قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: فوریه 20th, 2016 | 17:37 ب.ظ| كد خبر: 2009
همه چیز در مورد لیست‌های انتخاباتی؛
سیاسیون دست به قلم بردند؛ چهره انتخابات آرایش شد
سیاسیون دست به قلم بردند؛ چهره انتخابات آرایش شد ک هفته مانده به انتخابات سیاسیون و احزاب دست‌به‌قلم بردند تا چهره انتخابات را آرایش کنند، انتشار لیست‌های مختلف سیاسی این روزها رنگ دیگری به تبلیغات انتخاباتی بخشیده است.

به گزارش مغان رسا؛ چند روزی از آغاز ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دهم می‌گذرد، روزهایی که از همان ثانیه‌های آغازین آن می‌شد رقابت تنگاتنگ نامزدهای انتخاباتی را حس کرد و کافی است در این روزها سری به خیابان‌ها، کوچه‌ها و فضای مجازی زد تا این شورونشاط انتخاباتی را در سراسر نقاط ایران از شهرهای بزرگ و  کوچک گرفته تا روستاهایی دورافتاده احساس کرد.

۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هفتم اسفندماه در حالی سومین روز از تبلیغات انتخابات را پشت سر می‌گذارند که یا کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کرده و یا همچنان در بین سخنرانی‌ها و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به دنبال پیدا کردن فرد اصلح هستند.

حمایت جریان‌ها و احزاب سیاسی از کاندیداها موضوع جدید و نکته مثبتی برای نامزدهای انتخاباتی بوده و جایگاه ویژه‌ای را در پوسترهای تبلیغاتی آن‌ها به خود اختصاص داده است.

کسب ۲۹۰ کرسی بهارستان بهانه‌ای برای رقابتی سنگین میان شش هزار و ۲۳۰ نامزد انتخاباتی شده اما آنچه بر حجم این رقابت‌ها افزوده مطرح‌شدن لیست‌های مختلف از گروه‌ها و احزاب سیاسی در استان‌های مختلف است تا این انتخابات علاوه بر رقابت میان نامزدها به رقابتی سنگین‌تر میان احزاب و گروه‌های مختلف  تبدیل شود.

شوراهای سیاست‌گذاری احزاب فهرست‌های اعلام حمایت خود را از کاندیداها در استان‌های مختلف کشور منتشر کرده و البته این لیست‌ها در برخی استان‌ها نهایی شده و در برخی دیگر همچنان دستخوش تغییر و حذف و اضافه بوده و یا با مشکل بسته‌شده‌اند.

لیست‌ها آمدند

درست از چندین روز قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی از گوشه و کنار کشور لیست گروه‌های مختلف سیاسی منتشر شد و افراد شاخصی نیز در صدر این لیست‌ها قرار گرفتند تا بتوان انتخابات مجلس امسال را رقابتی سخت میان گروه‌های مختلف دانست.

شورای مرکزی ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان  در همان روز ابتدایی تبلیغات، لیست کاندیداهای موردحمایت خود را در سراسر کشور منتشر کرد، لیستی که در آن نام افرادی همچون غلامعلی حداد عادل، یحیی آل اسحاق، احمد توکلی، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی در شهر تهران و درمجموع ۱۶۰ نامزد صاحب چهره و مطرح در استان‌های مختلف دیده می‌شود.

اصلاح‌طلبان باوجوداینکه لیست کلی از کاندیداهای موردحمایت خود در استان‌ها را ارائه نداده‌اند اما هم‌اکنون با نیم‌نگاهی به فهرست‌های اصلاح‌طلبان هر استان می‌توان نام چهره‌های سیاسی مطرحی را نیز در بین آن‌ها دید.

اما گروه سومی که شاید نه به‌اندازه دو گروه قبلی توانسته نام افراد شاخص سیاسی را در خود جای دهد، فهرست‌های مستقلی است که می‌توان در سراسر استان‌های کشور رد پایی از آن‌ها را یافت.

هرچند جناح‌بندی‌های سیاسی نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم به همین‌جا ختم نشده و با نیم‌نگاهی به لیست‌های موردنظر می‌توان نامی از احزاب و گروه‌های متفاوت سیاسی همچون حزب اعتدال و توسعه، جمعیت حامیان انقلاب، شورای راهبردی حامیان دولت، حزب اعتماد ملی و چندین حزب دیگر را دید هرچند تعداد آن‌ها نیز به‌اندازه دو گروه اول نخواهد بود.

