بسته حمایتی از کشاورزان خسارت‌دیده/ برآورد دقیق خسارت ۵۷ میلیارد تومان است

چاپ

به گزارش مغان رسا ، اکبر صمدی فرماندار پارس آباد گفت : به دنبال بارش شدید باران همراه با تگرگ و رعد و برق در روزهای گذشته در شهرستان پارس‌آباد خسارات سنگینی به تاسیسات شهری و روستایی و به ویژه مزارع و باغات این شهرستان وارد شد.

وی افزود: عمده خسارت کشاورزی مربوط به ۸ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بوده که ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند که بر اساس برآورد نهایی رقم خسارت وارده بیش از ۵۷ میلیارد تومان است.

فرماندار پارس‌آباد از تدارک بسته حمایتی از کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث جوی در روزهای اخیر در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

صمدی بیان کرد: از این رقم ۳۷ میلیارد تومان خسارت مربوط به بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان نیز خسارت وارده به مساکن و تاسیسات شهری و روستایی در ۲۸ روستایی است که تاسیسات زیربنایی آنها نظیر راه، پل، آب، برق، گاز و … خسارت دیدند.

وی گفت: در اولین ساعات وقوع این حادثه جوی نیروهای مدیریت بحران که در آمادگی بودند فراخوان شده و زمینه امدادرسانی سریع شبانه و در کنار آن اکیپ‌های تعیین خسارت با همکاری جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در روستاها حضور پیدا کردند تا میزان دقیق خسارت وارده را برآورد و ارزیابی کنند.

فرماندار پارس‌آباد تصریح کرد: به دنبال رخداد این حادثه طبیعی جلسه مشترک ستاد بحران استان و شهرستان با حضور استاندار،‌ امام جمعه و نماینده شهرستان پارس‌آباد در مجلس و مسؤولان برگزار شد که در این جلسه مقرر شد در قالب پنج بسته حمایتی از زارعان و باغدارانی که محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبردند حمایت‌های واقعی انجام شود.

صمدی در مورد مواردی از این بسته‌های حمایتی بیان کرد: پرداخت کمک‌های بلاعوض دولتی، پرداخت وام بانکی ارزان قیمت، استمهال وام بانکی کشاورزان به مدت سه سال، دریافت نشدن آب‌بهای مصرفی این کشاورزان و همچنین توزیع بذر یارانه‌ای برای کشت دوم تابستانی در حمایت از زارعان و باغداران خسارت دیده مورد توجه قرار گرفت.

وی عمده خسارت وارده را مربوط به زراعت گندم، جو و کلزا اعلام کرد و افزود: البته سایر محصولات نیز نظیر چغندرقند، ذرت و تولید سیفی‌جات دچار خسارت شدند.

فرماندار پارس‌آباد افزود: در بخش باغ نیز در ۲۸ روستا محصولات سردرختی که آماده برداشت بودند دچار خسارت شدند.

منبع : فارس