تامین اعتبار سد دیکداش پارس آباد

چاپ

به گزاش مغان رسا ، شکور پورحسین عصر امروز در دیدار مردمی خود در پارس‌آباد اظهار کرد: طرح احداث سد دیکداش با ظرفیت ۳۵۰ میلیون متر مکعب تا سه ماه آینده آغاز می‌شود تا کمبود آب شرب و زمین‌های کشاورزی روستاهای حاشیه دره‌رود برطرف شود.

وی تصریح کرد: از وزیر نیرو مجوز لازم برای احداث این سد و تأمین اعتبار ملی آن گرفته شده که امیدواریم به سرعت عملیات احداث سد دیکداش را در منطقه پار‌س‌آباد شاهد باشیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه احداث این سد در مهار آب‌های جاری منطقه و همچنین رفع برخی از مشکلات در حوزه کشاورزی مؤثر است، گفت: امیدواریم با احداث و تکمیل سد دیکداش ساکنان منطقه بتوانند از آب شرب و کشاورزی پایدار بهره‌مند شده و استفاده کنند.

پورحسین افزود: با اجرایی شدن این سد که آب منطقه‌ای مجری و متولی آن است، با تأمین اعتبار مورد نیاز تلاش می‌کنیم تا اهالی منطقه بتوانند از منابع آبی که امکان مهار آن وجود نداشته، بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نمایندگان استان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با هماهنگی و همراهی سایر نمایندگان لایحه منطقه آزاد تجاری استان را که شامل شهرهای شمالی استان اردبیل است، در مجلس دهم به سرانجام برسانند که در این زمینه لایحه ارسال شده از سوی دولت در کمیسیون‌های تخصصی در حال رسیدگی است و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل طرح شده و زمینه تصویب آن فراهم آید.

پورحسین اضافه کرد: تکمیل راه‌ آهن اردبیل و اتصال آن به پارس‌آباد و خط ریلی آذربایجان و همچنین تلاش برای اکتشاف نفت مغان از دیگر پیگیری‌های جدی ما در مجلس دهم است که قطعاً این پیگیری‌ها ادامه یافته و زمینه اجرایی شدن آن بیش از هر زمان دیگر فراهم می‌آید.

فارس