در برخی استان‌ها مانند استان ۵۵۰ هزارنفری ایلام احزاب و لیست‌ها کمرنگ هستند و مستقل‌ها پیشتازی می‌کنند، در خراسان جنوبی هم اوضاع همینطور است و رقبای قدرتمند مستقل و شناخته‌شده رقیب جدی لیست‌های سیاسی محسوب می‌شوند. هرچقدر در این استان‌ها مستقل‌ها و چهره‌ها روی رأی مردم تأثیرگذارند در برخی استان‌ها اوضاع متفاوت است و مردم نسبت به لیست‌ها اقبال داشته‌اند.

و اما اوضاع لیست‌های انتخاباتی در استان‌های مختلف متفاوت است که مروری بر وضعیت آرایش سیاسی این استان‌ها خواهیم داشت.

اتحاد اصولگرایان تهران

در استان تهران شاهد رقابت هزار و ۱۲۱ داوطلب که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تأییدشده برای کسب ۳۰ کرسی نمایندگی مجلس جریان دارد و تعداد زیاد کاندیداها کار انتخاب را مشکل کرده، به‌گونه‌ای که برای یک کرسی حوزه انتخابیه ورامین در ساختمان بهارستان ۳۱ کاندیدا تائید صلاحیت شده و در رقابت با یکدیگر هستند.

 دو جریان سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان لیست‌های غالب انتخابات هفتم اسفند در تهران را به خود اختصاص داده‌اند. اصلاح‌طلبان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از نیروهای موردحمایت دولت، زمینه موفقیت در انتخابات آتی را برای خود رقم بزنند. حزب اعتدال و توسعه و حامیان دولت و برخی احزاب نظیر حزب جوانان ایران اسلامی از لیست اصلاح‌طلبان حمایت کرده‌اند.

در نقطه مقابل، شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان نیز به‌منظور ایجاد وحدت و همدلی میان گروه‌های اصولگرایی با محوریت آیت‌الله موحدی کرمانی و راهنمایی‌های آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی تشکیل شد و پس از بررسی‌های مکرر، توانست لیست واحدی را تشکیل دهد و به همین خاطر بسیار امیدوار است تا بتواند بیشترین تعداد کرسی‌های مجلس را به دست آورد.

از سوی دیگر با توصیه شورای ائتلاف اصولگرایان، بسیاری از داوطلبانی که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، باهدف وحدت اصولگرایان کنار کشیده و یا حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند.

در لیست اعلامی ائتلاف اصولگرایان در تهران نامی از نامزد موردحمایت جریانات اصولگرایی در سه حوزه انتخابیه شهریار، رباط‌کریم و دماوند دیده نمی‌شود و مردم این مناطق همچنان از ائتلاف اصولگرایی انتظار دارند تا نامزد موردحمایت خود را در این حوزه‌ها رسانه‌ای کند.

شیراز؛ اختلاف اصلاح‌طلبان

در استان فارس نیز جریانات غالب سیاسی دو حزب اصولگرا و اصلاح‌طلب بوده و برخی چهرهای شاخص مانند «فریدون عباسی» رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور، «ابراهیم عزیزی» فرماندار اسبق شیراز و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و «حسین نجابت» نماینده کنونی تهران، «شاهین محمدصادقی» نماینده کنونی شهرستان کازرون برای کسب کرسی مرکز این استان در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند.

حضور این مهمانان اصولگرا در شیراز از همان ابتدا مشخص بود که ائتلاف اصولگرایان را با مشکل مواجه خواهد کرد هرچند که سخنگوی اصولگرایان بارها اعلام کرد که مشکلی پیش نخواهد آمد.

بااین‌وجود اصولگرایان شیراز درنهایت لیست واحد چهارنفره خود را به اطلاع مردم رساند و در نقطه مقابل احزاب اصلاح‌طلب، حامیان دولت و جریان اعتدال در شیراز با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند چراکه از ابتدا روی نام افرادی حساب ویژه بازکرده بودند که در همان مرحله اول رد صلاحیت شدند، بااین‌حال اعلام‌شده است این سه گروه فهرست مشترکی خواهند داد.

