آیین رونمایی از ناوگان جدید مکانیزه در شرکت کشت و صنعت مغان

چاپ

به گزارش مغان رسا به نقل از  ارس رسا، آیین رونمایی از ناوگان جدید مکانیزاسیون زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروریمغان با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل انبار مرکزی شرکت برگزار شد.

اروجعلی محمدی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان در آغاز مراسم ضمن خیر مقدم ویژه به حضار و میهمانان با ارائه گزارشی از وضعیت شرکت و آمار خرید و تجهیزات ناوگان زراعی و مکانیزاسیون گفت: شاید امروز این سوال برای همگان پیش بیاید که چرا شرکت مغان علیرغم امکانات عظیم و نیروی انسانی به این وضعیت دچار شده است بنده به عنوان فردی که سالهاست دراین شرکت فعالیت و خدمت میکنم شاید متخصص ترین فرد برای پاسخ به این پرسش و ابهام باشم

img1

محمدی بزرگترین آفت و عامل فرسودگی و پس رفت شرکت را عدم سرمایه گذاری در این حوزه خواند و با بکار بردن این اصطلاح که شرکت مغان خود خویش بردار بوده است اظهار نمود: تنها کاری که در طول سالها در این شرکت انجام یافته، این است که درآمدهای خود را بدون اینکه ریالی صرف سرمایه گذاری زیر ساختها و تجهیزات و مکانیزاسیون خود نماید آن را صرف حقوق و مزایای کارکنان خود کرده و به اصطلاح دومینو به پیش رفته است، که در این عملکرد منفی همه مدیران خصوصا مدیران خود شرکت در طول ادوار مختلف مقصربود اند.

ایشان افزود: آیا مدیران استان در طول این سالها برای شرکت که سرمایه عظیم ملی و استانی است کاری انجام داده اند و چقدر از تسهیلاتی که برای دیگر بنگاههای زود بازده اختصاص یافته و سرمایه گذاری شده را برای این شرکت اختصاص داده اند و یا بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

محمدی با بیان اینکه ما به عنوان یک دیپلمات باید مراقب صحبتهای خود بوده و مراقب عواقب آن باشیم گفت: وقتی سخن از واگذاری یک برند میشود مفهوم آن زوال و انزوای آن برند میباشد، نمیشود که بیاییم سر چهارراه بایستیم و جار بزنیم که این شرکت بفروش میرسد. این یعنی اینکه شرکت رو به زوال است و تبدیل به خاک مرده شده است. چنانچه ما اینهمه سرمایه را دست یک نفر داده و وی را به شرکت مسلط نماییم، دست آخر افرادی مثل مه آفرید خسروی و بابک زنجانی های دیگر را تحویل جامعه میدهیم. ما باید شرکت را به سوددهی برسانیم و سپس سخن از فروش و خصوصی سازی نماییم.

img_21

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مغان همچنان اظهار نمود:  در سال ۸۴ شرکت را با ۵۰۰۰ گله تحویل داده ام و در سال ۹۲ نیز همان ۵۰۰۰ گله  را تحویل گرفتم که این یکی از نشانه های فرسودگی این شرکت است.

وی همچنان با اشاره به وضعیت سوددهی شرکت گفت: یک شخصی که در ابتدا صاحب ۲۰۰ گله است بعد از ۵ سال صاحب ۲۰۰۰ گله  می شود، اما شرکت مغان با این همه عظمت و کب کبه حتی یک گله هم افزایش نداشته است و این یعنی اینکه ما در مدیریت دچار ضعف هستیم.

ایشان افزود: اعضای هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان با سرمایه گذاری و نوسازی در این شرکت و تجهیز ناوگان و مکانیزاسیون برای توسعه زیرساختها تلاش می کنند تا محصول خود را به موقع کاشت ، داشت و برداشت نمایند. در صورتی که محصولات در زمان مقرر برداشت نشود نمی توان نتیجه قابل قبولی از مقدار و کیفیت لازم آن به دست آورد.

