دانشگاهها نباید به کارخانه تولید مدرک تبدیل شوند

چاپ

به گزارش مغان رسا ؛ حجت الاسلام سید سعید رشادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس آباد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، بر لزوم توجه به مهارت آموزی در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: توجه به بحث مهارت آموزی باعث می شود که فارغ التحصیلان با مهارتی که دارند بعد از تحصیل مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاهها در این برهه زمانی، تربیت دانشجویان و حرکت به سمت کاربردی شدن علوم در کشور است، بر گسترش مهارت و بها دادن به علم و دانش تاکید کرد و افزود: امروز اغلب دانشگاه‌ها و دانشجویان ما گرفتار مدرک‌گرایی شدند در حالی که نیاز جامعه ما امروز به فنون و روش‌های جدید مهارت‌آموزی است تا از حالت رکود و بیکاری فارغ‌التحصیلان خارج شده و زمینه اشتغال مولد برای جوانان جامعه فراهم آید.

امام جمعه پارس آباد اظهار داشت: امروز مهمترین بهانه برای ورود دانشجویان به دانشگاه متاسفانه در دریافت مدرک خلاصه می شود. مدارکی که اغلب دارای اعتبار و ارزش خاصی نیست و اکثرِ دارندگان این مدارک دانشگاهی دارای مهارت و علم کافی و توان انجام کارهای تحقیقی مفید نیز نیستند.

رشادی در ادامه به فرا رسیدن روز بیمه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقش بیمه در دنیا بسیار مهم و حیاتی بوده لذا باید از این موضوع در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه استفاده کنیم.

خطیب نمازجمعه پاس آباد بر لزوم ایجاد اداره اوقاف و امورخیریه در این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: با مساعدت و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در آینده نزدیک اداره اوقاف در پارس آباد راه اندازی می‌شود.

رشادی به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (ع) در آخرین روز ماه صفر اشاره و اظهار کرد: از مردم شهرستان درخواست می‌شود مراسم عزاداری این ائمه اطهار (ع) را باشکوه برگزار کرده و حضوری گسترده داشته باشند.

وی همچنین پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان از عظمت و اقتدار مسلمانان در برابر تمام دشمنان اسلام برشمرد و گفت: برگزاری چنین اجتماعی که مردم از اقصی نقاط دنیا در آن برای عزاداری سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در کربلا حضور یابند در تاریخ اسلام بی سابقه و بی نظیر است.

انتهای پیام/

منبع: آران مغان