ارائه لیست اصلاح‌طلبان شیراز با مشکلات فراوانی همراه بود تا اینکه سخنگوی جبهه اصلاحات فارس فهرستی شامل «بهرام پارسایی»، «فرج‌الله رجبی»، «مهدی شیخ موحد» و «مسعود رضایی» را معرفی کرد، این در حالی است که لیست مردمی اصلاح‌طلبان که در فضای مجازی منتشرشده شامل «فرج‌الله رجبی»، «علاءالدین کراماتی»، «جوانشیر کدخدا پور» و «مسعود رضایی» است.

اصفهان؛ پیشرو در انتشار لیست

در استان اصفهان ۴۴۹ کاندیدا برای کسب ۲۱ کرسی مجلس شورای اسلامی در رقابت هستند و احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب، جبهه پایداری و ائتلاف همدلان همدرد لیست نامزدهای انتخاباتی موردحمایت خود را منتشر کرده‌اند.

احزاب اصولگرا در استان اصفهان متحد ظاهرشده و اولین جریانی بوده که لیست کاندیداهای موردحمایت خود در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان را منتشر کرده است. پس از اعلام اسامی اصولگرایان اصفهان، اصلاح‌طلبان نیز هفته پیش لیست پنج‌نفره خود را در اصفهان و سایر حوزه‌های انتخابیه اعلام کردند.

البته بعدازاینکه اصلاح‌طلبان اصفهان از این لیست رونمایی کردند، جبهه اعتدال و توسعه که افراد نزدیک به دولت در آن به فعالیت سیاسی مشغول‌اند، از ارائه این لیست از سوی اصلاح‌طلبان انتقاد کرد که درنتیجه این انتقادات، کوروش محمدی از لیست پنج‌نفره اصلاح‌طلبان اصفهان حذف و به‌جای وی، علیرضا آجیانی از اعتدال و توسعه جایگزین شد.

ائتلاف «همدلان همدرد» نیز باهدف رفع چالش‌های کلان استان اصفهان، از لیست پنج‌نفره خود در شهر اصفهان رونمایی کرده و جبهه پایداری که انتقاداتی به لیست افراد حاضر در لیست اصولگرایان داشت با صدور بیانیه‌ای کاندیداهای موردحمایت خود را رسانه‌ای کرد.

آذربایجان شرقی؛ اصولگرایان پررنگ شدند

در استان آذربایجان شرقی ۳۶۴ کاندیدا برای تصاحب ۱۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند. حوزه انتخابیه تبریز با دارا بودن ۶ کرسی نمایندگی در بهارستان سه گروه‌بندی سیاسی غالب داشته و احتمال می‌رود گروه‌بندی‌های دیگر نیز در روزهای آینده مشخص شود. اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و ائتلاف مستقل یاران انقلاب سه گروهی هستند که کاندیداهای خود را در تبریز مشخص کرده‌اند.

این سه گروه سیاسی در تبریز کاندیداهای موردحمایت خود را در تبریز اعلام کرده‌اند اما حضور اصولگرایان در سایر حوزه‌های انتخابیه استان آذربایجان شرقی پررنگ‌تر بوده به‌گونه‌ای که تاکنون اسامی کاندیداهای موردحمایت این حزب در ۸ حوزه انتخابیه دیگر نیز اعلام‌شده است.

اصلاح‌طلبان نیز کاندیداهای موردحمایت خود در ۴ حوزه انتخابیه دیگر به‌جز حوزه انتخابیه تبریز را معرفی و ائتلاف مستقل یاران انقلاب نیز در دو حوزه انتخابیه دیگر نامزدهای انتخاباتی موردحمایت خود را اعلام کرده است.

انتظار می‌رود با توجه به فعال‌تر شدن احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی در قالب طیف‌ها و سلیقه‌های گوناگون در آذربایجان شرقی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور اکثریت مردم و به‌صورت باشکوه و پرشور برگزار شود.

مشهد؛ انصراف برای اتحاد

در استان خراسان رضوی ائتلاف کاندیداهای مستقل، جبهه اعتدال و عقلانیت، جبهه اعتدال شرق و حامیان دولت، ائتلاف اصولگرایان و ائتلاف اصولگرایان اعتدالی لیست کاندیداهای موردحمایت خود را منتشر کرده‌اند.

