قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 5th, 2016 | 18:16 ب.ظ| كد خبر: 1364
در بررسي كارنامه دوره نمايندگي 4 ساله مجلس نهم؛
نمایندگان استان اردبیل چه نمره ای به خود دادند؟
نمایندگان استان اردبیل چه نمره ای به خود دادند؟ در حالی که فقط ۵۳ روز دیگر تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده، هر هفت نماینده استان اردبیل به عملکرد خود در طول دوره نمایندگی مجلس نهم، نمره های جالبی دادند.

به گزارش پایگاه خبری مغان رسا به نقل از سبلانه،سه سال و ۱۰ ماه از آن روزی گذشت که مردم استان اردبیل در پنج حوزه انتخابیه، پای صندوق های رای آمدند تا با رای خود هفت نماینده به مجلس بفرستند که در نهایت با رای مردم مصطفی افضلی فرد، منصور حقیقت پور، کمال الدین پیرموذن، یونس اسدی، میر قسمت موسوی اصل، جلیل جعفری بنه و حبیب برومند داشقاپو هفت نماینده استان اردبیل بودند که بر صندلی های بهارستان تکیه زدند تا براساس آنچه وعده داده بودند تلاشی همه جانبه را برای توسعه استان رقم بزنند.

اکنون که تا اتمام کار مجلس نهم فرصتی اندک باقی مانده خبرنگار سبلانه سراغ این هفت نماینده استان اردبیل رفته تا از حقوق طبیعی شهروندان درباره “اطلاع از گزارش عملکرد نمایندگان” بپرسد و اینکه این هفت نفر خودشان چه نمره‌ ای به عملکرد چهارساله شان می دهند؟ 

 افضلی فرد: نمره ۱۸ را منصفانه می‌دانم

مصطفی افضلی فرد می‌گوید: در صورتی که مجموعه عملکردها در حوزه قانون گذاری، حوزه انتخابیه و کمیسیونها بررسی و منصفانه قضاوت شود، نمره ۱۸ را منصفانه می دانم.

وی گفت: در مورد عملکردها برخی ۲۰ درصد کار انجام داده‌اند اما اطلاع‌رسانی عملکردشان در حد صد در صد بوده  است، اما بنده با اینکه تا ۸۰ درصد کار کرده ام اما اطلاع رسانی عملکردم در حد ۲۰ درصد هم نبوده است.

اسدی: از خودم راضی‌ام

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سبلانه نمره به عملکردش را کار درستی نمی داند و نمره مجلس فعلی را ۱۴ از ۲۰ می داند می گوید: این مردم هستند که باید در مورد عملکرد نماینده شان نظر بدهند البته رضایت عمومی از عملکرد بنده در بین مردم وجود دارد.

وی که با شعار «توسعه پایدار مشگین شهر» پا به عرصه انتخاباتی مجلس نهم گذاشته بود، اینک بعد از سه سال و ۱۰ ماه تکیه زدن بر صندلی بهارستان، معتقد است که در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی اش بویژه در حوزه کشاورزی و گردشگری گام های خوبی برداشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان مشگین شهر به خاطر شرایط، کشاورز هستند بنابراین برای تقویت این بخش، برای اولین بار این شهرستان به عنوان پایلوت کشاورزی در کشور انتخاب شد که این اتفاق بزرگ در حوزه کشاورزی، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای استان آورد.

 به گفته این نماینده در تامین زیر ساخت های کشاورزی، سدهای ذخیره آب، کانال کشی های بین مزارع زیر ساخت های برق باغات گام های موثری برداشته شده است.

 گردشگری حوزه دیگری است به گفته یونس اسدی اتفاقاتی مهم  در این حوزه اتفاق افتاده پل معلق و ۴ مجتمع آبدرمانی بزرگ و آبشار موزیکال در ۷۳ هکتار و البته آمدن انبوه مسافر در عید فطر امسال موید این مطلب است که تلاش های ما در این حوزه به ثمر نشسته است.

نماینده مردم مشگین ایجاد زیر ساختها در بخش های اتوبان کشی، گاز رسانی و احداث جاده‌های روستایی را دیگر کارها و پروژه های مهمی می‌داند که در طول مجلس نهم انجام داده است.

برومند: «اساسی» کار کرده ام

حبیب برومند داش‌قاپو که با همکاری کمیسیون کشاورزی کارهای اساسی برای حیات استان اردبیل انجام داده، در گفتگو با خبرنگار سبلانه می‌گوید: به کارهایی که قبلا هیچ نماینده ای آن را انجام نداده، پرداخته ام؛ از جمله اینکه برای تخصیص اعتبار ویژه مهارهای آبهای مرزی و حفظ خاک از محل صندوق توسعه ملی تلاش گسترده ای انجام داده ام؛ اساسی کار کرده ام و نمره بالاتر از ۱۸/۵ به خودم می دهم.

