قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 25th, 2015 | 09:00 ق.ظ| كد خبر: 1045
دادستان پارس آباد: راه اندازی کاروان های تبلیغاتی خلاف قانون انتخابات است/ رئیس اداره ارشاد: رسانه ها زمینه حضور پرشور مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنند
دادستان پارس آباد: راه اندازی کاروان های تبلیغاتی خلاف قانون انتخابات است/ رئیس اداره ارشاد: رسانه ها زمینه حضور پرشور مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنند دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد گفت: راه اندازی هرگونه کاروان های تبلیغاتی و تهدید و تطمیع توسط نامزدهای مجلس و هواداران آنها از مصادیق تخلف انتخاباتی است.

به گزارش مغان رسا، رحیم گلزاده در کارگاه آشنایی با جرائم مطبوعاتی افزود: توهین و هتک حرمت آبروی اشخاص، تبلیغات کارمندان در محل کار و ساعات اداری، استفاده از اموال و امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها، درج مطالب علیه نامزدها در مطبوعات ، سایت ها و شبکه های مجازی ، تبلیغ علیه داوطلبان مجلس از سوی دیگر نامزدها و یا طرفداران آنها، سیاه نمایی فعالیت ها و خدمات نظام و ایجاد تفرقه و تنش بین مردم و طوایف ممنوع است و در صورت مشاهده و گزارش با قانون شکنان طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی راه انداختن کاروان های تبلیغاتی در ایام تبلیغات را روش غیر قانونی و توهین به شعور و فرهنگ مردم منطقه دانست و با بیان اینکه در این راستا اقدامات پیشگرانه مد نظر است ، تاکیدکرد: چنین موضوعی را که مخل آسایش و اهانت به شعور جامعه و نیز نقض حقوق شهروندان است حتی اگر منجر به بازداشت افراد و توقیف خودروها شود به جد و بدون اغماض مورد رسیدگی و بررسی قرار خواهیم داد.

وی کاندیداها و هواداران آنها را از تبلیغات زودرس و توسل به شیوه های غیرقانونی برای جلب آرای مردم برحذر داشت و از آنها خواست تا با حرکت بر مدار قانون و با در نظر گرفتن مصالح نظام، به برگزاری انتخابات سالم و تلطیف فضای انتخابات کمک کنند.

دادستان پارس آباد با اشاره به قانون و آئین های اجرایی مطبوعات گفت: روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات و دانش مردم در زمینه های مختلف، تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه نگیز و قرار ندادن اقشار مخلف جامعه در مقابل همدیگر را از رسالت مطبوعات برشمرد.

وی با اعلام اینکه طبق قانون نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی آزادند، ادامه داد: ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقشار جامعه به خصوص از طریق طرح مسائل نژادی و قومی، افترا و توهین به مقامات و نهادها و ارگانها و هر شخص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند ولو از طریق انتشار عکس و کاریکاتور را از جمله موارد حدود مطبوعات ذکر کرد.

گلزاده همچنین بر ضرورت اجتناب رسانه ها از انتشار هر گونه مطالب و تصاویری که طایفه ها را مقابل هم قرار می دهد و موجب شکاف و گسست وحدت و همدلی میان مردم می شود تاکید کرد.

او با اشاره به ضرورت پرهیز از طایفه گرایی در امر انتخابات گفت: در انتخاب کاندیدای اصلح باید تفکر قومیت و طایفه گرایی کنار گذاشته شود چرا که چنین اندیشه ای باعث می شود به معیارها و ویژگی ها توجه نکنیم و دچار اشتباه شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو گفت: هدف رسانه ها و خبرنگاران باید ایجاد شور و نشاط و حضور حداکثری و آگاهانه مردم در این انتخابات باشد.

یوسف روزگاری با بیان اینکه خبرنگاران نقش ویژه ای در تنویر افکار عمومی و تبیین ضرورت مشارکت فعالانه و آگاهانه مردم در انتخابات بر عهده دارند تاکید کرد: رسانه ها باید بر اساس رسالتی که بر دوش دارند زمینه حضور پرشور مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنند.

۵۵

۴۴

۳۳

۲۲

۱۱

 

منبع: مغانه

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...