واژه اعتدال در نام جریان‌های سیاسی غالب خراسان رضوی در نوع خود جالب بوده که همه مسئولان شوراهای این احزاب نیز در سخنان خود به این موضوع اشاره‌کرده و آن را حاکی از خط و مشی اعتدالی عنوان کرده‌اند.

اخبار حاکی از آن است که ۲۲ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مشهد در راستای حفظ وحدت اصولگرایان انصراف داده‌اند و ائتلاف اصولگرایان اعتدالی در حوزه انتخابیه مشهد لیست ۵ نفره خود را برای حمایت از نامزدها انتخاباتی ارائه داده و در سایر حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی از لیست ارائه‌شده ائتلاف اصولگرایان حمایت کرده و لیست جداگانه‌ای ارائه نداده است.

جبهه اعتدال شرق و حامیان دولت در مشهد فهرستی تحت عنوان فهرست «۱+۵» در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شامل جواد آرین منش، حمیدرضا امیرحسین خانی، احمد تقی زاده مقدم، فاطمه جمیلی، مجید خدایی و لیلا ملومات منتشر کرده که این فهرست با حضور دو نامزد از جبهه اصولگرا، دو نامزد از جبهه اصلاح‌طلب و دو نامزد از جبهه اعتدالی نزدیک به دولت تشکیل‌شده است.

جبهه اعتدال و عقلانیت نیز لیست ۵ نفره موردحمایت خود را در مشهد و سایر حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی منتشر کرده است.

در جدول زیر جزئیاتی از لیست‌های اعلامی از سوی جریانات و احزاب سیاسی در استان‌های مختلف آمده است که بر اساس اطلاعات و اظهار نظرهای صورت گرفته از سوی دفاتر استانی این احزاب گردآوری شده و طبعا ممکن است تغییراتی داشته باشد.

جزئیاتی از آرایش سیاسی انتخابات در برخی استان‌ها(این جداول تکمیل می‌شود)

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

آذربایجان شرقی

ورزقان

۱۶

ملکان

۱۲

شهروز افخمی

هشترود و چاراویماق

۱۱

غلامحسین شیری علی‌آباد

تبریز، اسکو و آذرشهر

۱۶۱

مسعود پزشکیان، علی اصغر الموسوی، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، محمدرضا اسلامی، شهاب الدین بی مقدار و زهرا ساعی

محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی، معصومه راشد و لطیف لطیفی

علیرضا منادی، میرهادی قره سید رومیانی

ائتلاف یاران انقلاب: میکائیل صفایی، علیرضا نوین، علی آذریان، مسعود محمدیان، روح الله جهانگیری و معصومه راشد

