قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 22nd, 2016 | 12:51 ب.ظ| كد خبر: 4821
تولید عسل در بیله سوار مغان ۲ برابر افزایش یافت
تولید عسل در بیله سوار مغان ۲ برابر افزایش یافت فرماندار بیله سوار مغان گفت: میزان تولید عسل در این شهرستان نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یافته و به ۳۶ تن در سال رسیده است.

به گزار مغان رسا ، آرام حلیم روز سه شنبه در بازدید از مرکز پرورش زنبورعسل و تولید عسل در روستای قره قاسملو بیله سوار عسل را درمان همه بیماری ها دانست و اظهار کرد: سه هزار و ۱۰۰ کندوی عسل در این شهرستان وجود دارد و بطور متوسط در هر کندو ۱۲ کیلوگرم عسل تولید شده است.

او با بیان اینکه عسل تولیدی در زنبورستان های این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است افزود: در سال های اخیر به خاطر حمایت مدیریت جهاد کشاورزی از زنبورداران منطقه ، زنبورداری رونق بیشتری گرفته است.
وی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکلات زنبورداران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: در بیله سوار نیز از فعالان در این بخش حمایت می‌شود و به پرورش دهندگان عسل در حوزه تولید ، تکثیر و بسته بندی باید کمک و آموزش های لازم را به آنها ارائه کرد.
فرماندار بیله سوار مزارع و باغات شهرستان را مستعد پرورش زنبور عسل دانست و افزود: تولید عسل با بسته بندی ویژه از ضروریات است و ارتقای کمی و کیفی محصول برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی بسته بندی و کیفی سازی محصولات با استانداردهای جهانی و منطقه ای از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه زنبور کمک کار و نگهبان قوی در حفظ و حراست محیط زیست است گفت: مسوولان دستگاه های ذیربط باید تلاش کنند تا تکنولوژی زنبورداری بصورت علمی فراگیر شده و به عنوان یک شغل سالم به جوانان جویای کار معرفی شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، مرکز پرورش زنبور عسل قویدل در روستای قره قاسملو با شروع فعالیت ۵ جعبه کندوی عسل در سه سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و تاکنون ۳۵۰ کندوی عسل فعال در این کارگاه پرورشی دایر است.
کارآفرین صاحب این مرکز در کنار پرورش زنبور عسل و تولید و بسته بندی عسل حدود ۵۰ اصله درخت میوه و صیفی جات در زمینی به مساحت یک هکتار کاشته و با اجرای این طرح ها برای ۶ نفر از اعضای خانواده خود فرصت شغلی فراهم کرده است.
فرماندار بیله سوار در این بازدید خواستار حمایت ها و ارائه تسهیلات لازم برای تکمیل و راه اندازی و توسعه این واحد تولیدی و همچنین واحدهای تولیدی فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی بویژه در روستاهای منطقه شد.

ایرنا

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...