محمدی با اشاره به وام ۱۶۰ میلیارد ریال تجهیز ناوگان شرکت گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال از وام مربوط به تجهیز مکانیزاسیون ناوگان جدید را وزارت کشاورزی و مابقی آن را شرکت کشت و صنعت متقبل شده است که جا دارد از زحمات وزیر محترم کشاورزی و سایر مسئولانی که در راستای تحول و سرمایه گذاری شرکت گام مثبتی برای تجهیز و نوسازی برداشتند تشکر کنیم.

مدیر عامل شرکت  با بیان اینکه مشکل اصلی بخش زراعت اکنون تا حدودی مرتفع شده است اظهار نمود: به همین میزان تجهیزات و نوسازی نیز در سال آینده خریداری خواهیم نمود تا نتیجه تجهیزات و مکانیزاسیون و سرمایه گذاری در بنگاه اقتصادی نمایان شود.

img_13

 

ایشان با اشاره به استان اصفهان و علیرغم اینکه دامپروری و میزان گاوهای شیر دهی این استان نسبت به ما بسیار کمتر است اما عمده شیر کشور را آنها تولید می کنند و این در نتیجه سرمایه گذاری و بهره مندی از تجهیزات مکانیزه است.

وی همچنین گفت: اصلاحات در بخش دامپروری نیز آغاز شده است و شیردوشهای این بخش هم اکنون از پیشرفته ترین شیردوشهای دنیا به شمار می رود و کیفیت شیر شرکت نیز از با کیفیت ترین شیرهای کشور محسوب می شود و یکی از دلایل افتتاح دانشگاه هم همین منظور است که در بخش تحقیقاتی بتوانیم کارهای خود را با علم و دانش روز به پیش ببریم.

محمدی با اذعان به اینکه همه در مورد کشت و صنعت بحث و تبادل نظر میکنند اما هیچکسی از سرمایه گذاری در این شرکت سخن نمی گوید گفت : چاره شرکت کشت و صنعت سرمایه گذاری در این بنگاه اقتصادی است و من با دولت شرط کرده ام که شرکت را به مرحله سود دهی برسانم اگر شرکت به مرحله سود دهی برسد همه از مواهب آن بهره مند میشوند و ما میتوانیم در تمامی زمینه های مختلف در مغان سرمایه گذاری نماییم و به کمک استان و شهرستان بیاییم.

اروجعلی محمدی تصریح کرد ما به عنوان مدیران استان باید شرکت را به جلو هدایت کنیم شرکت مال یک نفر نیست و برای تمام مردم مغان است هر کسی میخواهد از اشتغال حمایت کند باید از شرکت حمایت کند.

img_12

ایشان اظهار نمود: در علم اقتصاد کشاورزی ، یک هکتار کاشت چغندر برای یک نفر شغل پایدار ایجاد میکند، ما امسال ۳۰۰۰ هکتار چغندر در شرکت مغان داریم  و این بدین معنی است که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یک کارخانه ۳۰۰۰ نفری ایجاد کرده که در نوع خود بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه در کمال تاسف کاشت پنبه در مغان از بین رفته است گفت: واردات بی رویه البسه و پارچه قاچاق در کشور موجب ورشکستگی کارخانجات پنبه و محلوج  و در نتیجه عدم حمایت دولت و سرمایه گذاران از کشاورزان و پنبه کاران شده است.

محمدی در پایان افزود: ما با دولت توافق کردیم که شرکت را به مرز سود دهی برسانیم و به زودی از لیست خصوصی سازی خارج کرده و به مردم تحویل دهیم واگذاری شرکت مغان یعنی بریدن مچ دست مغان با تبر، و ما نباید تن به این حماقت بدهیم کسانیکه موفقیت و پیروزی و سرپایی شرکت مغان را میخواهند باید از این شرکت به طور همه جانبه حمایت کنند.

  • img_2img_3img_4img_6img_7img_8img_9img_11img_14img_15img_16img_17img_18img_5

  • img_19
  • img_20