سراب

۲۲

نصیر پور

روشنی

بناب

۷

ائتلاف یاران انقلاب: باقری بنابی

بستان‌آباد

۱۲

احد خیری

ائتلاف یاران انقلاب:غلامرضا نوری

مرند و جلفا

۳۰

مراغه و عجب شیر

۲۳

میانه

۲۳

شورچی و محمد حسین بهبودی

یعقوب شیویاری و محمدرضا حاجی‌اصغری

کلیبر و هوراند

۱۲

علی فخر آذری

الله قلی قلی زاده

اهر و هریس

۱۷

بیت الله عبدالهی

حسینیان

شبستر

۱۸

علی علی‌لو

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

حامیان دولت تدبیر و امید

جبهه اعتدال

آذربایجان غربی

بوکان

۷

قسیم عثمانی

مهاباد

۱۷

خوی

۲۰

تقی کبیری

امین محمدی

موید حسینی صدر

ماکو وچالداران

۲۰

علیپور

عین اله شریف پور

بهروز عظیم زاده

نقده و اشنویه

۱۳

عبدالکریم حسین زاده

عبدالکریم حسین زاده

میاندوآب، تکاب و شاهین دژ

۳۱

مریم مسرت، مقصود باقری

حجت السلام میرزایی و آقای احمدی

سرشت و پیرانشهر

۷

کمال حسین پور

ارومیه

۴۸

هادی بهادری، مجید میلان و خانم الهه سرشار

نادر قاضی پور و ابراهیم بازیان

عابد فتاحی

علی ملازاده، عابد فتاحی، مصطفی فروزان

هادی بهادری و مرتضی پیری

سلماس

۱۹

رسول جلایر

رسول جلایری

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

اردبیل

اردبیل، نمین، نیر و سرعین

۴۹

مصطفی افضلی‌فرد، منصور حقیقت‌پور، صدیف بدری

خلخال و کوثر

۲۲

مشکین شهر

۱۶

عباس‌زاده مشکینی

پارس آباد و بیله سوار

۲۲

رعنایی

گرمی

۹

ولی اسماعیلی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

همدلان همدرد

جبهه پایداری

اصفهان

شهرستان اصفهان

۱۶۷

حیدر علی عابدی، ناهید تاج‌الدین، مسعود حمیدی، مینو خالقی و علیرضا آجدانی

کمال حیدری، سید مجتبی خیام نکویی، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر و مجید نادرالاصلی

 (عباس مقتدایی، حسن کامران، نیره اخوان، جانثاری و حجت‌الاسلام ناصری)

اردستان

۱۵

حجت‌الاسلام  سید صادق طباطبایی نژاد

خمینی شهر

۱۴

سیدمحمدجواد ابطحی

سید جواد ابطحی

سمیرم

۱۳

حجت‌الاسلام رجائی

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم رجایی

شاهین شهر، میمه و برخوار

۲۷

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

جناب آقای حسینعلی حاجی

شهرضا و دهاقان

۲۰

حجت‌الاسلام  محمدرضا آقایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آقایی

فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت

۱۸

اکبر  ترکی

فلاورجان

۱۴

سید ناصر موسوی‌لارگانی

کاشان و آران و بیدگل

۲۶

سید جواد ساداتی نژاد

محمدحسن قدیری ابیانه

گلپایگان و خوانسار

۱۹

محمدرضا جمالی

لنجان

۲۵

محسن کوهکن

مبارکه

۱۴

مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران

۳

نایین و خور و بیابانک

۱۴

آقای غلامرضایی

نجف آباد و تیران و کرون

۱۳

ابوالفضل ابوترابی

نطنز، بادرود و قمصر

۳۰

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

البرز

کرج

۶۶

غدیر مهدوی کلیشمی و ناصر حاجیان مطلق

رشید جلالی نماینده دوره هفتم و طاهره پورشمسیان

توزنده جانی و حسین علیمردانی

حزب اعتدال و توسعه: ناصرحاجیان مطلق به عنوان اصلاح‌طلب معتدل ومحمدجواد کولیوند(نماینده فعلی)

ساوجبلاغ

۱۹

حسن فیروزنیا

حزب اعتدال و توسعه: محمود تک‌‌فلاح

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها/

حزب اعتدال و توسعه

ایلام

ایلام

۳۶

جلال میرزایی، سعید لطفی

روح‌الله ناصر زاده – عمران احمدی

دهلران

۱۰

تقی محمدی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

تهران

تهران، شهرستان های ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس

۱۱۲۱

محمدرضا عارف، فریده اولاد قباد، محمدرضا بادامچى، کاظم جلالى، سهیلا جلودار زاده، فاطمه‌السادات حسینى، الیاس حضرتى، غلامرضا حیدرى، فاطمه ذوالقدر، علیرضا رحیمی، ابوالفضل سروش، فاطمه سعیدى، پروانه سلحشور، علی نوبخت، طیبه سیاووشى، مهدى شیخ، محمود صادقى، محسن علیجانى زمانى، محمدجواد فتحى، مصطفى کواکبیان، احمد مازنى، پروانه مافى، علیرضا محجوب، داوود محمدى، على مطهرى، سید فرید موسوى، محمدرضا نجفى، بهروز نعمتى، محمدعلى وکیلی، عبدالرضا هاشم‌زائى

غلامعلی حداد عادل، مرتضی آقا تهرانی، فاطمه آلیا، یحیی آل اسحاق، سید محمدحسن ابوترابی فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان، مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمد نبی حبیبی، پرویز داودی، مجتبی رحماندوست، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب زاده نوری، محمدجواد عامری شهرابی، حجت‌الله عبدالملکی، لطف‌الله فروزنده، سید علی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین مظفر، سید مسعود میر کاظمی، الیاس نادران، محمد ناظمی اردکانی، سید محمود نبویان، بیژن نوباوه وطن، مرضیه وحید دستجردی، مهدی وکیل پور

