قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 8th, 2015 | 20:58 ب.ظ| كد خبر: 416
ماده ۷۵ دردسر جدید نمایندگان استان اردبیل! / لایحه منطقه آزاد به کمیسیون اقتصاد برگشت
ماده ۷۵ دردسر جدید نمایندگان استان اردبیل! / لایحه منطقه آزاد به کمیسیون اقتصاد برگشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد رئیس مجلس برای بازگشت لایحه ایجاد مناطق آزاد اردبیل و مهران به کمیسیون، موافقت کردند تا با دولت جهت افزایش تعداد مناطق آزاد چانه زنی کنند.

به گزارش مغان رسا؛ در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد اردبیل و مهران در دستور کار مجلس قرار گرفت.

بررسی اولویت دار این لایحه در جلسه روز گذشته مجلس تصویب شده بود. در ابتدای بررسی این لایحه احمد توکلی نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی گفت: دولت ۴ لایحه ارائه داده است که بر اساس آن ۶۷ منطقه آزاد در یک لایحه و ۱۱ منطقه آزاد در لایحه دیگر تشکیل می شود.

وی ادامه داد: در گزارش کمیسیون اقتصاد از لایحه ایجاد مناطق آزاد در مجلس، تعدادی منطقه آزاد به لایحه دولت اضافه شدند که بار مالی داشته و شورای نگهبان رد می کند.

نماینده مردم تهران افزود: دولت بار مالی مناطق آزادی که در لایحه اش وجود داشته قبول می کند اما مناطق آزادی که در کمیسیون اضافه شده است، قبول نخواهد کرد و این لایحه توسط شورای نگهبان رد می شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این اخطار را وارد دانست و گفت: دولت ۴ لایحه برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه داده است که در هر لایحه ۲، ۳ مورد منطقه آزاد و ویژه پیشنهاد شده است که در کمیسیون نیز با پیشنهاد نمایندگان، تعدادی مناطق آزاد اضافه شده است.

وی گفت: مناطقی که دولت در لایحه آورده مشکل ماده ۷۵ ندارد اما مناطقی که در کمیسیون ها اضافه شده است، مشکل ماده ۷۵ و ایجاد بار مالی برای دولت خواهد داشت.

رئیس مجلس گفت: مناطق آزاد و ویژه دارای مزیت معافیت مالیاتی هستند که این امر از درآمد دولت می کاهد. بنابراین دولت باید با اضافه شدن این مناطق موافق باشد.

وی از نمایندگان خواست: با ارجاع گزارش کمیسیون اقتصاد در مورد ایجاد مناطق آزاد اردبیل و مهران به کمیسیون موافقت کنند تا اولاً ۴ لایحه دولت تجمیع شده و در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود و ثانیاً نمایندگانی که در کمیسیون اقتصاد خواستار اضافه شدن حوزه های انتخابیه خود به لیست انتخابی بوده اند، با دولت رایزنی کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: در صورتی که دولت موافق بود، این مناطق آزاد باقی بماند و در غیر این صورت باید از لایحه حذف شود.

لاریجانی گفت: زیرا شورای نگهبان در صورت مخالفت دولت، کل لایحه را رد می کند.

نمایندگان با ۱۵۹ رای موافق، ۱۱ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این لایحه به کمیسیون جهت تجمیع لوایح موافقت کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...