمار توسط پزشکان اعلام و به سردخانه منتقل می‌شود.

پس از حدود ۳۰ دقیقه بیمار دیگری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد که هنگام انتقال بیمار دوم به سردخانه، کارکنان بیمارستان متوجه وجود علائم حیاتی در بیمار ۶۸ ساله قبلی شده و این بیمار به سی‌سی‌یو منتقل و پس از اقدام‌های درمانی در این بیمارستان، برای تکمیل درمان به بیمارستان آیت‌الله مدنی تبریز (بیمارستان تخصصی قلب و عروق) منتقل می‌شود.

محمدعلی و رقیه طالب، پسر و دختر این بیمار ۶۸ ساله می‌گویند: در حال حاضر بیمار ما هوشیاری خود را از دست داده و پاهایش به خاطر سرمای سردخانه فلج شده است. به دلیل نبود هوشیاری، مدتی آنژیوگرافی پدرمان به تاخیر افتاده و به منظور بازگشت سلامتی وی باید عمل باز روی او انجام شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: این بیمار در مسیر انتقال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) بدون علائم حیاتی در اورژانس پذیرش شده است.

علی جنتی افزود: طبق گزارش پرونده، علائم حیاتی این بیمار توسط پزشک متخصص اورژانس همراه با پزشک متخصص قلب (پزشک معین بیمارستان) بررسی و تلاش برای احیای علائم حیاتی توسط این دو پزشک حدود ۴۵ دقیقه انجام شده است.پس از عملیات احیا و پاسخ ندادن بیمار و نبود علائم حیاتی، براساس علائم مشاهده شده در دستگاه مونیتورینگ، بیمار به عنوان فوتی به سردخانه منتقل شده که پس از نیم ساعت کادر بیمارستان متوجه علائم حیاتی وی در سردخانه می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که در صورت اثبات هرگونه کوتاهی بشدت با عوامل آن برخورد می‌شود، گفت: این اتفاقات در گذشته در نقاط مختلف دنیا مشاهده شده که بیمار پس از اعلام پایان علائم حیاتی دوباره به زندگی بازگشته است.

علی دلداری، دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این‌باره گفت: دادستانی پیگیر این مساله است که مشخص شود صدمات وارده ناشی از اقدام‌های پزشکان بیمارستان امیرالمومنین(ع) در آن شب بوده یا پیش از آن وجود داشته است.

منبع: جام جم