ورامین، قرچک و پیشوا

۳۱

محسن ضرغام

سید حسین نقوی حسینی

پاکدشت

۱۷

محمد قمی

فرهاد بشیری

رباط کریم بهارستان

۳۱

شهریار، ملارد و شهر قدس

۲۲

دماوند و فیروزکوه

۲۵

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

چهارمحال و بختیاری

شهرکرد، سامان، بن و فرخ شهر

 ۱۳

 اردشیر نوریان

   سید سعید زمانیان

فارسان

۱۸

علی کاظمی باباحیدری

قدرت الله حمزه

 بروجن

۲۰

حمید شفیع زاده

    –

 لردگان

۱۶

محمد محمودی، نیازعلی انصاریان، مسعود میرزایی، داود توحیدی و غلامرضا جمالی ارمندی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها/

حزب اعتدال و توسعه

خراسان جنوبی

بیرجند، خوسف، درمیان

حمید آیتی

حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی

حمید آیتی

نهبندان و سربیشه

محمداسماعیل اعزازی

نظر افضلی

در حال تصمیم گیری

طبس، فردوس، بشرویه، سرایان

حسین ابراهیمی

در حال تصمیم گیری

در حال تصمیم گیری

قائنات

فرهاد فلاحتی

علی اسماعیلی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها/

حزب اعتدال و توسعه

خراسان شمالی

بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرکلان، کرمه و جاجرم

۳۳

علی قربانی و علی اکبری

موسی الرضا ثروتی و قاسم جعفری

شیروان

۹

قربانعلی اسدی

علی جدی

اسفراین

۱۶

محمدرضا حاتمی

هادی قوامی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

خوزستان

آبادان

سیدحسین دهدشتی، غلامرضا فیروزی و فریده حمیدی

غلامرضا شرفی
سید محمد مولوی

ایذه/ باغ ملک

سید هادی طباطبایی

اهواز

همایون یوسفی، علی ساری و جواد کاظم نسب الباجی

سید شکرخدا موسوی
ناصر سودانی

شبیب جویجری

سید شریف حسینی

سید احمد موسوی

دشت آزادگان

قاسم ساعدی

شوش

سید رسول موسوی

سید راضی نوری

ماهشهر/ امیدیه

علی دژمان

حبیب آقاجری

مسجد سلیمان

علیرضا ورناصری

رامهرمرز

شمس الله بهمئی

شادگان

هاشم خنیفری

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد

بهبهان

محمدرضا ضرغامی

خرمشهر

صالح سواریان زاده

اندیمشک

فریدون حسنوند

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

زنجان

ابهر/ خرمدره/ سلطانیه

۲۳

محمدرضا خانمحمدی

خدابنده

۲۰

رضوی

حجت الاسلام  سید محمدعلی موسوی سجاسی

زنجان/ طارم

۴۸

کریم خانمحمدی/ سید افضل موسوی

محمد اسماعیلی/ سیروس میانجی

ماهنشان/ ایجرود

۱۷

حجت الاسلام علی باقری

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

سمنان

سمنان/ مهدیشهر/ سرخه

۱۵

جواد خسروی

شاهرود/ میامی

۲۲

سید حسن حسینی

دامغان

۱۴

گرمسار/ آرادان

۱۱

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

سیستان و بلوچستان

زابل

۲۱

حبیب الله دهمرده
فرهاد شهرکی

خاش

۷

سراوان

۸

ایرانشهر

۲۵

چابهار

۲۷

زاهدان

۴۱

حسینعلی شهریاری

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

فارس

شیراز

بهرام پارسایی، فرج الله رجبی، مسعود رضایی

جعفرقادری، فریدون عباسی، حسین نجابت و حسین ذوالانوار

محمدی کشکولی، دهقان فارسی، معصومه زارع، علی احمدی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

قزوین

قزوین- آبیک و البرز

۴۴

سیده حمیده زرآبادی

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی و فاطمه محمد بیگی

لطف‌الله سیاهکالی مرادی، نادر شیروان، عباسی فلاح، امیرعباس آقایی، محمد نبی حسنی پور و… و.

