تمجید ‌از مدیران دستگاه‌های اجرایی ‌مغایر با حرفه خبرنگاری ‌ا‌ست

چاپ

به گزارش مغان رسا ، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی امشب در آیین تجلیل از خبرنگاران در پارس‌آباد اظهار داشت: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند که با قلم خود نقاط قوت و ضعف جامعه را منعکس می‌کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با آنان همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید پل ارتباطی بین مردم و مدیران و مسئولان باشد، بیان کرد: کار خبرنگاری ظرافت‌های ویژه و هنرمندی خاص خود را می‌طلبد و کار هرکسی نیست.

‌رشادی تعریف و تمجید برخی از خبرنگاران از مدیران دستگاه‌های اجرایی را مغایر با حرفه خبرنگاری دانست و گفت: در حالی که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه به تهدیدی برای سلامت مردم به ویژه نسل جوان منجر شده برخی از خبرنگاران در مسیر دیگری قلم می‌زنند و به تعریف و تمجید از مدیران می‌پردازند که این حرکت‌ها باید تغییر کند.

امام جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: باید اقدامات انجام گرفته و موثر مسئولان برای تنویر افکار عمومی انعکاس شود و در کنار آن از عملکرد بد مسئولان نیز مورد نقد قرا گیرد.

وی با بیان اینکه بنده شنیده‌ام یکی از خبرنگاران در یک سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از اداره و یا شرکتی دریافتی داشته است، اظهار کرد: معلوم است که این خبرنگار متناسب با نیت و تفکر خود مطلبی را به جامعه القا خواهد کرد و جای انتقاد در رسانه خود برای آن اداره و شرکت نخواهد داشت.

رشادی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید علاقمند به حرفه خبرنگاری داشته باشد نه از روی بیکاری، این شغل مقدس را انتخاب‌ کنند، گفت: خبرنگاران وظیفه و رسالت خطیری در اصلاح جامعه دارند و باید نقد‌ها و انتقادات را به جان خریده و ضعف‌ها و کاستی‌ها را نیز منعکس کنند.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با تأکید بر رسالت خطیر خبرنگاری اظهار کرد: یک خبرنگار برای اینکه بتواند یک خبر و گزارش را به گوش و نظر افکار عمومی برساند باید بیش ازپیش مطالعه داشته باشد.

اکبر صمدی  افزود: برخی‌ها انتظار دارند خبرنگاران و مطبوعات تنها از آنها تعریف کنند و از این راه بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند در حالی که ما اعتقاد داریم این اقدام مخالف با رسالت خبرنگاران است.

وی آگهی‌های دستگاه‌های اجرایی را راه حل مناسبی برای تامین بخشی از نیازهای مادی خبرنگاران دانست و بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می‌تواند با در اختیار گرفتن تمام آگهی‌های دستگاه‌های اجرایی آن را به صورت عادلانه بین نشریات و خبرنگاران فعال تقسیم کند تا مشکلات نشریات محلی برطرف شود.

صمدی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مرزی پارس‌آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کامل پروژه نیاز است.

فرماندار پارس آباد گفت: این پروژه یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار بوده که برای تکمیل آن ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته تلاش شده با تخصیص ۵ میلیارد و با رفع موانع و مشکلات و تسریع در اجرای آن بتوانیم این پروژه رادر دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با تشریح نقش فرودگاه در توسعه اقتصادی منطقه بر اتمام عملیات زیرسازی تعریض باند فرودگاه به طول ۳ کیلومتر و به عرض ۷٫۵ متر از طرفین و اتمام لایه دوم آسفالت باند و آماده بهره‌برداری در مهر ماه امسال تأکید کرد.

رئیس دستگاه اجرایی شهرستان پارس آباد بیان کرد: تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح سه لایه آسفالت باند و ۱۰ میلیارد ریال برای محوطه سازی این فرودگاه هزینه شده است.

صمدی بیان کرد: علاوه بر این پروژه ها تلاش بر این است تا بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس آباد که هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست در مهلت مقرر تکمیل شده وامسال به مرحله بهره برداری برسد.

وی از تصویب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه و ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز و بهره‌برداری این بیمارستان تا پایان سال خبر داد.

در این آیین به مناسبت ۱۷ مرداد روز  خبرنگار از ۳۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان پارس آباد تجلیل شد.

تسنیم