به گفته برومند وی یکی از افرادی بوده که در ایجاد این اعتبار ویژه دخیل بوده است و قرار است از ۱۰ میلیارد دلاری که برای مهار آبهای مرزی اختصاص یافته ۸ میلیارد دلار آن سهم استان اردبیل باشد که این مبلغ بسیار چشمگیر است و می تواند اشتغالزایی زیادی به همراه داشته باشد.

برومند تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد دلار از محل اعتبار تخصیص یافته به مهار آبهای مرزی به استان اردبیل پراخت شده که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای آب و خاک مغان است و علاوه بر این ۵۰۰ میلیارد تومان هم اختصاص خواهد یافت که در مجموع سهم مغان سه هزار میلیارد تومان است؛ این در حالی است که سهم هر شهرستان ایران از صندوق توسعه ملی ۳۰ میلیارد تومان است.

منطقه آزاد، دیگر کار مهمی است که به گفته برومند وی طراح آن بوده و ابتدا موضوع الحاق به منطقه ازاد ارس را مطرح کرده و سپس ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل  مطرح شده است که این امر مهم هم صد در صد در مجلس نهم به سرانجام می رسد.

 نماینده مردم پارس‌آباد می گوید پول گرفتن از صندوق توسعه ملی کار هر کسی نیست.

پیر موذن: نمره ۲۰ به خودم می‌دهم

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در گفتگو با خبرنگار سبلانه ،در پاسخ به این پرسش که به عملکرد خودتان در طول دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی چه نمره ای می دهید و فکر می کنید به وعده های انتخاباتی خودتان چقدرعمل کرده‌اید، گفت: با توجه به محدودیت های مالی و ساختار فعلی مجلس نهم، نمره ۲۰ به خودم میدهم. 

وی اظهار کرد: مهم ترین کار نماینده مجلس نوکری و خدمت به مردم است و من هم به این افتخار می کنم.

جعفری بنه: بهترین عملکرد را داشتم

جلیل جعفری بنه که از انعکاس داده نشدن عملکردهای نمایندگان فعلی استان از طرف صدا و سیمای این استان به شدت ناراحت است در گفتگو با خبرنگار سبلانه نمره ۲۰ به عملکردش در مجلس نهم داد.

این نماینده دلیل دادن نمره ۲۰ به خودش را فعالیت‌های شبانه روزی‌اش و صرف نکردن حتی یک لحظه زمان با ارزش نمایندگی مجلس به کاری غیر از نمایندگی آن هم در وضعیت فعلی اقتصاد کشور عنوان کرد.

جعفری بنه معتقد است این ناعادلانه است که نماینده فعلی همزمان هم در جلسات مجلس حاضر باشد و هم پیگیری کارها در تهران را انجام بدهد و هم برای رسیدگی به امور در حوزه انتخابیه اش حضور داشته باشد و اگر برای مثال یک روز در مجلس حضور نداشته باشد پای حرف هایی از قبیل نماینده منظم، نامنظم و غیبت کرده های امروز مجلس به میان بیاید.

نماینده مردم خلخال و کوثر تاکید کرد: با توجه به وضعیت خراب اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای کشوری به ۲۵ درصد دوره قبل و اعمال تحریم های شدید، در این شرایط کارهای بی سابقه ای در حوزه انتخابیه ام  انجام داده ام و برای همین نمره ۲۰ به خودم می دهم.

وی که با شعار «توسعه همه جانبه و رفع معضل بیکاری خلخالی‌ها» پا به عرصه انتخاباتی مجلس نهم گذاشته بود، معتقد است: وضعیت چهار سال قبل قابل مقایسه با وضعیت فعلی نسیت؛ نفت ما ۱۱۰ دلار فروش می رفت و حالا ۳۰ دلار، اما با تمام این اوصاف کارهای بزرگی در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر انجام گرفته که ۴ پروژه مهم هم به سرانجام رسیده است.

سد کیوی، جاده فیروز به خلخال، جاده خلخال به کیوی، و بیمارستان ۳۲ تختخوابی و گرفتن ردیف ملی برای محور خلخال به پونل آن هم در شرایطی که پروژه‌های انگشت‌شماری از کمیسیون ۲۱۵ مجوز گرفته‌اند؛ عمده پروژه‌هایی هستند که به گفته جلیل جعفری بنه در دوره مجلس نهم در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر اتفاق افتاده است.

 به گفته جعفری بنه سد کیوی که تا این لحظه  ۷۵میلیاردی خرج برداشته و تا پایان سال هم ۲۲/۵ میلیارد تومان هزینه می شود تا در مجموع با ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در دهه فجر به بهره برداری برسد که اگر این کار صورت نگیرد یقینا فشار سایر کاندیداها بوده است.

این نماینده در مورد جاده فیروز به خلخال هم گفت: این جاده به اتمام رسیده و فقط نصب علایم راهنمایی مانده که تا پایان دهه فجر و نهایتا تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اتمام بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر و خرج ۳۵ میلیارد تومان برای جاده خلخال به کیوی و هزینه ۳۰ میلیاردی برای سد بفراجرد از دیگر پروژه های مهمی است که  طبق اظهارات نماینده فعلی مردم خلخال و کوثر  در دوره مجلس نهم با تلاش های فراوان وی صورت گرفته است.