بوئین‌زهراو آوج

۲۰

مرد علی نوروزی، محسن آقا علیخانی، مجید درویش حسینی و رضا شاه‌محمدی گل‌رخ

روح‌الله عباسپور

بهمن لامعی رامندی، حسین محمدرضایی، رضا محمدرضایی، محمدابراهیم عسگری و …

تاکستان

۱۵

بهمن طاهرخانی

احمدعلی رحمانی، رجب رحمانی

جمشید طاهرخانی، زهرا مهدی بیگی، مرتضی نوری، حسین ورسه مهدی رحمنی، سیده ندا ابراهیمی، خیرالله بیگدلو و ماریا رحمانی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

 کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

قم

قم

۸۴

علی لاریجانی، علی بنایی و نصرت الله شادنوش

امیرآبادی فراهانی، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور و حجت الاسلام رضا عراقی آشتیانی

علی لاریجانی، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، حجت الاسلام علی بنایی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

کرمان

کرمان و راور

۳۶

زهره سالاری و غلام عباس نوذری

محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پور ابراهیمی

رفسنجان و انار

۲۵

سید محمد حسینی

سیرجان و بردسیر

۲۰

بم، ریگان، فهرج و نرماشیر

۹

حبیب‌الله نیکزاری

حجت الاسلام موسی غضنفری

شهر بابک

۱۰

علی اسدی

حسین فتاحی

زرند و کوهبنان

۱۵

حسین امیری

حسن رحمانی

رابر، بافت و ارزوئیه

۱۶

علیبرز بختیاری

علیرضا منظری توکلی

کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار

۱۳

احمد حمزه

جیرفت و عنبرآباد

۹

ذبیح‌الله اعظمی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه/ بهمئی/ چرام و لنده

۳۰

علی کامرانی

حجت الاسلام سید محمد موحد

گچساران/ باشت

۹

غلامرضا تاج گردون

علی فولادی وندا

بویراحمد/ دنا

۲۹

ستار هدایت خواه

حجت الاسلام رجایی نسب/ روشنفکر/ نیکبخت

غلام محمد زارعی/ حزب اعتدال

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

گلستان

گرگان/ آق قلا

۴۱

نور محمد تربتی نژاد/عبدالغفار رادمهر / نبی الله هزارجریبی

سید علی طاهری/ عیسی امامی

کردکوی/ بندرگز/ نوکنده/ ترکمن/ گمیشان

۱۸

رامین نورقلی پور

رحمت جلالی

علی آباد کتول

۱۱

رحمت‌الله نوروزی

گنبد کاووس

۱۸

سلیمان عباسی

رامیان/ آزادشهر

۲۱

غلامعلی کوهساری

رضا صابری

کلاله/ مینودشت

گالیش/ مراوتپه

۳۰

دکتر شهمرادی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

گیلان

رشت

۵۵

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، محمدصادق حسنی جوریابی، سیدحسن واحدی واعظ

رودبار

۱۶

عباس صفایی

شفت و فومن

۱۱

خلیل بهروزی فر

لنگرود

۱۷

گل آقا پور عباس

لاهیجان و سیاهکل

۱۲

ذبیح نیک فر لیالستانی

رودسر و املش

۱۷

محمدمهدی رهبری املشی

اسدالله عباسی

طوالش، رضوانشهر و ماسال

۱۴

محمود شکری

صومعه سرا

۱۵

آستانه اشرفیه

۱۱

محمدحسین قربانی

شورای راهبردی حامیان دولت، حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی، حزب اعتماد ملی، انجمن  اسلامی معلمان ایران، مجمع پیروان خط امام : محمدحسین قربانی

