قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 24th, 2016 | 15:39 ب.ظ| كد خبر: 4859
شهادت چند زائر ایرانی در انفجار بغداد/تعداد شهدا به ۸۰ نفر رسید/ داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت
شهادت چند زائر ایرانی در انفجار بغداد/تعداد شهدا به ۸۰ نفر رسید/ داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب بغداد، حداقل ۱۲ نفر از جمله چند ایرانی شهید شدند. به گزارش فارس طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب بغداد ۸۰ نفر از جمله چند ایرانی شهید شدند؛ داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

به گزارش مغان رسا ، طی انفجاری در یک پمپ‌بنزین در «الحله» واقع در جنوب بغداد، حداقل ۸۰ نفر شهید و  بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند؛

شبکه «سومریه» اعلام کرد در بین شهدا «زوار ایرانی» نیز هستند. پمپ‌بنزین هدف قرار گرفته شده در کنار رستورانی قرار دارد که معموال زوار ایرانی در راه برگشت از کربلا در آن استراحت موقت می‌کنند.

بر اساس گزارش «رویترز»، این حادثه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده رخ داده است.

شبکه «العربیه» نیز به نقل از پلیس عراق گزارش داد در بین شهدا و مجروحان که از زوار شیعه هستند، چندین ایرانی وجود دارند.

شهر «الحله» مرکز استان بابل واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد از ثبات نسبی برخوردار است اما هر از گاهی شاهد اعمال خشونت آمیز از این نوع است.

تعداد شهدا به بیش از ۸۰ تن رسید

رویترز و اسکای‌نیوز در جدیدترین اخبار خود اعلام کردند تعداد شهدا بیش از ۸۰ تن است.

سومریه: ۱۵ نفر شهید و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند

این در حالی است که شبکه سوریه عراق اعلام کرده در این انفجار ۱۵ نفر شهید و ۲۰ تن زخمی شده‌اند.

داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت

شبکه المیادین اعلام کرد داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته است.

برخی تصاویر منتشر شده، اتوبوس‌هایی هستند که به صورت کامل سوخته‌اند اما مشخص نیست در زمان انفجار چند اتوبوس زائران در پمپ بنزین یاد شده توقف کرده بوده است.

اخبار تایید نشده از شهید و زخمی شدن زائران ایرانی

براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پرس تی وی؛ به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا دست‌کم ۸۰ کشته برجای گذاشته است.

انفجار روز پنج‌شنبه در جایگاه سوختگیری شهر حله – که حدود ۵۰ کیلومتری شرق کربلا واقع شده است – به کشته شدن حداقل ۸۰ غیرنظامی منجر شد. بر اساس گزارش‌ها چندین ایرانی نیز در میان کشته شدگان وجود دارد.

سرکنسول ایران در کربلا نیز شهادت چند ایرانی را در این حادثه تأیید کرده است.  گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را پذیرفته است.  به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، انجام شد.

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»

یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

هم‌چنین شبکه العالم گزارش داد: ، رویترز عصر پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حمله تروریستی به زائران در شهر حله مرکز استان بابل عراق به ۸۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش مسؤولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

در همین حال، فرانس پرس به نقل از یک مسؤول امنیتی شمار شهدای این انفجار را دست کم ۷۰ نفر اعلام و تاکید کرد که “اغلب آنان ایرانی هستند”.

ظهر پنجشنبه، انفجار یک تانکر سوخت بمب گذاری شده در پمپ بنزینی در شهر حله، خسارات و تلفات زیادی برجا گذاشت.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز گزارش داد که انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش شهید و زخمی به دنبال داشته است.

منابع رسانه‌ای گفته‌اند در میان شهدا و زخمی شدگان تعدادی زائر ایرانی هستند اما این خبر هنوز مورد تایید مقام‌های عراقی قرار نگرفته است . انفجار در نزدیکی پمپ بنزین بوده است .

در جریان این انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده بیش از شش اتوبوس حامل زائرین را هدف قرار داد.

سه راهی الشوملی محل اصلی بازگشت زائران ایرانی از دو شهر مقدس کربلا و نجف به سمت مرز مهران و بالعکس است .

الشوملی وابسته به استان بابل عراق و در شصت کیلومتری شرق شهر الحله مرکز بابل است.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...