جعفری بنه درباره وعده “رفع مشکل جاده خلخال به کوثر” هم گفت: در تبلیغات انتخاباتی ام وعده احداث تونل از خلخال به گیلان را داه بودم که کارهای مطالعاتی این امر مهم با گرفتن مجوز کمیسیون ۲۱۵ انجام شده و با عنوان احداث محور خلخال به پونل، ردیف ملی گرفته و با گرفتن ۳ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن شروع شده است.

کلنگ زنی دو کارخانه روغن تایر، قطعات سبک سیمانی در شهرک صنعتی خلخال و کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی کوثر در روزهای آتی دیگر پروژه های مهمی هستند که به گفته جعفری بنه در توسعه همه جانبه حوزه انتخابیه کوثر و خلخال تاثیری به سزا خواهند داشت.

این نماینده مجلس نهم که از نحوه تبلیغات کاندیداهای مجلس دهم  ناراحت است بر تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر برای تبلیغات درست، می گوید: مراجع رسیدگی و نظارت بر انتخابات باید بیشتر مراقب فضای انتخاباتی باشند، در حالی که برخی کاندیداهای مجلس دهم در این سه ماه که نه، بلکه از دو سال گذشته با حضور در جلسات خانگی گرفته تا حضور در کوچه ها و محلات و مساجد به تبلیغ و بعضا تخریب نمایندگان فعلی می پردازند  اما از سه ماه پیش عملکرد نمایندگان قانونی استان اردبیل به بهانه تبلیغ نکردن این افراد از صدا و سیمای استان پخش نمی شود مگر نه این است که این افراد نمایندگان قانونی مردم اند؟  اصلا چطور می شود همین هفته گذشته صدا و سیمای آذربایجان شرقی از عملکرد نماینده گزارشی پخش می کند اما در استان ما ارائه عملکرد نماینده قانونی مردم ، تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

حقیقت‌پور: هیچ ماست‌بندی نمی‌گوید ماستش ترش است/ مردم باید نمره بدهند

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار سبلانه، می‌گوید: تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه استان اردبیل به کار گرفته ام و ۵ هزار فرصت شغلی تعریف کردیم که در حال طی مراحل است، در این وانفسای بیکاری و مشکلات اقتصادی ساماندهی ۵ هزار فرصت شغلی امتیازی بزگ برای توسعه استان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه می دهد: “هیچ ماست بندی نمی گوید ماستش ترش است”؛ اینکه خودم به عملکردم نمره بدهم کار درستی نیست مردم باید نمره بدهند و یقینا  نمره ام هم روز ۷ اسفند  مشخص می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: از جایگاه نمایندگی اردبیل برای ارتقاء منزلت اردبیلی ها استفاده کرده‌ام و برای اولین بار نماینده ای از استان اردبیل، این جایگاه را اشغال کرده است.

حقیقت پور تصریح کرد: ارتباط منطقی با سایر نمایندگان، دولت‌های گذشته و فعلی و حضور حداکثری در عرصه رسانه‌ای با روزی به طور متوسط ۲۳ مصاحبه همه اینها برای مردم اردبیل بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، گفت: هدایت ظرفیت خیرین برای احداث ۸ کتابخانه، احداث حسینیه، مساجد، مدارس و همچنین گرفتن بودجه برای راه، آب و استفاده از  موقعیت ها برای جذب اعتبار و بودجه برای استان از جمله کارهایی است که در دوره مجلس نهم در حوزه انتخابیه اردبیل انجام داده ام.

موسوی اصل: در زمینه عمران و آبادانی کارهای خوبی انجام داده‎ام

میر قسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی  در گفتگو با خبرنگار سبلانه، درباره اینکه چه نمره ای به عملکردش در مجلس نهم می دهد، گفت: با توجه به اینکه حضوری فعال در قانونگذاری ، کمیسیون و صحن علنی مجلس دارم به خودم نمره ۱۸ را میدهم.

وی  ادامه داد: شعار انتخاباتی بنده آرامش سیاسی بود که در این باره هم گرچه وضعیت بودجه ای دولت خوب نبود اما در زمینه عمران و آبادانی حوزه انتخابیه گرمی کارهای خوبی انجام شده است.

وی معتقد است: در انتخابات مجلس دهم تعداد بیشتر کاندیداها باعث داغ شدن تنور انتخاباتی می شود که این موضوع را در روزهای آتی و پش از احراز صلاحیت کاندیداها شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم گرمی از امیدواری‌ها برای ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل سخن گفت و تاکید کرد: رایزنی ها برای متقاعدکردن نمایندگان مخالف و هیئت رئیسه برای تسریع در تصویب این موضوع مهم در صحن علنی مجلس ادامه دارد.

 به گفته میرقسمت موسوی به احتمال خیلی زیاد ایحاد منطقه آزاد اردبیل در همین مجلس نهم به تصویب می رسد . 

نظر سنجی: عملکرد کدامیک از نمایندگان استان در مجلس را می پسندید؟

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...