بندانزلی

۱۳

حسن خسته بند

آستارا

۱۶

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

لرستان

خرم آباد و دوره چگنی

۴۸

محمدبیرانوندی

، بهزاد مومنی مقدم

اعظم محمدنیا، آرش میراسماعیلی

حزب اعتدال و توسعه:محمدبیرانوندی و ایرج عبدی

الیگودرز

۱۱

داراب گنجی
محمد تقی توکلی

کوهدشت و رومشکان

۳۰

محمد آزادبخت

علی امامی راد

الهیار ملکشاهی راد

پلدختر

۷

مصطفی چراغی

سید حمید رضا کاظمی

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی: حمیدرضا کاظمی

دلفان و سلسله

۱۷

بروجردو اشترینان

۲۸

محمدابوالفتحی، محسن روبخشان

علاءالدین بروجردی، بهرام بیرانوند، عباس گودرزی

دورود و ازنا

۱۷

حسین گودرزی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

مازندران

ساری و میان درود

یوسف نژاد و دامادی

علی زارعی و سید باقر پیش نمازی

حزب اعتدال و توسعه مازندران: علی‌اصغر یوسف نژاد و علی بابایی کارنامی

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی:محمد دامادی، علی‌اصغر یوسف نژاد

قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ

سید علی ادیانی راد و کمال علی پور خنکداری

حزب اعتدال و توسعه: عبدالله رضیان و عزت اله اکبری

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی سید هادی حسینی، نفر دوم در دست بررسی (متعاقباً اعلام خواهد شد)

بابل

۲۷

حسین نیاز آذری و قاسم‌زاده

عابدین مومنی و علی اکبر ناصری

حزب اعتدال و توسعه: حسینعلی قاسم‌زاده و حسین نیاز آذر

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی حسین نیاز آذری ، نفر دوم در دست بررسی (متعاقباً اعلام خواهد شد(

نور و محمودآباد

یزدانی

عبد الوحید فیاضی

حزب اعتدال و توسعه: عباس یزدانی

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی: عباس یزدانی

نوشهر و چالوس و کلاردشت

احمدی لاشکی

سید هاشم فاطمی

حزب اعتدال و توسعه: قاسم احمدی لاشکی

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی: قاسم احمدی لاشکی

تنکابن، عباس‌آباد و رامسر

شریعت نژاد

غلامرضا مشایخی

حزب اعتدال و توسعه: شمس اله شریعت نژاد

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی: شمس الله شریعت نژاد

بهشهر، نکا و گلوگاه

احمد علی مقیمی

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی  سید احمد میری قلعه سری

آمل

سید ضیاء الدین کاظمی دینان

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی  : عزت‌الله یوسفیان ملأ

بابلسر و فریدون‌کنار

ولی الله نانواکناری

ولی اله نانوا کناری

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی ولی‌الله نانواکناری

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

مرکزی

اراک/ کمیجان/ خنداب

۵۳

سید مهدی مقدسی/ داوود نعیمی

علی اکبر کریمی/ محمد حسن آصفری

تفرش/ آشتیان/ فراهان

۳۴

عباس صلاحی

ولی اله بیاتی

ساوه/ زرندیه

۲۸

شهلا میرگلوبیات

شازند

۲۴

علی ابراهیمی

قاسم عزیزی

محلات/ دلیجان

۲۰

علیرضا سلیمی

خمین

۱۸

نبی مطلبی

مجتبی ابراهیمی

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

همدان

همدان / فامنین

۸۳

علی اسدی / حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم

حمید‌رضا حاجی‌بابایی / سید محمدکاظم حجازی

ملایر

۷۲

محمدکاظمی / علیرضا امامی

احمد آریایی‌نژاد/ احد آزادی‌خواه

بهار/ کبودرآهنگ

۳۹

علی یعقوبی

محمدعلی پور مختار

نهاوند

۲۹

علی سلگی

حسن بهرام نیا

رزن

۲۶

حسن لطفی

عطاالله سلطانی صبور

تویسرکان

۲۷

محمدمهدی مفتح

محمدمهدی مفتح

اسدآباد

۲۱

اکبر رنجبر زاده

 

نام استان

نام حوزه های انتخابیه

تعداد کاندیداها

کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان

کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان

کاندیداهای شاخص مستقل

کاندیداهای سایر لیستها

یزد

اردکان

۸

محمدرضا تابش

مهریز

۲۸

محمدرضا بابایی

عباس زارع زاده

کاظم فرهمند

سیدناصر امامی میبدی

سید جلیل میرمحمدی

یزد

۴۲

سید ابوالفضل موسوی بیوکی

محمدصالح جوکار

تفت

۱۹

کمال دهقانی

منبع : خبرگزاری مهر

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...